Tips, ervaringen & aanraders #11

Kende ik niet, maar zie inderdaad veel goede reviews! Bedankt

Ik twijfel over puck a baby piep of swaddle slaapzak van love to dream. Iemand ervaringen met beide toevallig voor een newborn?

1 like

Ja! Beiden fijn, die piep in het begin gebruikt en makkelijk om aan te doen, maar de armpjes zitten wel wat meer omlaag. Dus merkte dat m’n dochter dat op een gegeven moment niet meer fijn vond, dus toen de love to dream nog geprobeerd, die was echt nog wel wat strakker maar dus wel met de armen wat omhoog. Maar die ging ik gebruiken toen het warmer werd, dus eigenlijk maar heel kort gebruikt omdat het anders te warm was. Maar allebei prima!

2 likes

Ik vind de puck a baby best wel los. Ze kunnen nog best wel bewegen erin, zeker als ze klein zijn. Love to dream is wel iets strakker. Als je kindje echt last heeft van het vele bewegen of moro reflex zou je ook kunnen kijken naar een Paco

1 like

Wij hebben love to dream gebruikt, echt heel tevreden over! Hij maakte zichzelf continu wakker en sliep daarmee rustig (vond het wel fijn dat ik voedingssignalen kon herkennen omdat hij alsnog op z’n handje ging sabbelen). Afbouwen ging bij hem niet super soepel, dus heb hem uiteindelijk maar in een gewone slaapzak gedaan zonder die mouwen 1 voor 1 af te ritsen en dat duurde een week voor hij weer rustig sliep.

1 like

Lastig want het ligt echt aan je kindje wat die fijn vind. In het begin de puckababy piep gebruikt en daarna de love to dream. En uiteindelijk de pacco.
Nu bij de 2e ook de Puckababy en love to dream in huis, via vinted gekocht dat scheelt een hoop geld.

3 likes

Is het geen optie om op marktplaats te kijken voor zo’n stokke stoel? Wij hebben die van ons van marktplaats en zijn echt heel tevreden.

Hier vond onze newborn de puckababy echt vreselijk en de love2dream geweldig. Ik had ze allebei via vinted gekocht zodat ik ze allebei in huis had om te kijken welke ze fijn vond.

2 likes

Bij ons raadde het CB Pacco aan en die vond onze baby fantastisch. De piep hebben we ook gebruikt maar kon ze nog wel met haar handjes in bewegen en daardoor werd ze telkens wakker

1 like

Ik heb alleen ervaring met de love to dream en ben echt fan. Ik vond het fijn dat ze zichzelf niet wakker kon maaien, maar nog wel dr handjes iets kon bewegen. Zoals @Aardbeitje ook aangeeft, dat helpt wel met herkennen van hongersignalen.

Hier trouwens geen problemen met afbouwen, gewoon meteen een andere slaapzak aangedaan en dat ging goed.

4 likes

Love to dream was hier ook top! Ook geen problemen met afbouwen, maar hij sliep ook vaak overdag in de box zonder slaapzak bijv dus het was niet heel ongewoon voor hem denk ik. Vond wel dat ie rond zijn middel heel strak zat, wat ook gewoon hoort, maar het ging zo tegen mijn eigen gevoel in om iets heel straks aan te doen in bed. :joy:

4 likes

Mijn kleuter is eeeeindelijk overdag zindelijk (huilen want begon me af te vragen of dit moment ooit zou komen), maar nu ben ik natuurlijk aanbeland bij openbare wc bezoekjes wat geen doen is met die grote wc brillen.

De verkleiners van thuis zijn veel te groot/onhandig mee te nemen. Heeft iemand de gouden tip voor een fijne opvouwbare wc verkleiner? Kom online veel dropship meuk tegen.

2 likes

Wij hadden deze, laatst aan een forummer gegeven. Werkte prima. En het is maar voor een korte tijd vond ik.

3 likes

Wat is precies geen doen? Ik zette haar gewoon op die bril en ondersteunde haar dan onder haar oksels, werkte prima!

10 likes

Ik heb daar ook nooit wat voor meegenomen @Calypso. Ik houd gewoon mijn kind vast.

2 likes

Dit deed ik ook inderdaad. En op een gegeven moment houden ze zichzelf vast door hun handen op de bril te zetten… Beetje ranzig idee, maar daarna even handen wassen.

Dit ja. Maar als het echt vieze toiletten zijn blijf ik ze vasthouden en roepen ā€˜niks aanraken’ :joy:

7 likes

& @morange ja ik snap dat dat kan, maar ik vind dat dus irritant dus ik wil er wel iets voor mee.

Die opvouwbare wc bril die @Kusjessoldaat tipt is echt top. Ik heb m voor €10 op bol gekocht ofzo. Is klein op te vouwen in een bewaarzakje

3 likes

Ik wil voor mijn zoon een voetbalpakje kopen die hij in principe naar school aan kan. Ik heb echt geen idee wat een beetje hip is qua voetbal. Ik zie veel kinderen op school in bepaalde pakjes. Heeft iemand tips?

2 likes