Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik ben nu in de Huttenheugte en het water is echt enorm koud ja…

Ah nee wat balen

2 likes

En het Tikibad bijvoorbeeld? Zelf nog nooit geweest dus geen idee of het wat is

1 like

Ik was in februari bij de kempervennen en daar vond ik het water warm.

2 likes

Onze kinderen willen graag op het toetsenbord drukken als we even achter laptop zitten. Nu kwam ik dit tegen: https://tinyfingers.net/

Wilde dat als tip geven, ideaal en ze vinden het erg leuk. (Werkt ook op mobiel, maar op laptop komen er meer figuren)

5 likes

Mijn dochter is net op school begonnen. Ze keek er zo naar uit maar heeft het nu elke dag best moeilijk. Is heel verdrietig en het is veel voor haar. Nu gaan we een stap terug doen en gaat ze alleen de ochtenden. Wat is jullie ervaring met wennen aan school? Ik snap haar eigenlijk ook wel want het zijn 25 kinderen en de meeste ook ouder dan haar. Veel drukker dan de kinderopvang. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of tips. Het is hier misschien vaker besproken hoor maar ik kon zo even snel niets vinden.

1 like

Ik denk dat onze kinderen mazzel hadden dat ze allebei vrij vroeg in het jaar zijn gestart, dan is de groep nog relatief klein. Maar daar heb je geen invloed op.

Wij hebben de aanloop naar school ook zo positief mogelijk proberen te benaderen. In plaats van “Oeh bijna naar school, spannend hoor” “Yes jij mag bijna naar school, wat cool!”.

Maar uiteindelijk is het karakter van je kind het meest bepalende denk ik. De een zal wat meer moeite hebben dan de ander. Rustig opbouwen klinkt goed en hopelijk gaat ze gauw met plezier naar school.

4 likes

Mijn zoontje had veel moeite. We zijn toen tijdelijk hem eerder komen ophalen. Daarnaast ook elke dag herhalen wat er aan kwam. We gaan zo naar school, daar mag je je jasje ophangen en tas neerzetten, we zeggen de juf hallo en kiezen een plekje om te zitten. Dan geeft mama/papa je nog een grote knuffel en kun je door het raam nog even zwaaien. En stapsgewijs ging het steeds beter. En wat ook goed hielp was een schoolvakantie. Weer bijkomen van alle prikkels. Na de vakantie ging het zoveel beter. Maar uiteindelijk helpt vooral tijd (gewenning).

Hier was uiteindelijk na 2 maanden geen verdriet meer. Nu (4 maanden) alleen af en toe nog schuifelend naar binnen

1 like

Mijn zoontje had er ook veel moeite mee en is de eerste twee maanden alleen de ochtenden gegaan, daarna rustig opgebouwd met steeds een middag erbij. Dat was voor hem heel fijn. En na een paar maanden kwam er een omslagpunt en wílde hij niet meer eerder opgehaald worden: hij wilde zijn boterhammen eten met zijn nieuwe BFF :smiling_face_with_three_hearts:

Het begin is pittig, maar het komt echt goed hoor!

3 likes

Oja dat kan ik nog even bekijken

1 like

Sportiom is zeker leuk, water ook prima maar verwacht geen 30+ graden ofzo

1 like

Jonge dochter <10 jaar wil graag haar benen ontharen. Ik wil haar gevoel en wens serieus nemen, hebben samen een gesprek gehad over haar motivatie en ik heb vervolgens aangegeven even na te denken over een plan van aanpak en hier bij haar op terug te komen.

Wat zouden jullie adviseren? Ik wil haar er uiteraard bij begeleiden en een routine aanleren. Neig toch gewoon naar scheren, of zouden jullie bijv. ontharingscrème aanraden?

2 likes

Ik zou denken aan een ladyshave, een scheermes lijkt me nog best lastig. Met een ladyshave wordt het natuurlijk minder glad, maar weet niet hoe erg dat voor nu is.

1 like

Ik zou het iig niet verbieden. Ik mocht het écht niet toen ik 12 was maarja deed het toen gewoon stiekem en daardoor lag mn hele been open. :joy:
Zou denk ik ook scheren, met zo’n blok zeep aan het mes zeg maar van Wilkinson volgens mij, waxen voelt zo heftig (en doet ook pijn) en ontharingscrème is zo chemisch dat zou ik liever niet op m’n (jonge) kind smeren.

3 likes

Ja eens, ik mocht absoluut niet ontharen van mijn moeder (ook niet down there toen ik begon te puberen🥴), dus het was voor mij een makkelijke beslissing en erg dankbaar dat ze mij in vertrouwen neemt en het gewoon vraagt. Anders gaat ze zelf toch experimenteren met mijn scheermes haha, dan help ik haar liever aan een goede routine.

Ontharingscrème begon een vriendin over, in het kader van dan kan ze zich niet snijden, maar ik voel ook niets voor dat chemische (meurende) spul.

Oh ik ga even kijken, dat is misschien wel een optie @fredje.

1 like

De hey estrid mesjes zijn fijn en wel echt moeilijk om je zelf daar mee te snijden

1 like

Een collega van mij was laatst naar Landal kempervennen gegaan en die vond dat heel leuk.

2 likes

Ja? Ik wilde daar eigenlijk heen, maar las toen hele slechte reviews over dat er mega lange wachtrijen staan bij de glijbanen en heel smerig is. Hoe was jouw ervaring?

1 like

Back at it again met een eetvraag :joy:.

Mn bijna 1 jarige zit in een soort van hongerstaking / ik wil niet eten fase. Paar hapjes en dan klaar. Alleen ik heb het idee dat hij dus zelf wil eten ofzo? Als ik hem stukjes geef eet hij wel en vaak als ik iets op een lepel aanbied dan wil hij het niet. Is dit herkenbaar of iemand een idee wat passend is bij deze leeftijd?

Ons kind heeft voor het eerst de hele nacht bij ons in bed geslapen omdat hij ontroostbaar was en telkens als we ‘m wilde overleggen begon het gejengel weer…

Maar hoe doe dit zo veilig mogelijk met een kind van 2? Ik heb zelf geen oog dicht gedaan omdat ik het eng vond. Hij ligt al op onze dekens, zonder kussen.

1 like