Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik vind Unknown stories leuke, vrolijke en goede hebben maar wel duur dus wissel af met Zeeman / Wibra / Hema.

2 likes

La redoute

3 likes

Wat is een mooi boek over het menselijk lichaam voor een 4 jarige? Dus over botten, organen, hoe spijsvertering werkt etc?

Heb hier volgens mij wel eens tips langs zien komen, maar kan het niet meer vinden.

Mooui

1 like

Weet niet hoe uitgebreid je de uitleg zoekt maar Ik vind deze heel leuk! Boek

Geen dikke pil maar leuk vormgegeven en met simpele uitleg van alle onderdelen in je lichaam. Passend voor die leeftijd.

2 likes

Ik ben zelf erg enthousiast over ‘Het grote boek over het menselijk lichaam’. Het heeft 60 flapjes/trekelementen, waardoor je bijv kan laten zien hoe eten door de keel naar de maag gaat. De tekst is wel wat moeilijker, maar visueel wel heel goed voor een 4-jarige. Juist door de flapjes/trekelementen.

6 likes

Heb je al bij de bieb gekeken? Dan kun je er verschillende bekijken en zien wat jullie aanspreekt.

3 likes

Deze heeft @Broodrooster volgens mij een keer getipt en heb ik op mn lijst gezet (maar nog niet gelezen) Een reis door het menselijk lichaam - Papercut-boek vol anatomie en zenuwen | bol

3 likes

Mijn zoontje wordt binnenkort 6 jaar en zijn allergrootste wens is een op afstand bestuurbare auto. Iemand een tip voor eentje die stevig is en niet na een paar dagen al kapot is?

Tiptoi voor 4 jarige, iets of niet?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En tips voor spellen? Of iemand die hem wegdoet?

4 likes

Oeh wil ik ook graag weten! Overweeg zo’n ding voor een lange autoreis

1 like

Wat zijn jullie favoriete musea voor 5-jarigen?

We zijn vandaag in Aviodrome geweest en het was echt leuker dan ik had verwacht! Ik dacht een beetje een suffe hangar maar ze hadden een hele mooie en grote tentoonstelling (met een ruimte-gedeelte, altijd een dikke hit bij ons) en er was ook veel buiten te doen en ook een goede speelplek in het restaurant waar mijn kinderen van 3 en 5 zich echt perfect vermaakten terwijl wij even konden zitten.

7 likes

Hier is het een mega grote hit. De meest favoriete is het liedjes boek voor onderweg maar de wereld van muziek (zoiets), de boerderij en lexicon zijn ook aanraders.

Wij gebruiken het altijd tijdens een langere autorit of tijdens het rusten. Ze is er dan zo 1,5 uur zoet mee.

2 likes

Mijn 3-jarige heeft de hele autoreis naar Oostenrijk niks anders gedaan dan tiptoi en een paar luisterboeken, en hij kan nu heel wijs vertellen over een dinosaurus die graag stenen eet en een vliegdino wiens naam ‘kleine rover’ betekent :joy:
Wij hadden het geleend van familie met een dinoboekje en een Nijntje-boek erbij. Ik geloof dat hij de spelletjes van het dinoboek nog niet helemaal begreep, maar die van Nijntje wel.

4 likes

Ja aviodrome vond ik ook boven verwachting leuk!

Mijn kinderen vinden het militair museum in Soest heel leuk, daar is ook een toffe binnenspeeltuin

3 likes

Spoorwegmuseum, archeon

2 likes

https://www.bol.com/nl/nl/p/hot-wheels-monstertrucks-tijgerhaaiklimmer-voertuig-met-afstandsbediening/9300000222631497/?cid=1778963150489-1314418449139&bltgh=b5810381-289f-4314-9bf0-d03ae8f961b8.ProductList_Middle.0.ProductTitle

Hot wheels

1 like

Het militair Museum in Soest ja, en Naturalis. In het Rijksmuseum van Oudheden is nu nog een leuke tentoonstelling voor kinderen, over monsters.

1 like

Naturalis, Scheepvaartmuseum, Nemo, Spoorwegmuseum, Zuiderzeemuseum, Museum Stoomtram.

1 like

Archeon vond die van mij ook geweldig! En het spoorwegmuseum en maritiem museum. Maar wij nemen ze ook vaak mee naar kunstmusea niet speciaal voor kinderen. Mijn zoon is dol op tekenen en dan nemen we potloden en zijn tekenboek mee en dan gaat hij dingen natekenen.
Musea met een beeldentuin zijn ook altijd leuk zoals krollermuller of de dependance van de fundatie.

8 likes