Ja ik ook! Ik kon me beter mentaal instellen op een onrustige avond ipv gaan slapen en maar gokken hoe laat hij wakker werd en niet te troosten was. Om 3u ‘s nachts is een huilbui echt veel heftiger vind ik. @o0Lin0o
Wij hebben geen auto maar alsnog moeten we een maxi cosi aanschaffen. Ik weet alleen echt niet hoe ik een juiste keuze moet maken. Het interesseert me niet hoe het eruit ziet en we zullen hem dus ook weinig gebruiken dus ik hoef het denk ik niet te maximizen met allerlei functies. Maar veiligheid is natuurlijk wel heel belangrijk. Weet iemand of dit wat is?
Ik vond deze top. Had hem wel met 360 base. Misschien is er wel nog een goedkopere optie die ook goed is maar ik zag destijds een aanbieding en toen dacht ik oké prima. Komt hier ook goed uit Het beste autostoeltje van 2026 – 24Baby.nl
Maxicosi (dus het merk) lijkt me altijd wel prima. Ik heb een maxicosi pebble s (dus zonder de 360 functie maar daar heb je zonder base toch niks aan) en die zijn nog weer wat goedkoper en helemaal prima.
Als je voor veiligheid gaat is zo’n base erbij wel nodig. Ik was heel tevreden over de Maxi Cosi CabrioFix en hier paste mijn baby iets langer dan een jaar in, maar dat verschilt natuurlijk.
Maar als je geen auto hebt, heb je toch niet zoveel aan die base?
Je kan een autostoeltje perfect veilig vastmaken met de gordel, de eerste keer even op een rustig moment oefenen zonder baby. Als het voor occasioneel gebruik is in een huurauto of auto van iemand anders zou ik echt niet gaan sleuren met zo’n base, die zijn meestal echt zwaar (en een maxicosi met baby erin is op zich al zwaar genoeg) @Koldovstvo
Gewoon met een gordel vast is ook veilig. Dat isofix veiliger is, wil niet zeggen dat met enkel de gordel onveilig is.
Sorry, ik was in de veronderstelling dat dit het meest veilig was.
Wij hebben een maxicosi citi, weet niet of die nog te koop is, maar dat is het meest simpele model dat je alleen met gordel kan vastzetten, past niet op een base, lekker licht. Je hebt al die toeters en bellen en compatibiliteit helemaal niet nodig als je alleen af en toe bij iemand anders in de auto zit toch?
Dat wist ik helemaal niet, van die gordel! Mijn schoonouders hebben deze in hun auto:
En daarom leek het ons handig dat ie wel daarop past omdat we hun auto wel eens lenen. Maar heel fijn voor als we een keer een andere auto moeten lenen dat het ook zonder kan.
Thanks iedereen! Ik ga 'm bestellen.
Heel specifiek maar misschien heeft iemand er ervaring mee.
Mijn kind (5) gaf aan dat ze geen druiven meer wil omdat haar mond en tong dan raar gaan voelen. Ze eet al jaren druiven maar nu ineens krijgt ze dus last. Ik heb de huisarts al gebeld en moet volgende week terug bellen (ivm overleg/hemelvaart).
Ze kwakkelt ook al een tijdje, heeft veel last van haar eczeem (net sterkere zalf voor gekregen), paar keer in korte tijd krentenbaard gehad. Ik begreep dat mensen met eczeem wel sneller allergieën kunnen krijgen.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, misschien de combinatie allergie/eczeem, of hoe ging het verder bij een vermoeden van een allergie?
Ik heb dit zelf met kiwi. Ik krijg dan spikkels op mijn tong en het gaat prikken. Misschien is het zoiets?
Sterker nog, toen onze eerste geboren werd (2018) kwam uit de test dat de maxicosi pebble plus zonder base beter uit de crashtest kwam. Hoe dat nu is (met de nieuwste modellen) weet ik niet, maar het voordeel zit ‘m dan vooral in dat je makkelijk er in klikt en geen installatie fouten kan maken. En bij gordel kan dat wel en dan neemt de veiligheid snel af.
Maar wij hebben toen dus ondanks dat we een base hadden bewust toen we ver op vakantie gingen de maxicosi zonder base gedaan vanwege de veiligheid haha
Mijn zoon heeft ook eczeem (al is het nu aardig onder controle) en hij kreeg met ongeveer 10 maanden een allergische reactie op ei. Na een spoedbezoek bij de huisarts is hij toen doorverwezen naar een kinderarts en daar zijn toen krasjes op zn arm gemaakt om te kijken hoe hij toen reageerde op ei en pinda. Daarnaast is er bloed afgenomen om andere allergenen te testen.
Ei gaf dus wel een reactie, pinda niet. Daarnaast ook hazelnoten, cashewnoten en walnoten. We hebben toen provocatietesten gedaan voor ei en hazelnoot en die heeft hij allebei goed doorstaan. Hij kreeg alleen rode uitslag rond zn mond, maar niet meer zoals de eerste keer dat zn lippen en zn tong opzwollen. Wij geven hem nj wel regelmatig ei en hazelnoot en we merken dat hij daar steeds minder op reageert (hij is nu 2,5). Soms merken we ineens een reactie op een bepaald voedingsmiddel dat hij nog nooit eerder heeft gehad, bijvoorbeeld kiwi en laatst kroepoek (garnaal denk ik dan).
We staan niet meer onder controle, maar hij is dus wel nog bekend bij het ziekenhuis, dus als er weer iets ernstigs gebeurt hoeven we niet weer doorverwezen te worden maar kunnen we gelijk bij de allergieafdeling terecht.
Ik zou als ik jou was inderdaad even contact opnemen met de huisarts om het vervolg te bespreken. Wij moesten meteen naar de kinderarts omdat de reactie dermate heftig was, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn. Succes en hopelijk valt het allemaal mee!
Heeft iemand wel eens een kinderfeestje georganiseerd in een gymzaal? Ons dochtertje wordt binnenkort 5 jaar en we denken eraan om een gymzaaltje af te huren, maar twijfel ook een beetje hoe en wat we daar kunnen doen
Met de vereniging waar ik lid ben doen we dit wel eens als jeugdactiviteit. (De kinderen zijn daar meestal wel >7 jaar).
We doen apenkooi, blokjes voetbal, trefbal, slingertikkertje, Ringwerpen op pionnen (hoelahoep gebruiken) etc.
Eigenlijk van die standaard spellen die je op de gymles doet.
Ahh ja precies, dat is ook wat ik leuk vind!
Maar vraag me af of meisjes van 5 jaar niet te jong zijn…
Ik ken iemand die dit heeft gedaan. Die hebben een circus act voorbereid en toen de ouders kwamen ophalen gingen ze dat optreden.
Zie je ook iets? En kan ze het verder omschrijven? Soms heb je ook van die ‘stroeve’ druiven waar je mond droog van gaat voelen, zoals bij rode wijn zeg maar, kan ze dat nog bedoelen?
Mijn kind had/heeft voedselallergieën, maar die waren meteen akelig duidelijk bij de eerste keer eten.