Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik wil graag de kraamzorg & verloskundige een cadeau’tje geven omdat ik zo blij en tevreden ben met hun hulp, iemand dit ook gedaan en een idee wat? Kom niet veel verder dan bos bloemen en chocolade.

Ik heb de kraamzorg een hemabon gegeven. We hadden het heel de dag over hoe geweldig de hema is, dus dat was makkelijk.

Verloskundige heb ik wel chocola gegeven, omdat ik het anders ook niet goed wist.

2 likes

En voor welk bedrag ongeveer? vind dat zo lastig in te schatten

Ik heb voor de kraamhulp een pakketje gemaakt met doosje goeie bonbons, geurstokjes en doucheschuim geloof ik, van Janzen. Volgens mij 20-30 euro totaal?

2 likes

Heeft iemand hier de Hauck stoel met evt dat newborn ding? Ik ben benieuwd hoe die bevalt. De meest voor de hand liggende keuze is natuurlijk de stoel van Stokke maar weet niet of ik zoveel geld uit wil geven aan een stoel.

Ik heb nu de stoel van Kidsmill en die vind ik prima.

1 like

Wij hebben 25 euro gedaan

1 like

Wij hebben een rituals pakket(ja boring maar houdt zij van) van ong 40 gegeven en 2 pakken koffie die zij altijd zelf meenam naar ons. Ze was er helemaal blij mee en wij met haar trouwens ook!

2 likes

Ik heb de vroedvrouw sokken met flamingo’s gegeven en de kraamhulp sokken met borsten erop. Die flamingo’s omdat we veel gesprekken hebben gehad tijdens mijn moeilijke kraamtijd en ze toen eens vertelde dat flamingo’s hun kleur tijdelijk verliezen als ze een kind hebben gekregen en dat het ook als mens hartstikke normaal is om nog niet direct de oude te zijn. Ze waren allebei erg blij met die sokken.

7 likes

Wij hadden bloemen gehaald van een mooie bloemist waar mijn moeder eerder bloemen van had gehaald van ons en ze daarover complimenten gaf. Daarnaast hebben we heel mooi behang met dieren voor de kinderkamer en zij vond dat ook heel mooi. We hadden nog een stukje over met een vogel dus die hebben we in een klein lijstje gedaan.

Ze kreeg overigens van anderen een ontbijt thuis vertelde ze dus zoiets is mogelijk ook nog leuk.

Ik vind het trouwens heel grappig dat op dat moment iemand echt voelt als je verloren moeder ofzo en nu kijk je er weer heel nuchter naar en denk je prima

2 likes

Wat zijn leuke merken voor babymeubelen? Ik bedoel vnl. voor een wiegje, co-sleeper, verschoningstafel, park/box…
Als ik Google kom ik steeds op de grote ketens uit (Ikea, Dreambaby, Babydump…) of op een aantal terugkerende merken zoals Petite Amélie en Stokke, maar misschien hebben jullie nog leuke (wat meer niche?) tips.

1 like

Co sleeper vind ik de bednest echt fantastisch, er ligt nu het vijfde kindje in en hij is nog zo goed als nieuw. Ik heb wel de zijkanten en het matras vervangen toen ik 'm tweedehands kocht.

Stokke en sebra hebben mooie meegroeibedden (start als ledikant). Sebra dacht ik ook commodes. Flexaworld voor slimme houten oplossingen in commode/bed. Hola bb ook vintage/houten look.

Edit - maar wel vrij standaard denk ik. Cam cam copenhagen had een paar jaar terug ook meubels.

3 likes

Quax? Is een Belgisch merk en doen twee keer per jaar stock sale.

1 like

Wat vind je zo geweldig aan de bednest? Wij hebben ook nog een co sleeper nodig.

Hij is mooi (haha) en compact. Hij kan zowel heel hoog als heel laag. Ik heb zelf een heel laag bed en dat redt hij bijna in de vereiste afstand tot het matras. Maar hij kon ook prima toen het bed op klossen stond. De zijkanten maken super makkelijk los, ik doe dat echt met één hand in het donker en zet ze ook zonder kijken weer vast. Daarnaast klap je 'm makkelijk in om mee te nemen als je ergens anders gaat slapen. En hij heeft een fijne refluxstand. Via bednest website hebben ze 'm weleens in gebruikte staat voor 250 euro.

2 likes

En makkelijk mee te nemen!

1 like

@Ladyhawke @flalamingo Helemaal eens met @Feather over de bednest. En nadien is hij ook perfect als opslag-bak/verlengde van je nachtkastje zo vlak naast je bed (grapje natuurlijk maar hij doet wel dienst als precies dat op dit moment bij mij :laughing:)

2 likes

Wat zouden jullie de handigste hor oplossing vinden met een kind van 2,5 dat constant naar binnen en buiten gaat de tuin in?
Ik heb het liefste een schuif hordeur maar dat gaat hem echt niet worden, die gaat die sowieso niet elke keer open en dicht willen/kunnen doen.
Ik dacht dan zelf aan een hor met van die magneten in het midden, waar je dus gewoon doorheen kan lopen en het weer dichtgaat. Lijkt me ook handig met de katten en hond.
Iemand een goed idee?

1 like

Hoezo gaat hem dat echt niet worden met 2,5? Hier ging dat vorig jaar prima… paar keer helpen herinneren dat hij weer dicht moet maar verder kon hij hem prima open en dicht maken. Qua dieren heb ik geen ervaring, maar dan lijkt mij magneten idd de makkelijkste optie om zelf niet steeds op te moeten staan.

1 like

De schuifhordeuren die ik ken, gaan allemaal zo stroef dat dat lastig wordt. En ken m’n kind langer dan vandaag, dat ding blijft vaker open dan dicht staan.
Bedenk me nu ook net dat je ook nog een hordeur met een dranger kan plaatsen natuurlijk, die kan je gewoon open duwen en dan gaat die weer dicht. Minder makkelijk voor de dieren maar das niet zo erg.

1 like

Wij hebben ook een hordeur die open schuift en kind 2,5 doet dat inmiddels soepel. Bleef eerst altijd open staan, maar inmiddels dot hij het keurig. En kat kan er toch onderdoor kruipen. Dus dat is top!

2 likes