Tips, ervaringen & aanraders #11

Als hij nu al warm is zou ik hem niet houden. Je moet de hele zomer nog door en als zwangere had ik het vaak zo HEET. Van die opvliegers dat ik bijna in staat was ter plekke m’n kleren van m’n lijf te scheuren
Ik zou die van oysho halen als legging en een onderlegging van noppies en rokken en jurken dragen: Kijk wat ik op Zalando ontdekt heb! https://www.zalando.nl/noppies-beugel-bh-deep-taupe-n1489l006-b12.html

Is wel ondergoed maar die stof is koel, het ondersteunt je buik en voorkomt schuur/plak benen.

3 likes

Hebben jullie tips voor een fijne draagzak? Mijn baby is bijna 8 maanden en mijn draagdoek is niet lang genoeg voor dit formaat baby. Ik wil nu graag een draagzak proberen, maar ik vind baby’s vaak zo hangerig in die draagzakken zitten, dus ik ben wel echt op zoek naar iets dat zowel voor de drager als de baby ergonomisch prettig is, maakt me niet uit als het lelijk is. Het gaat om redelijk incidenteel gebruik dus ik hoef geen tips voor een draagconsult oid

Ik vind die van Tula erg fijn en goed zitten voor mezelf en kind. Zijn ook veel op vinted te krijgen. Ik heb er toen een paar gepast bij babywinkels, omdat het ook wel heel persoonlijk is of het goed zit bij je.

2 likes

Ergobaby omni 360, gekocht op Marketplace omdat ik dacht dat ik niet zo lang een draagzak zou gebruiken. Mijn dochter nadert de tien kg en ze zat niet meer zo goed in embrace die echt voor newborns is gemaakt. Ze zit er super goed in en ik vind het ook niet te zwaar of vervelend om te dragen. Ook superhandig dat er een opbergzakje en zonnescherm aan zit.

Je kan je kind ook nog op je rug en heup dragen als je dat leuk lijkt.

2 likes

Stokke heeft twee fijne draagzakken, de Limas plus is een half buckle dus die gesp je om je heupen en knoop je bij je schouders. Ik vind die erg prettig dragen en heb die vooral het eerste jaar gebruikt (nu weer vanaf bijna 3 maanden) De Limas flex heb ik langer gebruikt omdat die minder warm is (geen doeken over je schouder) en prettiger was met een groot kind, kan ook op je rug. Mijn man kan ons kind van 3.5 jaar er nog in dragen. Ik ben er na 2.5 jaar mee gestopt omdat ik zwanger was maar had het denk ik nog wel gekund.

4 likes

Weet iemand een mooie (liefst bruine) zwangerschapspanty? Die van de hema is heel mat, dat vind ik nooit zo mooi

1 like

Snag?

1 like

Hier ook Tula fan, ga 'm nu voor de derde keer (dezelfde!) gebruiken!

Tula free to grow vond ik een heel fijne. Ik gebruikte hem ook echt incidenteel omdat ik gewoon niet zo’n draagzakker was, maar soms het handiger vond om even met zo’n zak de supermarkt oid in te gaan als ik ook de oudste bij had die toen 2,5 was. Tula FTG is gewoon heel makkelijk zelf aan te doen en voor mijn gevoel zat hij er ook comfortabel in.

4 likes

Kende ik niet, maar zie inderdaad veel goede reviews! Bedankt

Ik twijfel over puck a baby piep of swaddle slaapzak van love to dream. Iemand ervaringen met beide toevallig voor een newborn?

1 like

Ja! Beiden fijn, die piep in het begin gebruikt en makkelijk om aan te doen, maar de armpjes zitten wel wat meer omlaag. Dus merkte dat m’n dochter dat op een gegeven moment niet meer fijn vond, dus toen de love to dream nog geprobeerd, die was echt nog wel wat strakker maar dus wel met de armen wat omhoog. Maar die ging ik gebruiken toen het warmer werd, dus eigenlijk maar heel kort gebruikt omdat het anders te warm was. Maar allebei prima!

2 likes

Ik vind de puck a baby best wel los. Ze kunnen nog best wel bewegen erin, zeker als ze klein zijn. Love to dream is wel iets strakker. Als je kindje echt last heeft van het vele bewegen of moro reflex zou je ook kunnen kijken naar een Paco

1 like

Wij hebben love to dream gebruikt, echt heel tevreden over! Hij maakte zichzelf continu wakker en sliep daarmee rustig (vond het wel fijn dat ik voedingssignalen kon herkennen omdat hij alsnog op z’n handje ging sabbelen). Afbouwen ging bij hem niet super soepel, dus heb hem uiteindelijk maar in een gewone slaapzak gedaan zonder die mouwen 1 voor 1 af te ritsen en dat duurde een week voor hij weer rustig sliep.

1 like

Lastig want het ligt echt aan je kindje wat die fijn vind. In het begin de puckababy piep gebruikt en daarna de love to dream. En uiteindelijk de pacco.
Nu bij de 2e ook de Puckababy en love to dream in huis, via vinted gekocht dat scheelt een hoop geld.

3 likes

Is het geen optie om op marktplaats te kijken voor zo’n stokke stoel? Wij hebben die van ons van marktplaats en zijn echt heel tevreden.

Hier vond onze newborn de puckababy echt vreselijk en de love2dream geweldig. Ik had ze allebei via vinted gekocht zodat ik ze allebei in huis had om te kijken welke ze fijn vond.

2 likes

Bij ons raadde het CB Pacco aan en die vond onze baby fantastisch. De piep hebben we ook gebruikt maar kon ze nog wel met haar handjes in bewegen en daardoor werd ze telkens wakker

1 like

Ik heb alleen ervaring met de love to dream en ben echt fan. Ik vond het fijn dat ze zichzelf niet wakker kon maaien, maar nog wel dr handjes iets kon bewegen. Zoals @Aardbeitje ook aangeeft, dat helpt wel met herkennen van hongersignalen.

Hier trouwens geen problemen met afbouwen, gewoon meteen een andere slaapzak aangedaan en dat ging goed.

4 likes

Love to dream was hier ook top! Ook geen problemen met afbouwen, maar hij sliep ook vaak overdag in de box zonder slaapzak bijv dus het was niet heel ongewoon voor hem denk ik. Vond wel dat ie rond zijn middel heel strak zat, wat ook gewoon hoort, maar het ging zo tegen mijn eigen gevoel in om iets heel straks aan te doen in bed. :joy:

4 likes