Tips, ervaringen & aanraders #11

Heeft iemand ervaring met deze zwangerschapslegging van Nike?

https://www.zalando.be/nike-performance-one-78-tgt-legging-blackwhite-n1241e1x1-q12.html

Ik kocht hem een paar dagen geleden met flinke korting op Zalando.

Alleen merk ik dat hij best warm is, en dat het lijkt alsof ik niet meer veel ruimte heb bij m’n buik (ben nu 24 weken ver). Ik vraag me af of hij nog mee kan tot het einde van m’n zwangerschap? En richting zomer niet te warm wordt? Aan de andere kant zit hij extreem comfortabel, ik voel gewoon niet dat ik iets aan heb.

Ik zocht een goede zwangerschapslegging en had er al verschillende online besteld van goedkopere merken, maar je kon er steeds doorkijken :sweat_smile: En ik wil er wel mee naar buiten kunnen. Met deze heb ik hier geen last van.

1 like

Ik vond hem qua maat wel wat klein vallen maar volgens mij heb ik hem wel tot het einde gedragen. Een korte vond ik ook super trouwens! Vaak wel te koop op zalando lounge. Verder was ik erg tevreden met de legging van Oysho. Die heeft ern wat langere/ruimere buik.

Ik heb deze, die is volgens mij net weer anders?
https://www.zalando.nl/nike-performance-legging-black-n1241e1x1-q11.html

Heb ik m’n hele zwangerschap in geleefd zodra ik thuis was, heeerlijke legging. Schijnt niet door. Heb ‘m maar tot 34 weken gedragen want toen was ik al bevallen, maar denk dat hij prima nog tot het einde door kon.

Ik draag hem nu na de zwangerschap nog steeds. Staat nu aan de achterkant een klein beetje open bovenaan, maar omdat hij zo hoog zit is dat niet erg en je draagt er toch een shirt over. Echt een top ding haha.

2 likes

Ik vond die sportlegging van h&m ook heel fijn, heb die echt tot het einde gedragen en schijnt niet door.

1 like

Weer een knutseltip :nerd_face:
Een elastiekje om het midden van een schuursponsje binden. Verf er op en stempelen maar!

20 likes

Zo lijkt het net puddig, maar we hebben vanochtend badklei gemaakt. Heel eenvoudig met
dit recept.
Vanmiddag dus tijd voor een uitgebreide badsessie :smile:

11 likes

Ik heb hem en echt zoveel aangehad, ben 4 dagen geleden bevallen maar tot het laatst gedragen. Had mijn normale eigen maat besteld!

1 like

Ik zoek zwembandjes voor een 1,5 jarige die niet afglijden over een uv-pakje. Heeft iemand de gouden tip? Had van die dure schuimrubberen gekocht want leek me veilig en goede verhalen over gehoord maar die zakken dus echt af met een uv-pakje. Staat overigens ook in een waarschuwing als je de verpakking opent (altijd fijn dat het ook op de site staat…) en bewaren we dus maar voor het binnenzwembad ooit.

2 likes

Wij hebben 'm! Heel tevreden, maar nu pas net in gebruik met newborn. Had hiervoor de ‘echte’ trip trap dus kan goed vergelijken qua kwaliteit. Prima stoel!

2 likes

Ik vroeg hier een tijdje geleden naar ervaringen over een leertoren voor aan het aanrecht. Toen een paar reacties opgekregen en ik heb een ette tete van Marktplaats weten te vissen voor een paar tientjes. Ik wilde even melden dat het echt een megahit is en m’n zoontje wil er werkelijk de hele tijd in wil staan en er zelf in klimt :joy:.

9 likes

Top! Thanks, dan ga ik voor de Hauck.

Als hij nu al warm is zou ik hem niet houden. Je moet de hele zomer nog door en als zwangere had ik het vaak zo HEET. Van die opvliegers dat ik bijna in staat was ter plekke m’n kleren van m’n lijf te scheuren
Ik zou die van oysho halen als legging en een onderlegging van noppies en rokken en jurken dragen: Kijk wat ik op Zalando ontdekt heb! https://www.zalando.nl/noppies-beugel-bh-deep-taupe-n1489l006-b12.html

Is wel ondergoed maar die stof is koel, het ondersteunt je buik en voorkomt schuur/plak benen.

3 likes

Hebben jullie tips voor een fijne draagzak? Mijn baby is bijna 8 maanden en mijn draagdoek is niet lang genoeg voor dit formaat baby. Ik wil nu graag een draagzak proberen, maar ik vind baby’s vaak zo hangerig in die draagzakken zitten, dus ik ben wel echt op zoek naar iets dat zowel voor de drager als de baby ergonomisch prettig is, maakt me niet uit als het lelijk is. Het gaat om redelijk incidenteel gebruik dus ik hoef geen tips voor een draagconsult oid

Ik vind die van Tula erg fijn en goed zitten voor mezelf en kind. Zijn ook veel op vinted te krijgen. Ik heb er toen een paar gepast bij babywinkels, omdat het ook wel heel persoonlijk is of het goed zit bij je.

2 likes

Ergobaby omni 360, gekocht op Marketplace omdat ik dacht dat ik niet zo lang een draagzak zou gebruiken. Mijn dochter nadert de tien kg en ze zat niet meer zo goed in embrace die echt voor newborns is gemaakt. Ze zit er super goed in en ik vind het ook niet te zwaar of vervelend om te dragen. Ook superhandig dat er een opbergzakje en zonnescherm aan zit.

Je kan je kind ook nog op je rug en heup dragen als je dat leuk lijkt.

2 likes

Stokke heeft twee fijne draagzakken, de Limas plus is een half buckle dus die gesp je om je heupen en knoop je bij je schouders. Ik vind die erg prettig dragen en heb die vooral het eerste jaar gebruikt (nu weer vanaf bijna 3 maanden) De Limas flex heb ik langer gebruikt omdat die minder warm is (geen doeken over je schouder) en prettiger was met een groot kind, kan ook op je rug. Mijn man kan ons kind van 3.5 jaar er nog in dragen. Ik ben er na 2.5 jaar mee gestopt omdat ik zwanger was maar had het denk ik nog wel gekund.

4 likes

Weet iemand een mooie (liefst bruine) zwangerschapspanty? Die van de hema is heel mat, dat vind ik nooit zo mooi

1 like

Snag?

1 like

Hier ook Tula fan, ga 'm nu voor de derde keer (dezelfde!) gebruiken!

Tula free to grow vond ik een heel fijne. Ik gebruikte hem ook echt incidenteel omdat ik gewoon niet zo’n draagzakker was, maar soms het handiger vond om even met zo’n zak de supermarkt oid in te gaan als ik ook de oudste bij had die toen 2,5 was. Tula FTG is gewoon heel makkelijk zelf aan te doen en voor mijn gevoel zat hij er ook comfortabel in.

4 likes