Tips, ervaringen & aanraders #11

Ja precies. Bij mij zoon zit een jongen in de klas die (bijna) elke dag in voetbalkleding naar school komt, ook altijd z’n keeperhandschoenen en een bal meeheeft en die heeft wel echt een pakje van een specifiek team. Mijn zoon wilde dat ook, maar vindt voetbal “gewoon” leuk, dus voor hem heb ik een H&M NL pakje gekocht via Vinted, en dat was ook helemaal prima!

1 like

Haha kijk daar heb je het al, nooit aan gedacht dat mensen het zo doen want ik denk dan je moet met je hoofd zowat in de wc hangen wil je zien wat je schoonmaakt :joy: maar zoveel mensen zoveel wensen idd

1 like

Ik heb die wc-bril verkleiner ook in het begin van de periode net zindelijk gebruikt, ik vond het top. Mijn zoon vond de grote toiletten destijds nog heel spannend en hield het dan maar op, met die verkleiner voelde het wat vertrouwder. Ik heb ‘m op bol gekocht, zit idd een tasje bij.

2 likes

Nou hier de zoveelste die ook die opbouwbare verkleiner heeft dus een aanrader! Mijn kind wil ook echt niet zo vastgehouden worden, dat vindt ze eng om dan zo te hangen boven een groot gat.

1 like

Ja ik heb die inmiddels besteld!

3 likes

Heeft iemand een tip voor een stevig Reistafeltje waarop kind kleurplaat kan kleuren of spelen met een autootje en een poppetje of iets? Zie dat Lidl er eentje verkoopt, iemand ervaring mee? Of een andere?

Wij hebben er een van de action. Mijn kind is er heel blij mee

5 likes

Is dat deze? https://www.action.com/nl-nl/p/3016226/c-c-autostoelorganizer/

4 likes

Ja!

1 like

Dank je! Het lijkt op die foto een beetje alsof je vanuit de stoel moeilijk bij het tafeltje komt voor m’n gevoel maar dat zal dan vast wel meevallen. Hopelijk hebben ze m nog

Ligt eraan hoe ver je de andere stoel naar achteren zet. Wij hebben het een paar weken geleden gekocht

1 like

Ik was net aan het lezen over vochtinname bij kleine kinderen en las dat ze ong 5 tot 7 bekers water moeten drinken. Mijn peuter van bijna 3 haalt dat volgens mij niet?! Ik bied meerdere keren per dag water aan, voor en na slapen, bij alle eetmomenten maar toch komen we niet aan die hoeveelheid denk ik. Meestal is het maar een paar slokjes en soms een half glas bij veel dorst. Ik ben benieuwd of mijn kind te weinig binnenkrijgt, of is het herkenbaar?

3 likes

Heeft er iemand een tip voor een informatief/leerzaam boek over ridders voor een driejarige peuter.

Sinds we het boek De ridder zonder billen hebben, wil ie van alles weten over ridders, maar ik vind de meeste boeken die ik op bol.com tegen ben gekomen nog iets te complex voor zijn leeftijd.

Yoghurt. Appelmoes komkommer etc is ook vocht.

4 likes

Mijn zoon is bijna 5 en drinkt echt alleen als hij zelf zin heeft, ik weet niet of het voor die leeftijd ook 5-7 bekers zou moeten zijn maar dat halen wij bij lange na niet. Ik heb er nooit zo over nagedacht, hij eet over het algemeen ook niet zoveel maar hij consumeert duidelijk wat hij nodig heeft. Laatst had hij een groeispurt en at hij bijvoorbeeld ineens heel goed en na flinke fysieke inspanning komt hij water halen.

2 likes

Heel herkenbaar! Zelfde leeftijd, maar drinkt heel weinig. Deels geen dorst, maar ook heel snel afgeleid. Vooral als het warm is maak ik me zorgen, maar zo lang hij wel plas luiers heeft weet ik ook niet zo goed wat hier aan te doen.

Eten met veel vocht bied ik al aan, maar ik zou graag hebben dat hij ook drinkt

2 likes

Misschien een leuke (meeneem) drinkbeker kopen voor hem. Of uitzoeken samen? Mijn 2,5 jarige is heel trots op zijn leeuwenbeker van Trixie. En als ik die bovenhaal drinkt hij altijd wel een paar slokjes.

1 like

Mijn kind drinkt daarom water met diksap want anders drinkt ze echt veeel te weinig. Dus de keuze was snel gemaak.

3 likes

Een drinkbus met rietje gebruiken? Uit een beker hier drinken ze ook echt amper, met rietje gaat het sneller.

2 likes

En @Bal jaa herkenbaar en je kan ze moeilijk dwingen… ik probeer wel af te wisselen in rietjes en bekers om het wat leuker te maken inderdaad @whosthatgirl

2 likes