Tips, ervaringen & aanraders #11

Het gevangenismuseum

Leuke tips al! We zijn er al naar veel geweest maar ik lees toch weer nieuwe tips. Ik heb nog een tip: Space Expo in Noordwijk.

4 likes

Dit ook ja. Heb mijn zoon altijd meegenomen naar de gewone musea. Heel veel musea hebben ook een leuke kindertour of speurtocht maar zonder is ook altijd gewoon heel leuk geweest. Bij Rijksmuseum ook regelmatig activiteiten voor kinderen. Scheelt dat we museumjaarkaart hebben en soms gewoon even uurtje ergens zijn en dan weer gewoon weg gaan.

Kindertour bij Paleis op de Dam vond ik ook heel leuk, heb je voor jongere en oudere kinderen.

3 likes

Natuurmuseum is ook leuk.

2 likes

En in de zomer hebben ze bij paleis het Loo ook ridder en prinses dagen. Dat gaat mijn dochter echt helemaal geweldig vinden.

3 likes

Openluchtmuseum las ik nog niet, is onze favoriet. En mijn 5-jarige heeft het nog steeds over de pim en pom speurtocht / audiotour in het Rijksmuseum, vonden wij zelf ook echt een aanrader voor jonge kinderen

2 likes

Natuur museum in Tilburg, Zaans Museum en museum Broekerveiling vond ik ook allen leuk. Niet per se lievelingsmusea, maar wel een leuk uitje als je een museumjaarkaart hebt.

Welke merken hebben lange hemden voor meisjes van 8/9, liefst met dunne bandjes… Heel veel merken hebben korte en brede hemden en dan is mn dochter 10x bezig met haar hemd in haar broek stoppen.
De merken die ik tot nu toe heb geprobeerd en elke x net niet tevreden ben: c&a, zeeman, h&m, primark, en next.

1 like

Wibra?

2 likes

Hema? Vind die ook wel lang en smal vallen. Misschien passen dames hemdjes in maat xs eventueel ook al bij je dochter.

3 likes

Ik heb met Wibra wel het idee dat die lang vallen.

2 likes

Ik ga bij de hema en wibra kijken ! En indd maat xs is is ook nog een optie

@Hetty dank, was niet bij me opgekomen!

Deze: naadloos singlet
Gaan hier zelfs in de droger en blijven goed.

2 likes

Ik ben hier ook naar op zoek en zag leuke bij Next en bij Unknown Stories. Het eigen merk van Wehkamp (Nous oid) heeft ook altijd leuk beddengoed maar zat voor mij bij de ledikant hoeslakens niks tussen nu.

1 like

Zag wel een mooie effe helder blauwe bij NOUS, die past in ieder geval in mijn moodboard voor nu :joy:

1 like

Wij gaan over een paar weken op vakantie naar Portugal met mijn zoontje van 4 en ik twijfel heel erg of ik een buggy mee wil nemen of niet. Thuis gebruiken we dat niet en loopt hij veel, maar daar kan ik me voorstellen dat ie moe wordt. Aan de andere kant is een buggy over stenen paadjes en de vele trappen ook niet echt handig lijkt mij. We hebben thuis ook geen buggy meer dus dan zou ik er een tweedehands moeten aanschaffen en meenemen in het vliegtuig.
Ik neig naar nee maar wat als ik daar een jengelend kind dat de hele tijd opgetild wil worden. Wat raden jullie aan?

Kan je geen fietsje/step meenemen?

4 likes

Als je het thuis ook niet gebruikt zou ik het niet doen. Als ons kind moe was, trakteerde wij hem op een ijsje of zorgden we dat we extra veel snacks mee hadden. En soms ook gewoon even rusten of wat leuks voor hem doen door naar een speeltuin te gaan o.i.d.

5 likes

Ik zou (als dat past bij je bagage en hij dat leuk vindt natuurlijk) ook echt een stepje aanraden. Wij hebben het op een aantal vakanties gedaan en waren steeds blij dat we het hadden. Zijn net terug van twee weken op een eiland en mijn kinderen van 5 en bijna 3 vonden het echt weer leuk. Zo hebben we bijv een heel stuk over een boulevard kunnen doen, lekker langs het water, wat zij anders echt niet hadden volgehouden om te lopen!

2 likes

Ligt er denk ik aan wat je van plan bent om te gaan doen? Is het een beetje wandelen in een stadje of gaan jullie lange wandelingen maken?
Voor korte stukjes, zou ik hem niet meenemen, gewoon lekker stoppen voor een ijsje of gewoon beetje rond kijken.

1 like