Tips, ervaringen & aanraders #11

@flalamingo ik heb een heel fijn loungepak van Seraphine op vinted staan. Maat xs. Mocht je een linkje willen, laat het me weten. Ik ben aan het opruimen/verhuizen dus als ik er iemand blij mee kan maken graag haha maar voel je natuurlijk niet verplicht

1 like

Het linkje werkt helaas niet. Zou je bij een keizersnede dan eerder losse jurkjes aanraden?

@Vloeistof Dat zal net te klein zijn vrees ik, ik heb een S. Maar je mag gerust het linkje delen want ik ben wel benieuwd nu.

1 like

Ik heb in de kraamweek alleen een shirt met onderbroek gedragen en daarna nog lang mijn zwangerschapsbroeken met buikband, maar ik had veel flared zwangerschapsbroeken, dus die konden prima voor dat moment ook. Ik heb niet speciaal kleding aangeschafd voor na de keizersnede.

Ik was wel extra blij met mijn hoogvallende onderbroeken, want die konden over mijn buik en dus de wond heen.

Zag trouwens dat iemand nog iets over die netbroekjes zeggen. Ik had daar vooraf zoveel goede dingen over gehoord, maar ik vond ze echt verschrikkelijk zitten.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met een follow me tandem? Wij willen af en toe een fietsweekendje doen met trekkershutjes, maar de oudste is bijna 4 en wil liever zelf fietsen dan nog in de fietskar. Ik dacht aan een tandemsysteem dat ik haar kan ‘trekken’, maar ze ook op de camping en tussendoor stukjes zelf kan fietsen.

Haahah ik heb het in februari gekocht maar het is nog steeds maar half gemonteerd en ligt in de schuur :sweat_smile:. Het lijkt me iig heel makkelijk. We moesten alleen een stukje zagen en dat deed m’n man op z’n werk en daarna zijn we nooit meer verder gegaan met installeren. Het is wel een “zwaarder” systeem, dus ik zou het niet dagelijks aan m’n fiets laten hangen. En het kan niet op alle sportieve fietsen. Maar ik heb gewoon een stadsfiets.

1 like

Oh ik zie het! Weet even niet hoe te fixen dus doe het even zo:

In deze broeken van Seraphine (bij Next) heb ik toen echt geleefd. Ik heb via hen ook een set met deze broek en bevallingsjurkje gekocht.

2 likes

Ik zou graag willen dat mijn kind zelfstandig met een koptelefoon muziek/luisterboeken kan luisteren. Het liefst gewoon met muziek via spotify of Apple Music. Bestaat dat? Hoe laten jullie je kind muziek luisteren zonder altijd te moeten meeluisteren?

Ze heeft al een timio trouwens, maar die vindt ze niet meer zo heel interessant.

Bestaan iPods nog? Of een oude telefoon waar alleen spotify op staat ofzo?

2 likes

Ik weet niet hoe het precies werkt, maar je hebt speciale kinderaccounts op spotify

Via Spotify! Mijn kind heeft een kinderaccount. Expliciete content heb ik uitgezet, en video’s die automatisch worden afgespeeld. Ook kun je specifieke artiesten en/of nummers uitsluiten, ook direct vanuit je eigen account.

1 like

Wist ik niet, ga ik sowieso even naar kijken. Maar geef je dan je eigen telefoon of iets van een oude telefoon waar alleen spotify op staat?

1 like

Ik doe het via een oude telefoon. Maar je kan ook via je eigen telefoon makkelijk switchen tussen de 2 accounts. Van ouder naar kind kan gewoon met 1 klik, van kind naar ouder moet met een code. Dus je kind kan niet zomaar terug switchen in de app.

1 like

Deze pyjama’s van primark vond (en vind) ik super chill. Lekker zacht en ruim. Ook nog best wel netjes.

Maar ik vond leggings wel fijn, maar kan me voorstellen als je dan onverwachts een keizersnede zou krijgen dat dat niet meer prettig draagt.

3 likes

Ik had ook deze soort van de primark. Ik ben normaal geen pyjama drager en deze waren niet te duur. En ze hebben een fijn stofje, zijn inderdaad best netjes en hebben knopen en dat vond ik handig met borstvoeding.

Tijdens de bevalling had ik zo min mogelijk aan. En tijdens de weeen en in het ziekenhuis zo’n lang tshirt wat sommige mensen ook als nachthemd aandoen van de Zeeman geloof ik. Gewoon van katoen. Niet te warm en enigzins gekleed als je dat aanhebt en makkelijk bij daadwerkelijke bevalling, want geen lange broek.

Verder had ik gewoon nog wat hemdjes en een lange joggingbroek mee naar het ziekenhuis.

@flalamingo

1 like

Ik doe dat via een kleine Samsung tablet met een specifiek kind account erop. Op dat account staan alleen Spotify, Netflix en twee spelletjes, verder kan je er niks mee. Ze luistert via Spotify met een kind account. Er zijn best veel luisterboeken als afspeellijst beschikbaar. En soms download ik iets via de app van de online bibliotheek.

Vind 't overigens zoooo chill dat ze graag boeken luistert. Ik kan haar nu overdag rustig ergens neerzetten met een koptelefoon en ze valt er s avonds ook altijd mee in slaap (zonder koptelefoon maar met een luisterboek met timer zodat ie zelf stopt).

5 likes

Wat goed zeg! Ik heb nog een oude iPad liggen, die kan ik misschien wel gebruiken. Heb je nog tips voor leuke luisterboeken voor peuters?

Mijn dochter is 3.5 en vindt vooral van die verhaaltjes over het ‘echte’ peuter en kleuterleven leuk. Zoals Wiebelbiebeltanden en Kringetje van tralala, of Iris en Michiel. Dat is allemaal van Carry Slee. Maar ook Jip en Janneke of Floddertje. En af en toe vraagt ze om de Sloddervos van Woezel en Pip. Daarvoor een (lange :sweat_smile:) fase Peppa Pig en Dikkie Dik. Staat allemaal op Spotify!

Zoals dat met peuters gaat luistert ze liefst elke dag hetzelfde dus dat scheelt veel moeite doen haha. Het is wel handig om een beetje een lange afspeellijst te zoeken of maken, dat scheelt jou dingen opnieuw aan en uitzetten. Een kort prentenboekje vind ik daarom minder handig dan een bundel verhalen.

9 likes

Ik ben van plan om m’n dochter een Yoto player te geven. Wij hebben zelf ook een Timio en ik heb het idee dat dit vergelijkbaar is. Je kan dan eigen muziek/luisterboken etc op kaartje “schrijven” via een website.

1 like

Misschien meer kleuters en oudere peuters maar hier zijn heel populair:

• Rintje (over een hondje)
  • Kolletje (ik dacht eerst ‘mwah’ door de naam maar leuke verhalen over een meisje dat denkt dat ze kan toveren)

Ibbeltje van Annie M.G. Smidt vinden ze ook leuk maar dat is wel iets complexer dus dat is leuk voor iets later.

Overigens zeker ook geintereseerd voor leuke luisterboeken / podcast voor kinderen in groep 3/4. Bij voorkeur die als afspeellijst (en niet als audioboek) op Spotify staan.

6 likes

Mijn dochter is al een jaar geobsedeerd door Thomas de stoomlocomotief verhaaltjes. Wij hebben een toniebox maar zetten vooral veel verhaaltjes via de online bibliotheek aan (en nu even 2 maanden via Storytel omdat dat een goede aanbieding was en we op reis gaan). Bert en Ernie vindt ze deze vakantie het allerleukste. Maar Jip en Janneke is ook altijd goed. We hebben ook otje geluisterd maar dat vond ze maar ingewikkeld, was voor ons wel leuk om te luisteren.

6 likes