Toevallig heb ik net zo een potje leeg staan scheppen in een ijsblokjesvorm om in te vriezen zodat ik het langer kan bewaren. Stond als tip op het potje, vind het wel een goeie, want mn dochter krijgt niet elke dag jam op brood.
Potje fruithap deed het hier ook goed op brood (stuk goedkoper ook).
En zuivelspread was ook geliefd (ook zonder brood, haha).
Hebben jullie tips voor een koptelefoon die een kindje van 1,5-2 jaar al op kan? We gaan binnenkort een lange vliegreis maken en het zou fijn zijn als m’n kind dan een muziekje of voorleesverhaaltje kan luisteren.
Fresh 'n rebel van de Action. Heb die gekocht toen ze 1.5 was en nu bij 3.5 nog steeds prima.
Ik heb zo’n potje van de kleine keuken in ijsblokjesvormen in de vriezer gedaan, dan kan je het langer bewaren. Beschimmelt anders inderdaad snel ![]()
Hoevaak smeren jullie je kind in met zonnebrand? Ik lees dat elke 2 uur voldoende is, maar dat lijkt me zo weinig?
Ligt ook aan de factor maar ehh hier met weer zoals vandaag 2x.
Om de twee uur weinig? ![]()
Als je niet gaat zwemmen dan is elke twee uur toch voldoende?
Ik laat m’n dochter eigenlijk nog niet langer dan 2 uurtjes buiten spelen dus we smeren niet vaak opnieuw. Bij warmer weer gebruiken we een zonnehoedje of blijven we in de schaduw, maar dat vind ik nu nog niet nodig.
Ja ze is zo wit van zichzelf. Heeft ze van mijn man. Dit word onze eerste echte zomer en ben als de dood dat ze verbrand. Maar dan ben ik weer gerust gesteld.
Mijn dochter is ook heel wit (maar niet zo wit als ikzelf haha). Maar inderdaad netjes elke 2 uur smeren met factor 50. Als er is gezwommen nog extra natuurlijk. Mijn dochter is nog niet verband daardoor. Komt goed! Vooral lekker veel petjes en hoedjes opzetten.
Jaaa zag de mail! Heb het in mijn agenda genoteerd haha, dankjewel voor de heads up ook ![]()
Uv shirtjes met lange mouwen en hoedjes op. Dat scheelt het meest denk ik!
Heb jij (en anderen) nog tips voor uv-shirtjes? Welke zijn fijn/goede kwaliteit?
Hier ook een heel wit kindje. Wilt hoedjes en petjes overigens niet ophouden dus dat wordt nog wel een uitdaging 🥹
Zijn er hier mensen die een vanishing twin zwangerschap hebben (gehad)? Ik hoor heel graag jullie ervaringen ![]()
Als je let op dat ze UPF50 zijn dan zit het wel goed hoor. Heb van H&M, Hema, Beach&Bandits, Arket gehad en allemaal prima kwaliteit, leuk en betaalbaar. Worden bij ons zeker 2 keer per week gebruikt en nooit nieuwe hoeven kopen omdat ze af waren. Maar ik gebruik ze niet in chloor. Zou ze persoonlijk wel altijd nieuw kopen ivm slijtage van de stof.
Ik heb even geprobeerd te zoeken of mijn zwangerschap ‘telt’, ik denk het wel?
Samenvatting
Ik had bij de eerste vroege echo van zeven en een halve week oid een vruchtzak met kindje en kloppend hartje erin en een iets kleiner vruchtzakje met een beetje wazig erin. Die was als iets eerder gestopt met groeien. Mijn zwangerschap is goed gegaan voor het kindje waar het hartje tijdens die echo van klopte en m’n lijf heeft het andere vruchtzakje opgeruimd / het is weggedrukt.
Ik werd zwanger na IUI en ik had drie eicellen toen ze gingen insemineren, dus ook wel een grotere kans op een meerlingzwangerschap. Ik vond het wel treurig voor het vruchtje wat was gestopt met groeien maar ik had daarvoor een miskraam gehad dus ik was vooral ook blij dat ik een kloppend hartje had van het andere kindje.
Mijn arts was er heel nuchter in en ze zei dat er een kleine kans was dat het een miskraam zou worden als m’n lichaam het andere vruchtzakje op zou ruimen door het actief eruit te werken maar meestal ging het goed zei ze. En dat was dus ook zo. Ik was al moe van de medicatie om zwanger te worden en de misselijkheid was te doen.
Is er nog iets anders waar je specifiek benieuwd naar bent?
Neee, dit is al ontzettend fijn en herkenbaar ![]()
Ik ben zwanger na een miskraam en heb gisteren te horen gekregen dat het een tweeling zou zijn waarvan een van de twee kindjes (ik weet dat het nog niet echt kindjes zijn op dit termijn) het niet gered heeft. Dat kindje is nog maar net gestopt met groeien (zo’n 7 weken). Het andere kindje is 8 weken en heeft een hartslag, gelukkig!!
De gynaecoloog zei dat het niet vaak voor komt dat ze zo duidelijk het nog kunnen zien. Dat komt ook omdat het kindje dus wat “ouder” is dan bijvoorbeeld een kindje met 3 weken. Ze zei dat het daardoor wel als een volwaardige tweelingzwangerschap wordt gezien en het ook zo kan zijn dat de placenta aanwezig blijft. Dat zou niet perse extra risico’s geven. Ik ben/was gewoon benieuwd naar hoe anderen het allemaal hebben ervaren
Online kan ik er niet heel veel over vinden
Idd Decathlon. Grotere maten (92 en daarna) vond ik wel smal vallen.
Verder fijn: H&M (vooral de wafelstof), HEMA en Arket (wel duurder)
Vind het vooral fijn als ze een klein opstaand kraagje hebben.