Tips, ervaringen & aanraders #11

Mijn kleuter is eeeeindelijk overdag zindelijk (huilen want begon me af te vragen of dit moment ooit zou komen), maar nu ben ik natuurlijk aanbeland bij openbare wc bezoekjes wat geen doen is met die grote wc brillen.

De verkleiners van thuis zijn veel te groot/onhandig mee te nemen. Heeft iemand de gouden tip voor een fijne opvouwbare wc verkleiner? Kom online veel dropship meuk tegen.

2 likes

Wij hadden deze, laatst aan een forummer gegeven. Werkte prima. En het is maar voor een korte tijd vond ik.

3 likes

Wat is precies geen doen? Ik zette haar gewoon op die bril en ondersteunde haar dan onder haar oksels, werkte prima!

10 likes

Ik heb daar ook nooit wat voor meegenomen @Calypso. Ik houd gewoon mijn kind vast.

2 likes

Dit deed ik ook inderdaad. En op een gegeven moment houden ze zichzelf vast door hun handen op de bril te zetten… Beetje ranzig idee, maar daarna even handen wassen.

Dit ja. Maar als het echt vieze toiletten zijn blijf ik ze vasthouden en roepen ā€˜niks aanraken’ :joy:

7 likes

& @morange ja ik snap dat dat kan, maar ik vind dat dus irritant dus ik wil er wel iets voor mee.

Die opvouwbare wc bril die @Kusjessoldaat tipt is echt top. Ik heb m voor €10 op bol gekocht ofzo. Is klein op te vouwen in een bewaarzakje

3 likes

Ik wil voor mijn zoon een voetbalpakje kopen die hij in principe naar school aan kan. Ik heb echt geen idee wat een beetje hip is qua voetbal. Ik zie veel kinderen op school in bepaalde pakjes. Heeft iemand tips?

2 likes

Heeft je kind zelf geen voorkeur? Waarschijnlijk een inkopper: maar die van een club in je buurt als die er is of van het Nederlands Elftal. Internationaal blijft FC Barcelona populair, net als Real Madrid, Bayern München, PSG, Arsenal, Liverpool en allebei de clubs uit Manchester. Messi en Ronaldo spelen nu bij wat minder bekende clubs, maar daar zie je ook altijd wel kinderen mee lopen.

5 likes

Is dit een ding ja? Want ik kan me niet herinneren dat wij dat in onze kindertijd hadden maar ik zie nu ook vaak kinderen in complete pakjes. Ik vroeg me eerst af of het gymkleding is maar volgens mij wordt het gewoon de hele dag als normale kleding gedragen?
De voetbalshirts als outfit hadden wij ook wel in de jaren 90 maar dat waren vooral bovenbouwleerlingen en puberjongens op de middelbare school, geen kleuters :d

1 like

Maar is rondlopen met een vieze wcbrilverkleiner minder irritant dan even het kind helpen op de wc? Het punt van wat er irritant is aan helpen vasthouden op de wc ontgaat me

6 likes

Ik heb die verkleiner die hierboven getipt werd ook. En was top. Kind kon zich zelf gewoon ondersteunen, en ik kon dan ook makkelijk vegen. Want en kind ondersteunen en vegen is niet te doen (voor mij). En je hebt er gewoon een zakje bij waar die verkleiner dan in gaat.

2 likes

Joh moet ik me nou gaan verantwoorden voor mijn vraag? :joy:

Het ontgaat mij namelijk waarom het belangrijk is voor jou om dat te weten. Of verwacht je nu dat ik zeg: o ja je hebt gelijk en het is niet irritant dus ik hou mijn kind in vervolg wel vast.

4 likes

Je hoeft je zeker niet te verantwoorden maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig omdat ik me geen enkele situatie kan indenken waarin dit handig is :sweat_smile: maar reageer vooral niet als je daar geen zin in hebt!

@Mexi ik laat mijn kind altijd staan bij het afvegen, weet niet of je dat ook doet maar dat werkt voor mij iig veel makkelijker

1 like

Ohnee staand vind ik super onhandig, zeker bij billen vegen.

2 likes

Huh? Als ze voorover bukken is dit toch juist de makkelijkste manier om overal bij te kunnen? Letterlijk hun gat in de lucht? Ik kan me zittend niet voorstellen omdat je dan slecht ziet wat je doet? Nog nooit bedacht dat dit ook kon en ik dacht dat het juist standaard was je kind even te laten bukken zodat je er goed bij kan. Bij openbare toiletten is het dan ook ā€˜bukken en handen op de voeten NIET op de grond!!!’.

7 likes

Tja kind buigt gewoon naar voren zittend op de wc. Gaat makkelijk hoor. Geeft mij ook meer ruimte om erbij te staan.

Zo hebben we allemaal eigen manieren en wensen

5 likes

Ik kan het me niet voorstellen dat het praktischer is maar ik ga het wel een keer uitproberen. Misschien heb je gelijk en is het handiger!

1 like

Een pakje van de club die de leuk vinden en anders geen haha.
Hier is het volgens mij is het niet perse een ding om in voetbal pakjes te lopen behalve door de fans haha.
En dan willen ze vaak wel een echte :sweat_smile:

1 like