Tips, ervaringen & aanraders #11

Sinds de jongste 2 is nemen wij geen buggy meer mee. Hij loopt graag en goed en we nemen gewoon veel pauzes. Vind in die oude Europese steden en dorpjes een buggy ook gewoon heel onhandig. Je tilt hem meer dan dat je hem duwt of je kind wordt compleet door elkaar geschud. We hebben wel een tula toddler draagzak voor langere wandelingen.

1 like

Ik vlieg sinds ze 3 is met haar step! Gaat echt top, mag ook mee tot aan de gate. En op vakantie kan ze uren steppen en zeurt ze niet over benen die moe zijn.

1 like

Je kan ook geen meenemen, en als je merkt ter plaatse dat je het echt mist, kijken of je daar een kan huren?

1 like

Hij houdt niet zo van steppen🫠 maar misschien als we er een meenemen dat ie het daar leert waarderen haha.
Ook een goeie om te kijken of ik het daar ter plekke kan huren @flalamingo
Dank voor de reacties allemaal!

1 like

Ik ben net terug uit Portugal! Hangt er denk ik een beetje vanaf waar je naartoe gaat en wat je wilt doen. Porto en Lissabon zijn wel echt steile straatjes. Dan zou ik of de tram veel pakken/Über of toch een kinderwagen. Maar als je niet per se in de grote stad bent dan zou ik het ook lekker zonder doen!

1 like

We gaan naar Lissabon en Porto :sweat_smile: maar ook naar natuur en strand. We gaan het erop wagen zonder buggy en dan maar wat rustiger aan/veel met de tram.

Edit: @Airy-fairy heb je het leuk gehad?? Als je nog tips hebt voor kindvriendelijke dingen, let me know!

3 likes

Oh ja ik zou het er ook gewoon op gokken. Er zijn genoeg transportmogelijkheden! In Porto is onderaan de brug (aan de kant van de stad/centrum) ook een soort van wagentje dat super steil omhoog gaat. Wel een rij en we moesten even wachten, maar scheelde toch een heel steil stuk omhoog lopen.

Verder helaas niet veel tips want we hadden uiteindelijk maar 1 dag in Porto (Lissabon ben ik paar jaar terug geweest). Boottocht in Porto is wel leuk om te doen! Je kunt met kind eventueel ook makkelijk binnen zitten. Duurt maar 50 minuten. En verder lekker terrasje pakken aan de Douro met borrelplanl :star_struck:
En je hebt ook leuke stranden bij Porto in de buurt, ook zeker een aanrader met kind bij lekker weer. Veel plezier!

3 likes

Heeft iemand leuke podcasts of luisterboeken (die als album op Spotify staan) voor kinderen uit de middenbouw?

Elke avond wil onze dochter iets luisteren voordat ze gaat slapen, maar ik vind het echt lastig om iets leuks te vinden. Dus tips zijn welkom!

Ik heb dit tafeltje voor in de auto gekocht. Maar er zit helemaal geen begeleidend schrijven bij. Moet je dit nog ergens aan vastmaken of ligt dit gewoon los op de schoot van je kind. Werkt dat?

Ik dacht van de foto dat je die band om de stoel moest doen, maar nu ik m binnen heb lijkt het meer enkel een draagband?
Ervaringen? Tips?

De band gaat achter de rug van je kind langs.

2 likes

O dus niet om de stoel, maar alleen achter de rug langs?

1 like

Ja… Tenminste, zo doe ik het en dat werkt goed.

1 like

Heeft iemand tips voor een leuk, kindvriendelijk zwembad in de buurt van Rotterdam? De Fakkel is al bekend maar zouden graag een keer ergens anders naar toe gaan.

Ik vind het zwembad-aanbod in/rond Rotterdam niet super bijzonder. Dolfijn in Maassluis is prima. De Boetzelaer (in monster) schijnt erg leuk te zijn.

1 like

Dankjewel! Ik ga er naar kijken!

2 likes

Caribabad in Gorinchem

3 likes

Boetzelaer is echt top! Wij gaan er graag heen met baby

2 likes

Zonnebrand tip! Werd qua ingrediënten goedgekeurd door sproetonline (de spray niet, alleen de tubes), smeert lekker uit, voelt stroef/niet plakkerig en is maar 10 euro. Nu ook 2e halve prijs en paar weken terug 1+1 gratis.

16 likes

Net gehaald! Had nieuwe nodig en zocht nog een fijne. Thanks!

Mijn kinderen waren vandaag met opa en oma naar het Archeon. Het is daar nu middeleeuws weekend, er is o.a. een riddertoernooi. Ze vonden het echt fantastisch. Misschien een tip voor wie morgen iets leuks wil gaan doen :grin:

1 like