Tips, ervaringen & aanraders #11

Ja, deze had ik ook! Mega fijn

2 likes

Thanks voor de tips iedereen! Ik ga het eens even rustig bekijken allemaal!

1 like

Hier is de podcast van loulou en lou groot favoriet. Vooral de luisterverhalen en sprookjes.

1 like

Hier ook een oude telefoon met alleen spotify en via hotspot. Met een koptelefoon op kan ze urenlange auto/camperritten aan zonder elk seconde te willen kletsen :stuck_out_tongue: Hier zijn favoriet Lotje in de Dierentuin, Dikkie Dik, Woezel en Pip, Peppa Pig, Floddertje, Pluk van de Petteflat enzo.

7 likes

@Alicante veel van de bovengenoemde dingen zijn ook favorieten bij ons, en daarnaast ook podcasts van Freek Vonk, daar leer ik zelf ook nog van :stuck_out_tongue:

3 likes

Leuke tips! Mijn dochter luistert nu heel veel naar kolletje en Dirk.

1 like

Wij zijn op vakantie met de auto nu en hebben gister 2 uur naar Ibbeltje geluisterd. Een stuk minder complex dan Otje, vind het echt een goed boek voor beginnende kleuters. Dank voor de tip.

4 likes

Hoe hebben jullie kinderspullen opgeborgen die je nog graag wilt bewaren voor een volgend kindje? Ik heb niet per see veel per maat of leeftijd maar bij elkaar is het toch nog best wat. Zeker als daar nog een vervolg autostoel, kinderwagenbak etc bij staat. Ik heb nu alles dat rond hetzelfde moment gebruikt wordt (dus kleding maat 50/56 bij bv de kruiken) bij elkaar in een plastic doos maar dat is toch niet helemaal handig en compact.

1 like

VacuĂŒm zakken voor de kleding, dekentjes, slaapzakken, hydrofiele doeken etc :ok_hand:

Ik heb echt letterlijk alles bewaard in verhuisdozen op zolder omdat we daar de ruimte voor hebben.
Ik ben nu zwanger van de tweede en over een x aantal maanden ga ik alles uitzoeken. Kleine maten kan ik vast veel van weer gebruiken (neutraal en niet verwassen) maar merk aan grote maten dat je toch veel kleding langer/vaker draagt wat sneller slijt

Alles van de voor de bevalling/kraamperiode (kolf, kleine flesjes, love to dream slaapzak, swaddle enz) in 1 plastic bak en kleren die daarna te klein zijn doe ik eerst in een wasmand op zijn kamer en als die vol is zoek ik die uit. Het super leuke bewaar ik, ook in een plastic bak, de rest gaat naar vrienden van ons die ook een jongen krijgen komende maand.

1 like

Oh ja dit heb ik ook gedaan per maat maar vond ik ook niet heel handig omdat het dan niet lekker in een doos paste. Maar inmiddels hebben we zolderkasten dus dan kunnen de zakken daar los in!

Alleen mooie favoriete kledingstukke bewaren doe ik sowieso al maar ook handige andere dingen (slaapzakken, nu ik weer een meisje heb in hetzelfde seizoen toch ook winterjassen en zo stapelt het snel op). En heb aan de ene kant geen zin om nu nog minstens 2 jaar dingen zoals potjes te bewaren, maar aan de andere kant ook geen zin om over 2 jaar potjes te kopen. Blijft gewoon veel spullen he, met een kind :sweat_smile:

Ik heb van die SKUBB dingen van IKEA gehaald:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-opbergtas-donkergrijs-50591062/

Past best wat in. Heb nu nog redelijk wat tijd dus de kleine maatjes zitten per maat/soort kledingstuk in ziplock zakjes maar ik gok dat ik het bij de grotere maten (aka als ik weer m’n volledige uren werk) gewoon opvouw en in die tas pleur haha. Vind die tassen fijn om te verplaatsen, ze kunnen ook rechtop staan en er zit een handvat aan. In een tas zitten de kleertjes/slaapzakken/lakentjes etc. en in de andere kolfspullen/flesjes/kruiken en dat soort meuk wat geen kleding is.

Ik ben wel kritisch op wat ik bewaar, het tikt inderdaad gauw aan qua hoeveelheid. En dikke kans dat het bij ons bij één kind blijft maar ja kan het toch nog niet wegdoen allemaal :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ja dat deed ik in het begin ook, maar nu denk ik ook ja doeiiiiiii. Als ik het ooit weer ga gebruiken dan moet alles sowieso opnieuw gewassen worden dus waarom moet het super netjes die bakken in.

2 likes

Ja daarom zei ik al, ik heb nu nog tijd teveel :joy:
Maar ik vouwde aan het begin ook alle rompers op en deed ze heel netjes op een rijtje rechtop in de commode. En nu prop ik ze gewoon in die la als ze uit de droger komen :upside_down_face:

1 like

Hahahaha ja same.

Mijn moeder strijkt alles en had laatst wat was voor mij gestreken, toen vroeg ze waar het in de kast moest dus ik zei dat en trok ze de lade waar de rompers in liggen open. Ik hoorde haar echt zuchten en haar hoofd schudden. :joy:

4 likes

Het lijkt me voor vaderdag leuk om een matchend kledingstuk te kopen voor hem en mijn dochter. Zag te denken aan zwembroek /uv shirt of badpak maar iets anders kan ook. Qua badkleding zie ik alleen blauw of groen maar dat wil ik niet want zie je zo slecht onder water. Of hele erge prints die mijn man niet aandoet. Voor andere kleding eigenlijk alleen shirts of truien met tekst erop en dat wil ik niet. Hier komt geen shirt met “papa’s meisje” in huis. Heeft er iemand dĂ© tip? Of iets anders leuks? Ze is net 1 trouwens

Heb je al op bij Son of a beach gekeken? Ik heb daar een keer wat gekocht en erg tevreden over! Zie ook wel andere kleuren dan blauw en groen.

1 like

Ja maar had de hoop dat er nog meer was haha

2 likes

Feetje pyjama?

3 likes