Tips, ervaringen & aanraders #11

Alles van de voor de bevalling/kraamperiode (kolf, kleine flesjes, love to dream slaapzak, swaddle enz) in 1 plastic bak en kleren die daarna te klein zijn doe ik eerst in een wasmand op zijn kamer en als die vol is zoek ik die uit. Het super leuke bewaar ik, ook in een plastic bak, de rest gaat naar vrienden van ons die ook een jongen krijgen komende maand.

1 like

Oh ja dit heb ik ook gedaan per maat maar vond ik ook niet heel handig omdat het dan niet lekker in een doos paste. Maar inmiddels hebben we zolderkasten dus dan kunnen de zakken daar los in!

Alleen mooie favoriete kledingstukke bewaren doe ik sowieso al maar ook handige andere dingen (slaapzakken, nu ik weer een meisje heb in hetzelfde seizoen toch ook winterjassen en zo stapelt het snel op). En heb aan de ene kant geen zin om nu nog minstens 2 jaar dingen zoals potjes te bewaren, maar aan de andere kant ook geen zin om over 2 jaar potjes te kopen. Blijft gewoon veel spullen he, met een kind :sweat_smile:

Ik heb van die SKUBB dingen van IKEA gehaald:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-opbergtas-donkergrijs-50591062/

Past best wat in. Heb nu nog redelijk wat tijd dus de kleine maatjes zitten per maat/soort kledingstuk in ziplock zakjes maar ik gok dat ik het bij de grotere maten (aka als ik weer m’n volledige uren werk) gewoon opvouw en in die tas pleur haha. Vind die tassen fijn om te verplaatsen, ze kunnen ook rechtop staan en er zit een handvat aan. In een tas zitten de kleertjes/slaapzakken/lakentjes etc. en in de andere kolfspullen/flesjes/kruiken en dat soort meuk wat geen kleding is.

Ik ben wel kritisch op wat ik bewaar, het tikt inderdaad gauw aan qua hoeveelheid. En dikke kans dat het bij ons bij één kind blijft maar ja kan het toch nog niet wegdoen allemaal :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ja dat deed ik in het begin ook, maar nu denk ik ook ja doeiiiiiii. Als ik het ooit weer ga gebruiken dan moet alles sowieso opnieuw gewassen worden dus waarom moet het super netjes die bakken in.

2 likes

Ja daarom zei ik al, ik heb nu nog tijd teveel :joy:
Maar ik vouwde aan het begin ook alle rompers op en deed ze heel netjes op een rijtje rechtop in de commode. En nu prop ik ze gewoon in die la als ze uit de droger komen :upside_down_face:

1 like

Hahahaha ja same.

Mijn moeder strijkt alles en had laatst wat was voor mij gestreken, toen vroeg ze waar het in de kast moest dus ik zei dat en trok ze de lade waar de rompers in liggen open. Ik hoorde haar echt zuchten en haar hoofd schudden. :joy:

4 likes

Het lijkt me voor vaderdag leuk om een matchend kledingstuk te kopen voor hem en mijn dochter. Zag te denken aan zwembroek /uv shirt of badpak maar iets anders kan ook. Qua badkleding zie ik alleen blauw of groen maar dat wil ik niet want zie je zo slecht onder water. Of hele erge prints die mijn man niet aandoet. Voor andere kleding eigenlijk alleen shirts of truien met tekst erop en dat wil ik niet. Hier komt geen shirt met “papa’s meisje” in huis. Heeft er iemand dé tip? Of iets anders leuks? Ze is net 1 trouwens

Heb je al op bij Son of a beach gekeken? Ik heb daar een keer wat gekocht en erg tevreden over! Zie ook wel andere kleuren dan blauw en groen.

1 like

Ja maar had de hoop dat er nog meer was haha

2 likes

Feetje pyjama?

3 likes

facesock! sokken met foto van je kind / hun samen erop. blijft leuk!

3 likes

Als je zoekt op Etsy op “dad & me” bijvoorbeeld vind je leuke matching shirts of sweaters die niet zo in your face zijn, zoals bijvoorbeeld deze.

4 likes

Van Hello Hossy heb je ook leuke matching petten.
Sowieso hele fijne petjes voor de kids!

https://nl.hello-hossy.com/collections/matchy-matchy-papa-casquettes-bonnets-pere-fils-pere-fille-cool-kids-only

3 likes

Even de vraag aan jullie om eens mee te denken.
Onze baby is nu ruim 6 weken oud. Als we haar in de avond beneden houden tot wij naar bed gaan, 22.00 uur, en haar dan haar laatste flesje geven, slaapt ze in de cosleeper vervolgens tot ongeveer 4 uur voor ze komt voor de volgende voeding. Zo kunnen wij dus best een ruk doorslapen. Alleen is ze dan in de avond beneden steeds aan het jammeren en kan ze de slaap niet goed vatten.
Nu hebben we ook geprobeerd haar om 19.00 uur op bed te leggen ze slaapt dan bijna meteen. Nu hebben we geprobeerd haar om 22.00 uur eeen droomvoeding te geven en haar dan vervolgens naast mij in de cosleeper te leggen. Ze kwam dan steeds tussen 1 en 2 uur voor de volgende voeding. Ook haar in haar bedje laten slapen tot ze zelf wakker wordt voor een voeding hebben we geprobeerd. Ze komt dan tussen 00 uur en 1 uur en gaat dan vervolgens verder in de cosleeper. Na de voeding in de nacht (zowel om 4 uur als tussen 00 en 1 uur als tussen 1 en 2 uur slaapt ze daarna slecht en beland ze vaak uiteindelijk bij mij in bed…
De eerste optie is dus het fijnste voor ons, de meest lange tijd achter elkaar slapen, maar niet zo fijn voor haar door in de avond geen slaap kunnen vatten. De tweede en derde optie zijn voor haar fijner, slapen in de avond, maar in de nacht weer minder fijn voor zowel haarzelf als voor ons.
Wat zouden jullie doen?

Ligt ze dan bij jullie of in een box/babynestje? Mijn baby deed bleef ook s avonds beneden steesa wakker en slecht weg te leggen maar sliep bovenop mij heerlijk en dan namen we haar idd ook rond 22 mee naar boven. Maar misschien doen jullie dat al! Ik vond het toen soms wel vervelend dat ik s avonds mijn handen niet vrij had maar zij deed het zo wel het beste en inmiddels is ze 14 weken en gaat ze al een tijdje tussen 18-20 naar boven zonder problemen.

4 likes

Boven op ons slaapt ze dan ook niet echt, dut alleen af en toe even weg en dan weer jammerend wakker. Vandaar dat we haar in haar bed gingen laten slapen

En als je geen droomvoeding geeft maar pas als ze er zelf om vraagt?

Dan komt ze rond 1 uur, maar slaapt ze daarna ook niet goed meer

Sorry, overheen gelezen :see_no_evil:
Inbakeren hielp hier goed tegen onrust, misschien is dat nog iets?

1 like

Gratis tippieee:
Mijn zoon is 4 geworden een heeft voor zn verjaardag bunny hop gekregen. Zoooo’n leuk spel! Hij heeft hem zelfs meegenomen naar de buren die een uurtje gingen oppassen haha.
Soort mens erger je niet maar dan met konijnen. Voor volwassen dus ook leuk! En mijn kind van dus net 4 begrijpt het heel goed
(En moest vandaag huilen omdat die verloor dont hate the player hate the game :woman_shrugging:)

10 likes