Soms denk ik echt dat wij een identiek kind hebben.
Geen oplossing hier, maar probeer te leren eerst nadenken, dan doen. En dat een knuffel lief is, maar het niet altijd oplost. Zoek nog een boekje hiervoor.
Soms denk ik echt dat wij een identiek kind hebben.
Geen oplossing hier, maar probeer te leren eerst nadenken, dan doen. En dat een knuffel lief is, maar het niet altijd oplost. Zoek nog een boekje hiervoor.
Het is voor mij wel herkenbaar. Heb geen podcast/cursus ideeƫn. Het was ook niet magisch over toen ze naar school ging. Eerste weken misschien nog wel erger (sorry). Maar ze is nu ongeveer 4.5 en merk wel dat het echt enorm is afgenomen.
Oooh heel herkenbaar toen mijn kind nog een peuter was!
Ik had hier soms wel wat aan op de manier hoe je je kind kan benaderen. Instagram
Ik kan ook How to Talk to Kids aanraden, net als @Patagonia. Het boek lezen is al een aanrader, maar zij geven ook trainingen en hebben ook een app met tips en tricks geloof ik.
Je hebt ook een boek van Eva Bronsveld over Temperamentvolle kinderen. Zij heeft ook voor De Zelfhulpvraag podcast een serie gemaakt, misschien dat je daar wat aan hebt.
Een tijdje geleden vroeg ik om tips mbt het bedplassen van mān zoontje en ik ben erachter gekomen waardoor het kwam: hij had het te warm in bed. Hij slaapt nu alleen in zān ondergoed en sindsdien niet meer voortgekomen! Hij heeft zelfs 2x ās nachts geroepen dat hij moest plassen en verder gewoon doorgeslapen/opgehouden. Dus denk dat hij het door de warmte niet goed aanvoelde oid?
En overgaan op een tuitbeker met zachte siliconen tuit of een dichte 360 beker?
3 is gewoon een verschrikkelijke leeftijd vind ik. Bij mijn oudste was het wel gelijk beter sinds hij 4 was en naar school ging.
Helaas duurt het nu voor de jongste nog bijna een jaar.
Ik was bezig met het boek āhet goede in onsā dat vond ik ook wel verhelderende dingen geven. Ook omtrent dit soort gedrag. Helaas heb ik het boek niet uit kunnen lezen, aangezien mijn vriend het terug heeft gebracht naar de biebā¦
Hadden jullie direct al een draagdoek voor na de geboorte? Ik weet dat veel draagzakken pas kunnen als ze ietsje groter zijn, dus die wil ik zeker nog niet direct aanschaffen. Vraag me wel af of het handig is alvast een draagdoek te hebben. Bykay leek me fijn en hoor ik goede dingen over, maar ben eind juli uitgerekend en hoor ook dat zoān stretch doek dan wel heel warm kan zijn.
Yes heb ik na een paar weken al gebruikt. Ik heb alleen de geweven doeken gebruikt en geen rekbare. O.a. omdat de rekbare 3 dagen over je baby heen gaat en daarmee nog warmer is.
Je hebt geweven doeken in allerlei materialen, van dik wol naar dunner linnen. Hoppediz ultra light is een fijne dunne doek voor de zomer.
Een tweedehands doek is vaak ook soepeler te knopen dan een nieuwe doek, zijn ze een stuk minder stug en stijf.
Maar, ik moet zeggen dat dragen met 25+ gr sowieso warm is. 2 lijven tegen elkaar is gewoon warm
Ik vond een draagdoek in de eerste weken niet zo fijn, ook omdat ik zoān stretchdoek niet heel chill vind (geweven wel, maar is zo persoonlijk!). Ik had een Neeko Tiny gekocht voor de eerste 2 maanden en vond die mega fijn! Ook omdat je de heupbreedte van de baby kan instellen. Wel een dure aankoop voor de beperkte tijd dat je m gebruikt (mocht je interesse hebben om m over te kopen, laat maar weten haha)
Vond je het dan nog wel fijn en de moeite waard voor een newborn in de zomer of deed je het dan toch liever niet?
Thanks voor de tip van die hoppediz! Zal ernaar kijken
Oh nee zeker wel! Ik heb super veel gedragen, van 25gr tot 0 gr in de sneeuw. Ik had een hittegolf baby begin juli en ben na ongeveer 5/6 weken gaan dragen geloof ik, toen ik dat lichamelijk aankon. De meeste slaapjes al wandelend in de doek gedaan, vond ik zelf ook fijne beweging en lekker de deur uit.
Ik had het bij de eerste niet en tweede wel. Vond het achteraf gezien echt onmisbaar! Ik had een rekbare draagdoek van pure baby love, dat is ook erg makkelijk in gebruik en om zelf te leren knopen. Heb wel een winter baby, ik kan me voorstellen dat het snel warm is en een geweven dan fijner is in de zomer.
Ja, ik heb juist in het begin de draagdoek veel gebruikt. Dan hebben ze echt die huiluurtjes 's avonds waarbij ik urenlang met ze in dat ding heen en weer liep door het huis, puur voor die nabijheid. En ook de enige manier dat ik nog wat gedaan kreeg qua huishouden enzo, ik had babies die graag vastgehouden wilden worden. Het is wel warm voor jezelf maar voor zoān kleintje juist wel lekker. De draakzak ook heel veel gebruikt, maar pas later, en ook meer met eropuitgaan en onderweg zijn enzo (ik ben niet een goede knoper on the go zo der spiegel).
Ik heb het geprobeerd in de zomer maar ik vond dat knopen met zoān klein teer babyātje echt vreselijk en daardoor echt weinig gedaan en mijn doek verkocht
draagzak on the other hand was top
Ik kan je een draagconsult adviseren. Kun je verschillende uitproberen. Wij hebben toen de Stokke Limas uitgekozen, want die kan vanaf geboorte (3,2 kg ofzo) en is half buckle (deels gesp, deels knopen).
Ik heb in de zomer bijna alleen maar een linnen ringsling gebruikt, dat gaat natuurlijk maar over 1 schouder maar met een baby van nog geen 4 kilo vond ik dat prima te doen.
Bykay is (volgens mijn draagconsulent) niet geschikt vanaf de geboorte omdat het kindje dan nog heel klein is en daar te diep in zakt. Ik zou ook een draagconsult adviseren, ik ben op totaal iets anders uitgekomen dan ik had gedacht (Manduca twist, nog noooit van gehoord). En uiteindelijk voor een prikkie via Vinted kunnen kopen. Ik had in mijn nesteldrang een Bykay via Vinted gekocht toen ik zwanger was en die heb ik uiteindelijk misschien vijf keer gebruikt omdat ik hem niet zo fijn vond ![]()
Mijn baby wilde de eerste maanden alleen maar op mij of in de draagzak slapen dus ik was er heeeel blij mee, heb je even je handen vrij. Maar is natuurlijk per kind verschillend, een vriendin van me kon haar baby gewoon in zoān nestje in de box leggen en die lag daar de hele dag te tukken.
Ik vond de Tula free to grow prima te gebruiken vanaf een week of 2-3 oid (daarvoor niet geprobeerd) maarrrrr ik had een baby van 4 kilo bij geboorte dus dat pastte prima. Een geweven draagdoek is inderdaad ook fijn want die kun je perfect op maat maken.