Tips, ervaringen & aanraders #11

Heel specifiek maar misschien heeft iemand er ervaring mee.
Mijn kind (5) gaf aan dat ze geen druiven meer wil omdat haar mond en tong dan raar gaan voelen. Ze eet al jaren druiven maar nu ineens krijgt ze dus last. Ik heb de huisarts al gebeld en moet volgende week terug bellen (ivm overleg/hemelvaart).
Ze kwakkelt ook al een tijdje, heeft veel last van haar eczeem (net sterkere zalf voor gekregen), paar keer in korte tijd krentenbaard gehad. Ik begreep dat mensen met eczeem wel sneller allergieƫn kunnen krijgen.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, misschien de combinatie allergie/eczeem, of hoe ging het verder bij een vermoeden van een allergie?

1 like

Ik heb dit zelf met kiwi. Ik krijg dan spikkels op mijn tong en het gaat prikken. Misschien is het zoiets?

2 likes

Sterker nog, toen onze eerste geboren werd (2018) kwam uit de test dat de maxicosi pebble plus zonder base beter uit de crashtest kwam. Hoe dat nu is (met de nieuwste modellen) weet ik niet, maar het voordeel zit ā€˜m dan vooral in dat je makkelijk er in klikt en geen installatie fouten kan maken. En bij gordel kan dat wel en dan neemt de veiligheid snel af.

Maar wij hebben toen dus ondanks dat we een base hadden bewust toen we ver op vakantie gingen de maxicosi zonder base gedaan vanwege de veiligheid haha

1 like

Mijn zoon heeft ook eczeem (al is het nu aardig onder controle) en hij kreeg met ongeveer 10 maanden een allergische reactie op ei. Na een spoedbezoek bij de huisarts is hij toen doorverwezen naar een kinderarts en daar zijn toen krasjes op zn arm gemaakt om te kijken hoe hij toen reageerde op ei en pinda. Daarnaast is er bloed afgenomen om andere allergenen te testen.
Ei gaf dus wel een reactie, pinda niet. Daarnaast ook hazelnoten, cashewnoten en walnoten. We hebben toen provocatietesten gedaan voor ei en hazelnoot en die heeft hij allebei goed doorstaan. Hij kreeg alleen rode uitslag rond zn mond, maar niet meer zoals de eerste keer dat zn lippen en zn tong opzwollen. Wij geven hem nj wel regelmatig ei en hazelnoot en we merken dat hij daar steeds minder op reageert (hij is nu 2,5). Soms merken we ineens een reactie op een bepaald voedingsmiddel dat hij nog nooit eerder heeft gehad, bijvoorbeeld kiwi en laatst kroepoek (garnaal denk ik dan).
We staan niet meer onder controle, maar hij is dus wel nog bekend bij het ziekenhuis, dus als er weer iets ernstigs gebeurt hoeven we niet weer doorverwezen te worden maar kunnen we gelijk bij de allergieafdeling terecht.
Ik zou als ik jou was inderdaad even contact opnemen met de huisarts om het vervolg te bespreken. Wij moesten meteen naar de kinderarts omdat de reactie dermate heftig was, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn. Succes en hopelijk valt het allemaal mee!

2 likes

Heeft iemand wel eens een kinderfeestje georganiseerd in een gymzaal? Ons dochtertje wordt binnenkort 5 jaar en we denken eraan om een gymzaaltje af te huren, maar twijfel ook een beetje hoe en wat we daar kunnen doen

1 like

Met de vereniging waar ik lid ben doen we dit wel eens als jeugdactiviteit. (De kinderen zijn daar meestal wel >7 jaar).

We doen apenkooi, blokjes voetbal, trefbal, slingertikkertje, Ringwerpen op pionnen (hoelahoep gebruiken) etc.

Eigenlijk van die standaard spellen die je op de gymles doet.

1 like

Ahh ja precies, dat is ook wat ik leuk vind!

Maar vraag me af of meisjes van 5 jaar niet te jong zijn…

2 likes

Ik ken iemand die dit heeft gedaan. Die hebben een circus act voorbereid en toen de ouders kwamen ophalen gingen ze dat optreden.

5 likes

Zie je ook iets? En kan ze het verder omschrijven? Soms heb je ook van die ā€˜stroeve’ druiven waar je mond droog van gaat voelen, zoals bij rode wijn zeg maar, kan ze dat nog bedoelen?

Mijn kind had/heeft voedselallergieƫn, maar die waren meteen akelig duidelijk bij de eerste keer eten.

4 likes

Ik verzorgde kinderfeestjes in een turnhal, vol met trampolines etc dan zat er dus ook begeleiding (ik haha) bij. Misschien hebben ze zoiets in de buurt?

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat schrikken en al helemaal op zo’n jonge leeftijd. Wat fijn dat de eczeem nu goed onder controle is en dat hij steeds minder reageert op ei en hazelnoot! Gelukkig is het bij mijn dochter in ieder geval niet een heftige reactie, maar zou wel graag weten of dit nu een allergie is of niet. En haar eczeem beter onder controle… hopelijk met de sterkere zalf.

@Patagonia Dat heb ik zelf ook met ananas inderdaad! Maar met druiven hoor je toch wat minder vaak, en ik heb haar er ook nooit eerder over gehoord dus ik ben dan wel alert.

@Merel het gebeurde op school, ze vertelde het pas de volgende ochtend, dus ik weet niet of er ook uitslag te zien was oid. Ik heb wel gevraagd of ze ook buikpijn had daarna, maar ze zei van niet. Ze zei nog dat het alleen bij de groene druiven zo was. Geen idee of ze dat stroeve misschien bedoelt… zou kunnen. Ze is totaal niet moeilijk met eten dus dat ze nu iets niet wil eten is wel ongewoon, dan heeft ze denk ik wel last gehad.

2 likes

Iemand ervaring met een bombees kussen? Of welk kinder kussen gebruiken jullie?

Ik vind die bombees eruit zien alsof je ze ook op Ali express kan kopen. Zou even een goede image search doen voor je het koopt. Wij gebruiken het kinderkussen van ikea. Nogal plat maar kind slaapt er prima op.

6 likes

Hier slaapt hij op het kinderkussen van cloudpillo. Bevalt heel goed.

1 like

Wij hebben deze wel en bevalt goed!
Toen onze dochter net 2 was, zijn we eerst begonnen met zo’n plat ademend kussen, maar toen ze 3 werd heb ik me laten influencen naar dat Bombees Snoozie kinderkussen (de roze eenhoorn).

Ik laat mijn dochter kiezen op welk kussen ze wil slapen en ze kiest meestal die Snoozie. Ik denk omdat die iets meer steun geeft, doordat hij wat hoger en steviger is. Maar zeker niet te hard. Volgens mij friemelt ze niet per se aan het kussen/het staartje, maar ze kan er wel ontspannen op liggen.

1 like

Yep gevonden voor helft van de prijs online thnx

1 like

Heeft iemand een aanrader voor een hoes voor de newborn set van tripp trapp van goede kwaliteit? Alles wat ik online voorbij zie komen is van die dunne stof, ik zoek iets wat steviger is.

Ik heb die van Stokke zelf erom, dat is wel een dikke stof vind ik.

Houdt hadden wij hem van.

4 likes

Ik wil graag een reserve hoes, op de site kan ik niet vinden dat je die van Stokke los kan kopen. Of heb jij het wel los gekocht?