Tips, ervaringen & aanraders #11

Lopend de fles geven wil nog wel eens schelen volgens mij, misschien werkt dat als je echt wanhopig bent want het is voor degene die de fles geeft echt niet comfortabel natuurlijk.

2 likes

Ik heb een keer gepersonaliseerde legopoppetjes gegeven van hele gezin.

3 likes

Cute! Waar heb je dit gedaan?

2 likes

Ik geef hem altijd wel iets wat hij zelf leuk vind en niet een ā€˜vader cadeau’ wat iets met de kinderen te maken heeft zeg maar. Vorig jaar gaf ik hem een pakket goede koffiebonen. En natuurlijk maken de kinderen nog een leuke knutsel.

2 likes

Ik weet het niet meer. Maar weet dat er verschillende partijen zien die het doen. Heb op google gezocht en 1 gekozen

Ik zag dit voorbij komen op tiktok en vond het wel een leuk idee! Soort van tinder voor moeders, t heet meetmomme

3 likes

Dit wil ik doen! Ik zag iets voorbij komen op Etsy. Heb daar nog nooit besteld, is dat altijd betrouwbaar?

En @Tokyo ik heb even in mijn mail gezocht. Hier besteld: https://byronbricks.com/

2 likes

Ik ben bezig om mijn dochter zindelijk te maken. Wat op zich prima gaat zolang ik er op de toilet zet. Ze geeft het niet echt zelf aan. Maar ze heeft dagelijks een ongelukje dat ze in haar onderbroek poept. Ik vraag wel vaak of ze moet poepen en ze dit dus regelmatig op de wc. Iemand een tip?

Mijn dochter heeft best een temperament als het niet gaat zoals zij wil.
We waren bijvoorbeeld net in een speeltuin (op de camping) en we hadden afgesproken nog 3 minuten en dan ging ik de was ophalen. Timer gezet, timer gaat dus ik vraag of ze mee wil of dat ze in de speeltuin wil blijven. Dan wil ze toch nog iets laten zien maar ik blijf bij ik ga de was ophalen, je mag mee of hier blijven. Als ik terug ben mag je het me laten zien. Dan begint ze te huilen en roept ze dat ze stenen tegen me aan gaat gooien. Ook met kleine dingen als ik al naast dr zit en het niet gaat zoals ze wil begint ze me te slaan of te knijpen. Als ze daarna door heeft wat ze op het punt stond te doen of deed wil ze altijd knuffelen.
Het is vast iets dat voor veel mensen herkenbaar is.
Ik hoef geen tips wat bij anderen werkt. Ik zoek naar een specifieke (online) cursus hierover of een podcast, in het Nederlands. Zodat m’n man en ik hier ook samen op kunnen gaan in verkregen kennis.
Mijn dochter wordt deze maand 4. Dus als dit gedrag als sneeuw voor de zon verdween toen ze naar school gingen dan mag je dat ook zeggen :sweat_smile:.

Soms denk ik echt dat wij een identiek kind hebben.

Geen oplossing hier, maar probeer te leren eerst nadenken, dan doen. En dat een knuffel lief is, maar het niet altijd oplost. Zoek nog een boekje hiervoor.

3 likes

Het is voor mij wel herkenbaar. Heb geen podcast/cursus ideeƫn. Het was ook niet magisch over toen ze naar school ging. Eerste weken misschien nog wel erger (sorry). Maar ze is nu ongeveer 4.5 en merk wel dat het echt enorm is afgenomen.

1 like

Oooh heel herkenbaar toen mijn kind nog een peuter was!
Ik had hier soms wel wat aan op de manier hoe je je kind kan benaderen. Instagram

1 like

Ik kan ook How to Talk to Kids aanraden, net als @Patagonia. Het boek lezen is al een aanrader, maar zij geven ook trainingen en hebben ook een app met tips en tricks geloof ik.

Je hebt ook een boek van Eva Bronsveld over Temperamentvolle kinderen. Zij heeft ook voor De Zelfhulpvraag podcast een serie gemaakt, misschien dat je daar wat aan hebt.

1 like

Een tijdje geleden vroeg ik om tips mbt het bedplassen van m’n zoontje en ik ben erachter gekomen waardoor het kwam: hij had het te warm in bed. Hij slaapt nu alleen in z’n ondergoed en sindsdien niet meer voortgekomen! Hij heeft zelfs 2x ā€˜s nachts geroepen dat hij moest plassen en verder gewoon doorgeslapen/opgehouden. Dus denk dat hij het door de warmte niet goed aanvoelde oid?

6 likes

En overgaan op een tuitbeker met zachte siliconen tuit of een dichte 360 beker?

1 like

3 is gewoon een verschrikkelijke leeftijd vind ik. Bij mijn oudste was het wel gelijk beter sinds hij 4 was en naar school ging.
Helaas duurt het nu voor de jongste nog bijna een jaar.

Ik was bezig met het boek ā€˜het goede in ons’ dat vond ik ook wel verhelderende dingen geven. Ook omtrent dit soort gedrag. Helaas heb ik het boek niet uit kunnen lezen, aangezien mijn vriend het terug heeft gebracht naar de bieb…

Hadden jullie direct al een draagdoek voor na de geboorte? Ik weet dat veel draagzakken pas kunnen als ze ietsje groter zijn, dus die wil ik zeker nog niet direct aanschaffen. Vraag me wel af of het handig is alvast een draagdoek te hebben. Bykay leek me fijn en hoor ik goede dingen over, maar ben eind juli uitgerekend en hoor ook dat zo’n stretch doek dan wel heel warm kan zijn.

1 like

Yes heb ik na een paar weken al gebruikt. Ik heb alleen de geweven doeken gebruikt en geen rekbare. O.a. omdat de rekbare 3 dagen over je baby heen gaat en daarmee nog warmer is.
Je hebt geweven doeken in allerlei materialen, van dik wol naar dunner linnen. Hoppediz ultra light is een fijne dunne doek voor de zomer.
Een tweedehands doek is vaak ook soepeler te knopen dan een nieuwe doek, zijn ze een stuk minder stug en stijf.
Maar, ik moet zeggen dat dragen met 25+ gr sowieso warm is. 2 lijven tegen elkaar is gewoon warm