Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik ben bevallen in de blouse van het ziekenhuis. De dagen na de bevalling droeg ik gekledere pyjama’s (hemd en short) of jurk die ik bij Action en Kiabi kocht. Voelde mij er goed in en was ook chill bij bezoek. Onderbroeken had ik mee maar ik heb lange tijd die netonderbroeken van het ziekenhuis gedragen. Ik had er een heleboel meegekregen van het ziekenhuis en was handig dat ik die na gebruik kon weg gooien.
Vergeet je slippers en zwangerschapskussen niet.

Heb voor de verkoudheid ook geprobeerd met die zoutspray maar die deed niets. Mijn huisarts vond het dan oké dat ik xylomethazoline 2 keer per dag gebruikte. In Nederland bestaat die ook voor kinderen en dat kon ik dan meer gebruiken.

Ik heb de kraamweek vooral een hemd en onderbroek gedragen (zwangerschapsonderbroek of die netbroekjes uit het kraampakket, je buik is de eerste dagen nog 7 maanden zwanger). Ik had het vooral zo warm en was 's nachts enorm aan het zweten. Als ik uit bed ging of er was bezoek deed ik even een legging en vest er bij aan. Voor even ‘kort rondscharrelen’ had ik een dunne badjas. Ik vond die brede stevige band van een legging wel prettig tegen mn buik, gaf wat ondersteuning. Maar had een vaginale bevalling. Kan me voorstellen dat dat met een keizersnede anders is.

1 like

Geen strakke kleding igg. Dat is heel irritant als je een infuus hebt, korte mouwen. Losse topjes of voedingstopjes. Pyjamatopje met knoopjes. En in t begin draag je niet meteen een lange broek omdat je gewoon nog bloedt /soms beetje doorlekt, dus dan lig je vaak in een onderbroek/netbroek met verbanden erin op een onderleggertje in bed.
En dan een losse wat nettere (zwangerschaps)pyjamabroek als je er wat leuker uit wil zien voor bezoek :).

Ik vond deze ook echt handig vanaf de geboorte. Draagdoek is voor mij echt te veel gedoe om te knopen.

2 likes

Hier ook! En toen ze te groot werd voor de embrace, heb ik zelf de tula free to grow gekocht maar van een vriendin haar oude Ergobaby 360 gekregen en die vind ik eigenlijk veel fijner dan de tula.

Ik ben zelf net bevallen en had veel te veel mee naar het geboortecentrum… ben ook maar 1.5 uur daar geweest uiteindelijk tijdens bevalling. Ik vond zelf een bevallingsjurkje heel fijn: had een knock-off gekocht van de bekende dure via Boohoo voor iets van 15 euro. Hier zitten knoopjes in, handig voor direct huid op huid contact / borstvoeding maar wel bedekt. En met korte mouw, zeer belangrijk haha. Verder een voedingsbh (van H&M), een fijne loungesetje (top, omslagvestje, lange broek) en slippers voor erna. Had ook een badjas bijv ingepakt voor badbevalling maar had het zo warm tijdens bevalling, echt zweten tot en met, dat ik niet meer het bad ben ingegaan.

1 like

Heeft iemand tips voor fijne elastieken veters?

Ik kwam deze tegen en ben benieuwd of iemand ervaring met deze heeft. Aan elk uiteinde zit zo te zien een hard plastic stukje dus vraag me af of je kind dit niet heel erg voelt.

@Mrs.Fraser @Indigo @Anna88 @Mimosa @Daelyss @itakepictures @Nimbus2000 @VanderWoodsen dankjewel voor jullie reacties! Hier heb ik veel aan.

5 likes

Om je neus te spoelen.

2 likes

Je hebt al heel veel goede tips, meer aanvullend: ik had een keizersnede en kon ook terugweg ziekenhuis en in de kraamweek qua joggingbroeken bijna niks op mijn buik hebben. Verandering van structuur in de stof of een band was al teveel. Alleen deze van Seraphine omdat die zo zacht waren (ik draag ze meer dan een jaar later nog steeds)

3 likes

@flalamingo ik heb een heel fijn loungepak van Seraphine op vinted staan. Maat xs. Mocht je een linkje willen, laat het me weten. Ik ben aan het opruimen/verhuizen dus als ik er iemand blij mee kan maken graag haha maar voel je natuurlijk niet verplicht

1 like

Het linkje werkt helaas niet. Zou je bij een keizersnede dan eerder losse jurkjes aanraden?

@Vloeistof Dat zal net te klein zijn vrees ik, ik heb een S. Maar je mag gerust het linkje delen want ik ben wel benieuwd nu.

1 like

Ik heb in de kraamweek alleen een shirt met onderbroek gedragen en daarna nog lang mijn zwangerschapsbroeken met buikband, maar ik had veel flared zwangerschapsbroeken, dus die konden prima voor dat moment ook. Ik heb niet speciaal kleding aangeschafd voor na de keizersnede.

Ik was wel extra blij met mijn hoogvallende onderbroeken, want die konden over mijn buik en dus de wond heen.

Zag trouwens dat iemand nog iets over die netbroekjes zeggen. Ik had daar vooraf zoveel goede dingen over gehoord, maar ik vond ze echt verschrikkelijk zitten.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met een follow me tandem? Wij willen af en toe een fietsweekendje doen met trekkershutjes, maar de oudste is bijna 4 en wil liever zelf fietsen dan nog in de fietskar. Ik dacht aan een tandemsysteem dat ik haar kan ‘trekken’, maar ze ook op de camping en tussendoor stukjes zelf kan fietsen.

Haahah ik heb het in februari gekocht maar het is nog steeds maar half gemonteerd en ligt in de schuur :sweat_smile:. Het lijkt me iig heel makkelijk. We moesten alleen een stukje zagen en dat deed m’n man op z’n werk en daarna zijn we nooit meer verder gegaan met installeren. Het is wel een “zwaarder” systeem, dus ik zou het niet dagelijks aan m’n fiets laten hangen. En het kan niet op alle sportieve fietsen. Maar ik heb gewoon een stadsfiets.

1 like

Oh ik zie het! Weet even niet hoe te fixen dus doe het even zo:

In deze broeken van Seraphine (bij Next) heb ik toen echt geleefd. Ik heb via hen ook een set met deze broek en bevallingsjurkje gekocht.

2 likes

Ik zou graag willen dat mijn kind zelfstandig met een koptelefoon muziek/luisterboeken kan luisteren. Het liefst gewoon met muziek via spotify of Apple Music. Bestaat dat? Hoe laten jullie je kind muziek luisteren zonder altijd te moeten meeluisteren?

Ze heeft al een timio trouwens, maar die vindt ze niet meer zo heel interessant.

Bestaan iPods nog? Of een oude telefoon waar alleen spotify op staat ofzo?

2 likes

Ik weet niet hoe het precies werkt, maar je hebt speciale kinderaccounts op spotify

Via Spotify! Mijn kind heeft een kinderaccount. Expliciete content heb ik uitgezet, en video’s die automatisch worden afgespeeld. Ook kun je specifieke artiesten en/of nummers uitsluiten, ook direct vanuit je eigen account.

1 like