Tips, ervaringen & aanraders #11

facesock! sokken met foto van je kind / hun samen erop. blijft leuk!

3 likes

Als je zoekt op Etsy op “dad & me” bijvoorbeeld vind je leuke matching shirts of sweaters die niet zo in your face zijn, zoals bijvoorbeeld deze.

4 likes

Van Hello Hossy heb je ook leuke matching petten.
Sowieso hele fijne petjes voor de kids!

https://nl.hello-hossy.com/collections/matchy-matchy-papa-casquettes-bonnets-pere-fils-pere-fille-cool-kids-only

3 likes

Even de vraag aan jullie om eens mee te denken.
Onze baby is nu ruim 6 weken oud. Als we haar in de avond beneden houden tot wij naar bed gaan, 22.00 uur, en haar dan haar laatste flesje geven, slaapt ze in de cosleeper vervolgens tot ongeveer 4 uur voor ze komt voor de volgende voeding. Zo kunnen wij dus best een ruk doorslapen. Alleen is ze dan in de avond beneden steeds aan het jammeren en kan ze de slaap niet goed vatten.
Nu hebben we ook geprobeerd haar om 19.00 uur op bed te leggen ze slaapt dan bijna meteen. Nu hebben we geprobeerd haar om 22.00 uur eeen droomvoeding te geven en haar dan vervolgens naast mij in de cosleeper te leggen. Ze kwam dan steeds tussen 1 en 2 uur voor de volgende voeding. Ook haar in haar bedje laten slapen tot ze zelf wakker wordt voor een voeding hebben we geprobeerd. Ze komt dan tussen 00 uur en 1 uur en gaat dan vervolgens verder in de cosleeper. Na de voeding in de nacht (zowel om 4 uur als tussen 00 en 1 uur als tussen 1 en 2 uur slaapt ze daarna slecht en beland ze vaak uiteindelijk bij mij in bed…
De eerste optie is dus het fijnste voor ons, de meest lange tijd achter elkaar slapen, maar niet zo fijn voor haar door in de avond geen slaap kunnen vatten. De tweede en derde optie zijn voor haar fijner, slapen in de avond, maar in de nacht weer minder fijn voor zowel haarzelf als voor ons.
Wat zouden jullie doen?

Ligt ze dan bij jullie of in een box/babynestje? Mijn baby deed bleef ook s avonds beneden steesa wakker en slecht weg te leggen maar sliep bovenop mij heerlijk en dan namen we haar idd ook rond 22 mee naar boven. Maar misschien doen jullie dat al! Ik vond het toen soms wel vervelend dat ik s avonds mijn handen niet vrij had maar zij deed het zo wel het beste en inmiddels is ze 14 weken en gaat ze al een tijdje tussen 18-20 naar boven zonder problemen.

4 likes

Boven op ons slaapt ze dan ook niet echt, dut alleen af en toe even weg en dan weer jammerend wakker. Vandaar dat we haar in haar bed gingen laten slapen

En als je geen droomvoeding geeft maar pas als ze er zelf om vraagt?

Dan komt ze rond 1 uur, maar slaapt ze daarna ook niet goed meer

Sorry, overheen gelezen :see_no_evil:
Inbakeren hielp hier goed tegen onrust, misschien is dat nog iets?

1 like

Gratis tippieee:
Mijn zoon is 4 geworden een heeft voor zn verjaardag bunny hop gekregen. Zoooo’n leuk spel! Hij heeft hem zelfs meegenomen naar de buren die een uurtje gingen oppassen haha.
Soort mens erger je niet maar dan met konijnen. Voor volwassen dus ook leuk! En mijn kind van dus net 4 begrijpt het heel goed
(En moest vandaag huilen omdat die verloor dont hate the player hate the game :woman_shrugging:)

10 likes

Ik ben ook aan het kijken naar de yoto mini, maar vraag me af of een 2 jarige daar al een beetje mee overweg kan! En heb jij je al een beetje verdiept in eigen bestanden op zo’n kaartje zetten? Zag dat je dan wel wifi nodig hebt om de muziek op de player te laden, maar dat je dan bijv wel eerst alles kan afspelen thuis op de wifi. Maar dan kan je dus niet echt wisselen naar een ander kaartje onderweg?

2 likes

Mijn 2-jarige snapte het wel maar vond het vooral leuk om met de knopjes te spelen! Inmiddels snapt hij wel echt wat de knopjes doen. Je hebt geen WiFi meer nodig zodra je speler weet welke content er op de kaarten staat, dus dat is alleen om de eerste keer te ‘laden’. Daarna kun je gewoon kaarten wisselen zonder internet.

2 likes

Oh dat klinkt echt goed, lijkt me echt fijn voor lange ritten.

1 like

Wij hebben vacuümzakken, werkte in het begin perfect maar zodra je tussen de zakken gaat zoeken en het vaker verplaatst komen er snel scheuren in en ben je dus het effect kwijt.

Wij hebben onze baby’s in de avond langer wakker gehouden. Ze sliepen dan ook later, met als voordeel quality time met de babies in de avond en langere nachten waarin ze sliepen en wij ook.
Nu gaan ze beide naar de basisschool zonder problemen qua slaap. Dus zou vooral voor dat optie kiezen van om 22 uur slapen.

1 like

Ja gistersvond beneden gehouden tot 22.00 uur en heeft daarna geslapen tot bijna 5 uur. Is dan wel heel veel aan het huilen in de avond, dus echt qualitytime kun je het dan niet noemen…

Heb je de draagzak/draagdoek al geprobeerd? Iedere baby heeft weer andere wensen natuurlijk, maar dat vonden mijn kinderen altijd fijn, zeker tijdens het ‘huiluurtje’ in de avond.

Volgens mij heb ik het hier al vaker genoemd, voor ons was bouncen op zo’n yogabal echt een lifesaver deze avonden. En dat iedereen hier zei dat die huiluurtjes normaal zijn, toen kon ik het beter accepteren en loslaten want ik dacht steeds dat er iets mis was.

Bij onze baby hielp het ook om in de avond gewoon alvast met hem naar boven te gaan, ik had het idee dat de prikkels beneden dan even teveel voor hem waren. Dan zat ik met hem op de slaapkamer met de lampen gedimd en werd hij veel rustiger.

En ineens is die fase weer voorbij en heb je je avond terug :blush:

Ja het lastige vind ik dat we haar in principe op bed kunnen leggen en ze dan heerlijk slaapt in de avond (en ook niet huilt dus), maar dan dus de nacht minder fijn is omdat ze dan na de voeding de slaap niet meer goed kan vatten. Is trouwens sowieso na de voeding dus ook nu na 5 uur. Maar dan heb je zelf iig je uren slaap gehad

Als ik het goed lees dan heeft je baby bij beide keuzes ongeveer evenveel slaap en onrustige uren, alleen op een ander moment.
Ik zou dan zelf gaan voor de onrustige avond en de betere nacht.

Merk je overdag nog verschil bij je baby tussen beide opties?

Mijn baby heeft ook wel een periode gehad dat hij savonds bij ons beneden was een heel onrustig was.

1 like