Tips, ervaringen & aanraders #11

Wat zijn jullie favoriete musea voor 5-jarigen?

We zijn vandaag in Aviodrome geweest en het was echt leuker dan ik had verwacht! Ik dacht een beetje een suffe hangar maar ze hadden een hele mooie en grote tentoonstelling (met een ruimte-gedeelte, altijd een dikke hit bij ons) en er was ook veel buiten te doen en ook een goede speelplek in het restaurant waar mijn kinderen van 3 en 5 zich echt perfect vermaakten terwijl wij even konden zitten.

7 likes

Hier is het een mega grote hit. De meest favoriete is het liedjes boek voor onderweg maar de wereld van muziek (zoiets), de boerderij en lexicon zijn ook aanraders.

Wij gebruiken het altijd tijdens een langere autorit of tijdens het rusten. Ze is er dan zo 1,5 uur zoet mee.

2 likes

Mijn 3-jarige heeft de hele autoreis naar Oostenrijk niks anders gedaan dan tiptoi en een paar luisterboeken, en hij kan nu heel wijs vertellen over een dinosaurus die graag stenen eet en een vliegdino wiens naam ā€˜kleine rover’ betekent :joy:
Wij hadden het geleend van familie met een dinoboekje en een Nijntje-boek erbij. Ik geloof dat hij de spelletjes van het dinoboek nog niet helemaal begreep, maar die van Nijntje wel.

4 likes

Ja aviodrome vond ik ook boven verwachting leuk!

Mijn kinderen vinden het militair museum in Soest heel leuk, daar is ook een toffe binnenspeeltuin

3 likes

Spoorwegmuseum, archeon

2 likes

https://www.bol.com/nl/nl/p/hot-wheels-monstertrucks-tijgerhaaiklimmer-voertuig-met-afstandsbediening/9300000222631497/?cid=1778963150489-1314418449139&bltgh=b5810381-289f-4314-9bf0-d03ae8f961b8.ProductList_Middle.0.ProductTitle

Hot wheels

1 like

Het militair Museum in Soest ja, en Naturalis. In het Rijksmuseum van Oudheden is nu nog een leuke tentoonstelling voor kinderen, over monsters.

1 like

Naturalis, Scheepvaartmuseum, Nemo, Spoorwegmuseum, Zuiderzeemuseum, Museum Stoomtram.

1 like

Archeon vond die van mij ook geweldig! En het spoorwegmuseum en maritiem museum. Maar wij nemen ze ook vaak mee naar kunstmusea niet speciaal voor kinderen. Mijn zoon is dol op tekenen en dan nemen we potloden en zijn tekenboek mee en dan gaat hij dingen natekenen.
Musea met een beeldentuin zijn ook altijd leuk zoals krollermuller of de dependance van de fundatie.

8 likes

Het gevangenismuseum

Leuke tips al! We zijn er al naar veel geweest maar ik lees toch weer nieuwe tips. Ik heb nog een tip: Space Expo in Noordwijk.

4 likes

Dit ook ja. Heb mijn zoon altijd meegenomen naar de gewone musea. Heel veel musea hebben ook een leuke kindertour of speurtocht maar zonder is ook altijd gewoon heel leuk geweest. Bij Rijksmuseum ook regelmatig activiteiten voor kinderen. Scheelt dat we museumjaarkaart hebben en soms gewoon even uurtje ergens zijn en dan weer gewoon weg gaan.

Kindertour bij Paleis op de Dam vond ik ook heel leuk, heb je voor jongere en oudere kinderen.

3 likes

Natuurmuseum is ook leuk.

2 likes

En in de zomer hebben ze bij paleis het Loo ook ridder en prinses dagen. Dat gaat mijn dochter echt helemaal geweldig vinden.

3 likes

Openluchtmuseum las ik nog niet, is onze favoriet. En mijn 5-jarige heeft het nog steeds over de pim en pom speurtocht / audiotour in het Rijksmuseum, vonden wij zelf ook echt een aanrader voor jonge kinderen

2 likes

Natuur museum in Tilburg, Zaans Museum en museum Broekerveiling vond ik ook allen leuk. Niet per se lievelingsmusea, maar wel een leuk uitje als je een museumjaarkaart hebt.

Welke merken hebben lange hemden voor meisjes van 8/9, liefst met dunne bandjes… Heel veel merken hebben korte en brede hemden en dan is mn dochter 10x bezig met haar hemd in haar broek stoppen.
De merken die ik tot nu toe heb geprobeerd en elke x net niet tevreden ben: c&a, zeeman, h&m, primark, en next.

2 likes

Wibra?

2 likes

Hema? Vind die ook wel lang en smal vallen. Misschien passen dames hemdjes in maat xs eventueel ook al bij je dochter.

3 likes

Ik heb met Wibra wel het idee dat die lang vallen.

2 likes