Dank je! Het lijkt op die foto een beetje alsof je vanuit de stoel moeilijk bij het tafeltje komt voor m’n gevoel maar dat zal dan vast wel meevallen. Hopelijk hebben ze m nog
Ligt eraan hoe ver je de andere stoel naar achteren zet. Wij hebben het een paar weken geleden gekocht
Ik was net aan het lezen over vochtinname bij kleine kinderen en las dat ze ong 5 tot 7 bekers water moeten drinken. Mijn peuter van bijna 3 haalt dat volgens mij niet?! Ik bied meerdere keren per dag water aan, voor en na slapen, bij alle eetmomenten maar toch komen we niet aan die hoeveelheid denk ik. Meestal is het maar een paar slokjes en soms een half glas bij veel dorst. Ik ben benieuwd of mijn kind te weinig binnenkrijgt, of is het herkenbaar?
Heeft er iemand een tip voor een informatief/leerzaam boek over ridders voor een driejarige peuter.
Sinds we het boek De ridder zonder billen hebben, wil ie van alles weten over ridders, maar ik vind de meeste boeken die ik op bol.com tegen ben gekomen nog iets te complex voor zijn leeftijd.
Yoghurt. Appelmoes komkommer etc is ook vocht.
Mijn zoon is bijna 5 en drinkt echt alleen als hij zelf zin heeft, ik weet niet of het voor die leeftijd ook 5-7 bekers zou moeten zijn maar dat halen wij bij lange na niet. Ik heb er nooit zo over nagedacht, hij eet over het algemeen ook niet zoveel maar hij consumeert duidelijk wat hij nodig heeft. Laatst had hij een groeispurt en at hij bijvoorbeeld ineens heel goed en na flinke fysieke inspanning komt hij water halen.
Heel herkenbaar! Zelfde leeftijd, maar drinkt heel weinig. Deels geen dorst, maar ook heel snel afgeleid. Vooral als het warm is maak ik me zorgen, maar zo lang hij wel plas luiers heeft weet ik ook niet zo goed wat hier aan te doen.
Eten met veel vocht bied ik al aan, maar ik zou graag hebben dat hij ook drinkt
Misschien een leuke (meeneem) drinkbeker kopen voor hem. Of uitzoeken samen? Mijn 2,5 jarige is heel trots op zijn leeuwenbeker van Trixie. En als ik die bovenhaal drinkt hij altijd wel een paar slokjes.
Mijn kind drinkt daarom water met diksap want anders drinkt ze echt veeel te weinig. Dus de keuze was snel gemaak.
Een drinkbus met rietje gebruiken? Uit een beker hier drinken ze ook echt amper, met rietje gaat het sneller.
En @Bal jaa herkenbaar en je kan ze moeilijk dwingen… ik probeer wel af te wisselen in rietjes en bekers om het wat leuker te maken inderdaad @whosthatgirl
In het kader van te weinig drinken wil ik hier melden dat het in extreme vorm kan leiden tot zindelijkheidsproblemen.
Mijn zoon was ‘gewoon’ zindelijk rond zijn derde en werd vanaf dat hij 4 en een half was, weer minder zindelijk met veel ongelukjes. Wij zijn toen naar een poep en plas poli geweest en het bleek dat hij een ‘kleine’ blaas had. Dus door te weinig drinken was zijn max blaasinhoud kleiner dan normaal en als hij moest kon hij het vaak niet ophouden. Icm met opgaan in spelen en misschien soms wat spanning op school leidde dit dus tot incontinentie.
Dus niet om mensen bang te maken en het is vrij specifiek, maar ik weet wel dat ik me heel schuldig voelde dat wij hier nooit heel erg bovenop hebben gezeten als hij weer eens geen zin had om te drinken.
Welk speelgoed voor de zandbak spelen jullie kinderen het liefst mee?
Dit is het derde jaar op rij favoriet:
Hier ook heel herkenbaar. We laten het nu iets meer los en zorgen dat er altijd een beker drinken klaar staat voor hem. En we drinken zelf ook veel waar hij bij is, zodat hij het ziet. Lijkt of dat wel iets helpt…
Merken jullie dat lange dutjes invloed hebben op de nachten?
In de nacht wordt ons kind momenteel zo’n 6-10 keer “wakker” en soms ontroostbaar huilen tot je m oppakt, 9/10 keer is de speen erin weer voldoende, maar hij wordt voortaan 6:30 wakker en doet overdag dan 2 dutjes van beide 1,5/2 uur. Als hij ‘s middags om 16:30 wakker wordt, dan kan hij gerust om 19:00 al naar bed en gewoon slapen. Ik las wat over dat het ook kan dat de slaapdruk niet hoog genoeg is dat hij ‘s nachts dan rommelig kan slapen. Ergens denk ik ja als hij overdag lang slaapt zal hij het nodig hebben en wil ik ‘m niet wakker maken, maar als hem wél wakker maken er ook voor kan zorgen dat hij dan ‘s nachts beter slaapt is het misschien wel handig.
Hier ook vooral de ijsjes! En een klein schepje, klein emmertje, grotere emmer, en een paar van die standaard zandvormpjes (die worden dan op zijn kop gevuld en dat zijn dan vaak ‘taartjes’ oid).
als je een beetje grote zandbak heb is een oude (emaille/rvs) pan met deksel ook altijd een hit!
Bij ons wel! Ze slaapt nu 8-7 maar nog maar 2x 30-45minuten overdag. Als ze langer slaapt, wordt de nacht slechter. Maar ze is inmiddels wel al 11 maanden. Eerder leek het minder invloed te hebben en waren de nachten sowieso rommeliger dus het ligt misschien ook aan de leeftijd van je kindje?
Je kunt het altijd proberen! Bij mijn kinderen heeft het wel invloed soms en soms niet.
Ik heb idee dat het invloed heeft.
Mijn dochter sliep tot vorige week vast 3x per dag nog en werd dan ineens stuk vroeger wakker, we leggen haar nu 2x op bed overdag en ze slaapt weer tot de tijd die we van haar gewend waren. Je kan het altijd proberen om je kind wat minder lang te laten slapen overdag, werkt het, dan kan je het blijven doen, werkt het niet, laat je hem voortaan weer lekker liggen.