Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik ben op zoek naar leuke lunch/tussendoortjes tips voor kind van 10 maanden. Mag broodbeleg zijn of baksels oid. Gewoon brood met boter wil ze niet meer (wat ik ook wel snap :joy:)

1 like

Wij wisselen qua lunch af met pindakaas, jam, appelstroop en (vega) paté. Vind vooral pindakaas chill want dat is natuurlijk super droog dus daarbij tuttert hij zo een beker water weg.

3 likes

De kleine keuken heeft fruitspread dat hier goed in de smaak viel. Mocht een eitje in de smaak vallen kan je ook een omelet bakken. Handigste vond ik om de boterham er aan vast te bakken zeg maar. Dan beland het ook niet op de grond.

2 likes

Banaan ei pannenkoekjes, van die einmuffins met groente erin, tater tots

1 like

Hutenkase, hummus, geprakte avocado of banaan, van die groentespreads van de Albert heijn

2 likes

Ik deed ook wel eens een beetje knijpfruit op brood.

4 likes

Dank allemaal!! Goeie tips :relaxed:

@Minettes maak je die hummus zelf? Ik had gelezen dat er anders te veel zout in zit maar ik heb geen zin om het zelf te maken haha

1 like

Er is van Maza hummus met minder zout, die is geloof ik oke om op brood te doen voor een baby, er zit 0,5 gram zout per 100 gram in.

3 likes

Gekookt eitje, mozarella, gestoomde groente (wortel, courgette), cracker/rijstwafel met iets erop, restjes van avondeten zoals een gebakken aardappel. Met 10 maanden kun je misschien ook al beginnen - ik weet niet of je puree geeft of rapley - met grote stukken zacht fruit zoals aardbei, mango (eventueel de pit), meloen, pruim, geprakte blauwe bes…

3 likes

Ja die met minder zout geef ik inderdaad ook. Als ik het zelf maak vind ik het eerlijk gezegd niet lekker :see_no_evil: veel te droog.

1 like

M’n dochter heeft lang geleefd op geplette frambozen op brood (‘jam’). Die kleine keuken potjes ook wel eens geprobeerd maar je gebruikt er zo weinig van en dan staan ze vrij snel te beschimmelen was mijn ervaring.

2 likes

Toevallig heb ik net zo een potje leeg staan scheppen in een ijsblokjesvorm om in te vriezen zodat ik het langer kan bewaren. Stond als tip op het potje, vind het wel een goeie, want mn dochter krijgt niet elke dag jam op brood.

5 likes

Potje fruithap deed het hier ook goed op brood (stuk goedkoper ook).
En zuivelspread was ook geliefd (ook zonder brood, haha).

1 like

@Airy-fairy en anderen

3 likes

Hebben jullie tips voor een koptelefoon die een kindje van 1,5-2 jaar al op kan? We gaan binnenkort een lange vliegreis maken en het zou fijn zijn als m’n kind dan een muziekje of voorleesverhaaltje kan luisteren.

1 like

Fresh 'n rebel van de Action. Heb die gekocht toen ze 1.5 was en nu bij 3.5 nog steeds prima.

7 likes

Ik heb zo’n potje van de kleine keuken in ijsblokjesvormen in de vriezer gedaan, dan kan je het langer bewaren. Beschimmelt anders inderdaad snel :frowning:

1 like

Hoevaak smeren jullie je kind in met zonnebrand? Ik lees dat elke 2 uur voldoende is, maar dat lijkt me zo weinig?

Ligt ook aan de factor maar ehh hier met weer zoals vandaag 2x.
Om de twee uur weinig? :sweat_smile:

4 likes

Als je niet gaat zwemmen dan is elke twee uur toch voldoende?

Ik laat m’n dochter eigenlijk nog niet langer dan 2 uurtjes buiten spelen dus we smeren niet vaak opnieuw. Bij warmer weer gebruiken we een zonnehoedje of blijven we in de schaduw, maar dat vind ik nu nog niet nodig.

1 like