Ze gaat na de zomer naar school, nu naar de opvang. Ik had begrepen dat ze het dan zelf moet kunnen, dus had dat als streven. Ritsen, knopen, shirts en truien gaan nog lastig. Schoenen, broeken en sokken wel ok. Met verkleedkleren oefenen is wel een leuke tip, als ze doorheeft dat ze die dan zelf ook aan kan trekken vindt ze het vast leuker.
hmm, heel eerlijk doe ik mijn kleuter nog steeds geen broeken met een echte knoop aan.
leggingbroeken of van die wijde paperbag jeans.
op de dag dat ze gym heeft een shirt met lange mouwen want dat kan ze uitdoen door aan de mouw bij de hand te trekken zegmaar
is toch makkelijker voor ze en voor de juf. niet te druk om maken denk ik
Bij mijn dochter hielpen de kinderen elkaar en dat ging altijd goed!
Halleluja dit is echt fijn, toen ik net als kleuterjuf begon dacht ik echt hoe moet ik in hemelsnaam alle kindjes kunnen helpen. Er waren kinderen in groep 2 die nog geen veters konden losmaken en strikken, laarsjes met rits niet aankregen en hele lastige strakke vestjes enz hadden. Oja knopen op strakke broekjes echt een ramp. Heb toen de ouders gevraagd op de dagen met gym makkelijkere kleding aan te doen omdat het me echt niet lukte. Wat wel helpt is sowieso oefenen met fijnere motoriek. Nu kunnen de oudsten het zelf helemaal en helpen ze de jongsten. Ik hoef dan alleen de allermoeilijkste schoenen aan en uit te doen (adidas samba o.a…) en hele strakke shirts enz. Scheelt echt een half uur chaos.
Ja ik vraag me soms echt af wat ouders denken haha. Ik heb Martens met rits en ZONDER veters gekocht voor m’n dochter (5). Ze kan wel strikken maar echt vlot gaat het niet.
En new balance met elastiek ipv veters. Maar de moeder van een vriendinnetje zei dood leuk: ja dat hoort er bij als kleuterjuf toch? Over de Martens met veters van de dochter ![]()
Jezus, als volwassene duurt het al 5 min om dr Martens aan te trekken, laat staan bij een kind wat waarschijnlijk geen seconde stil zit.
Oh dank voor al deze relativerende opmerkingen
We blijven gewoon oefenen en anders dus gewoon de makkelijkste kleding.
Hahaha dat is echt zo aso. Kleine moeite om je kind idd gewoon makkelijke kleding en schoenen aan te doen. Sowieso krijgen mijn kids geen veterschoenen zolang ze het zelf nog niet kunnen. Heb er zelf geen zin in en ga al helemaal niet de juf daar mee opzadelen
En zweetvoetjes na de gym
en de voeten groeien snel en dan moet je zo pijnlijk proppen.
Als ik zou tellen hoe vaak per dag ik buk voor de veters he… minimaal 15 x op een gewone dag.
Ik wil graag de kraamzorg & verloskundige een cadeau’tje geven omdat ik zo blij en tevreden ben met hun hulp, iemand dit ook gedaan en een idee wat? Kom niet veel verder dan bos bloemen en chocolade.
Ik heb de kraamzorg een hemabon gegeven. We hadden het heel de dag over hoe geweldig de hema is, dus dat was makkelijk.
Verloskundige heb ik wel chocola gegeven, omdat ik het anders ook niet goed wist.
En voor welk bedrag ongeveer? vind dat zo lastig in te schatten
Ik heb voor de kraamhulp een pakketje gemaakt met doosje goeie bonbons, geurstokjes en doucheschuim geloof ik, van Janzen. Volgens mij 20-30 euro totaal?
Heeft iemand hier de Hauck stoel met evt dat newborn ding? Ik ben benieuwd hoe die bevalt. De meest voor de hand liggende keuze is natuurlijk de stoel van Stokke maar weet niet of ik zoveel geld uit wil geven aan een stoel.
Ik heb nu de stoel van Kidsmill en die vind ik prima.
Wij hebben 25 euro gedaan
Wij hebben een rituals pakket(ja boring maar houdt zij van) van ong 40 gegeven en 2 pakken koffie die zij altijd zelf meenam naar ons. Ze was er helemaal blij mee en wij met haar trouwens ook!
Ik heb de vroedvrouw sokken met flamingo’s gegeven en de kraamhulp sokken met borsten erop. Die flamingo’s omdat we veel gesprekken hebben gehad tijdens mijn moeilijke kraamtijd en ze toen eens vertelde dat flamingo’s hun kleur tijdelijk verliezen als ze een kind hebben gekregen en dat het ook als mens hartstikke normaal is om nog niet direct de oude te zijn. Ze waren allebei erg blij met die sokken.
Wij hadden bloemen gehaald van een mooie bloemist waar mijn moeder eerder bloemen van had gehaald van ons en ze daarover complimenten gaf. Daarnaast hebben we heel mooi behang met dieren voor de kinderkamer en zij vond dat ook heel mooi. We hadden nog een stukje over met een vogel dus die hebben we in een klein lijstje gedaan.
Ze kreeg overigens van anderen een ontbijt thuis vertelde ze dus zoiets is mogelijk ook nog leuk.
Ik vind het trouwens heel grappig dat op dat moment iemand echt voelt als je verloren moeder ofzo en nu kijk je er weer heel nuchter naar en denk je prima
Wat zijn leuke merken voor babymeubelen? Ik bedoel vnl. voor een wiegje, co-sleeper, verschoningstafel, park/box…
Als ik Google kom ik steeds op de grote ketens uit (Ikea, Dreambaby, Babydump…) of op een aantal terugkerende merken zoals Petite Amélie en Stokke, maar misschien hebben jullie nog leuke (wat meer niche?) tips.
Co sleeper vind ik de bednest echt fantastisch, er ligt nu het vijfde kindje in en hij is nog zo goed als nieuw. Ik heb wel de zijkanten en het matras vervangen toen ik 'm tweedehands kocht.
Stokke en sebra hebben mooie meegroeibedden (start als ledikant). Sebra dacht ik ook commodes. Flexaworld voor slimme houten oplossingen in commode/bed. Hola bb ook vintage/houten look.
Edit - maar wel vrij standaard denk ik. Cam cam copenhagen had een paar jaar terug ook meubels.