Hier 9 maanden en hij wil ook liever zelf eten. Gisteravond gaf ik m spaghetti, uit zo’n potje, elke hap die ik met de lepel in z’n mond deed haalde hij er met z’n hand uit om het vervolgens uit z’n hand te eten. 🥹 Vaak lukt een paar happen met de lepel wel, helpt soms ook om te doen alsof wij het opeten en als hij die avond toch in bad moet dan laat ik m maar gewoon met z’n handen of een kleine lepel (Action heeft een set met bestek met een kort handvat, lukt een stuk beter voor hem om van te eten dan een lange). Op dagen dat ie niet in bad hoeft proberen we zoveel mogelijk eten te geven met de lepel, als dat niet lukt dan geven we m soepstengel/stukken komkommer oid.
@Cam hier ligt ie bijna elke nacht tussen ons in, we hebben wel een bed van 2m breed dus dat scheelt misschien, maar we leggen hem net niet tegen het hoofdbord aan waardoor hij voor een groot deel tussen onze kussens in ligt. Eerst vond ik het eng en lag ik alleen met m’n gezicht richting hem, maar ik slaap liever op mijn andere zij en inmiddels draai ik me gewoon om. Ik lig vrij laag op mn kussen dus het dekbed komt niet hoger dan zijn knieën. Merk wel dat hij graag contact zoekt in zijn slaap, dus hij kruipt wel tegen me aan (bijna nooit tegen mn man, echt irritant) maar eigenlijk gaat het gewoon goed.