Nee joh je hoeft helemaal geen reden te geven! Wij hebben destijds wel eens gezegd: morgen gaan we naar de Efteling dus kind is afwezig. Reden geven hoeft niet maar je kunt het gewoon zeggen! Is niet gek. Denk dat er wel meer kinderen van 4 vandaag/morgen thuis blijven voor een dagje strand/zwembad.
Nee daarom vond ik het ook geen punt om de shoot op woensdagochtend te plannen, maar ik kwam er ff niet uit wat je dan zegt tegen de juf haha! Bedankt voor de antwoorden, zo simpel eigenlijk. Heb nu gewoon gezegd hij is afwezig, punt.
Ik ben in mijn derde trimester en mijn voeten zwellen op met deze temperaturen. Ik ben op zoek naar slippers die ik kan dragen bij hoge temperaturen, maar die ook geschikt zijn voor werk. Mijn werk is niet heel strikt qua dresscode, sandalen en slippers zijn over het algemeen oké, maar bv. plastieken teenslippers kunnen niet.
Ik heb Birkenstock Milanoâs maar die zitten niet zo heel comfortabel, dus ik ben op zoek naar iets anders.
Hebben jullie tips? En wat is fijn, dunne bandjes of dikke bandjes? Moeten alle bandjes verstelbaar zijn of is één verstelbaar bandje aan de wreef genoeg?
Iemand ervaring met Skecher slip-in sandalen?
Of zou een gewone sandaal zoals dit ook comfortabel genoeg zijn? (dit draag ik normaal gezien ook niet)
Ik vind het zelf altijd leuk om me een beetje op te kleden, dus Birkenstocks en Skechers zijn helemaal mijn stijl niet, maar als het moetâŠ
Iemand postte ze net nog in show je aankopen, ik heb veel goeds gelezen over de crocs miami sandalen/slippers. Hoe zwellen je voeten op, is dat in de breedte, de wreef? Misschien dat je ook nog weg komt met crocs ballerinaâs, enfin heel veel opties en ik vind die altijd comfortabel zitten.
Ik heb met deze gedachte vorig jaar Birckenstock Arizona gekocht, maar als je de Milano niet zo comfortabel vindt, weet ik niet of je de Arizona dan wel lekker vindt zitten.
Ik draag zelf graag mijn Ugg sandalen en dat gaat ook goed als mijn voeten opzwellen in de warmte (wat ze zonder zwangerschap bij mij ook doen in de warmte).
Ik heb Teva Universal Slim sandalen, die kun je op allerlei plekken verstellen dus misschien is dat wat voor je. Ik loop er veel op en vind ze heel lekker zitten
De enige schoenen die ik vorig jaar zomer aan kon waren de Birkenstock Arizona, omdat je daar de bandjes goed van kan verstellen.
Naar mân werk moest ik dichte schoenen aan en dat was echt de hel, zoveel pijn in mân voeten aan het einde van de dag.
Ook +1 voor de Arizona met zwangerschap in de zomer!
Ons kind van 2,5 kan niet praten maar heeft de laatste tijd gigantische driftbuien. Met dingen gooien, ontiegelijk boos zijn, gillen, schreeuwen en keihard huilen op de grond. Soms met hoofd bonken. Ik word er een beetje moedeloos van⊠hij gaat sinds kort 4 keer per week naar de peuterspeelzaal en ik hoor dat hij daar heel vrolijk is. Het zou dus ook (prikkel)verwerking zijn. Ik ben donderdag de hele dag met hem alleen en merk dat ik echt tegen die dagen begin op te zien
Dat vind ik ontzettend erg en voel me er enorm schuldig over. Ben momenteel zwanger van ons tweede kindje en de hormonen zullen bij mij ook meespelen wat dat betreft.
Lang verhaal kort: is het herkenbaar voor iemand? Is er iets wat ik kan doen?
Als ik ons kind ophaal van de gastouder op woensdag en donderdag is er echt geen land mee te bezeilen. We gaan echt van driftbui naar driftbui. Denk echt dat het prikkelverwerking is, en misscjien voor jouw zoontje extra lastig omdat hij niet kan praten en dus niet kan uiten?
Ik heb helaas de oplossing nog niet gevonden. De vrijdagen zijn hier ook altijd erg prikkelbaar.
Klinkt inderdaad wel als verwerking of vermoeidheid van wat hij daar meemaakt. En misschien ook wat frustratie dat hij dat nog niet met woorden kan uiten. Mijn kind was einde van de week ook altijd heel lichtgeraakt en gefrustreerd. Dat werd wel minder toen ze beter ging praten. En emoties benoemen had denk ik ook positief effect. Ik probeerde me er mentaal op voor te bereiden en gaf haar op vrijdag ook de ruimte om het er allemaal maar uit te laten komen. Niet te veel verwachten van ons beide en rustig aan doen op die dagen.
En is logopedie misschien een optie?
Ja, woensdag is hier opvangdag en donderdag omadag, vrijdag is hij ook flink pittig⊠Denk door de vermoeidheid ook!
Enorm herkenbaar. Het werd beter toen hij goed kon praten.
Wij merkten dat het averechts werkte als we hem wilde oppakken of troosten. Dus dan blijven we maar bij hem in de buurt en herhaalde we dat we er waren, van hem houden en als hij ons nodig heeft we komen. Uiteindelijk kwam dan wel een âpapaâ eruit en dan mocht je hem benaderen ![]()
Ik heb weinig tips, behalve de prikkels verminderen en kijken wat voor jullie werkt om door zoân bui heen te komen. Het heeft hier wel zeker een half jaar geduurd voordat het afnam (en zijn spraak flink vooruit ging)
Mijn oudste van 2,5 gaat sinds 3 weken een extra dag naar het kdv waarbij om de week zijn bekende juf er niet is, en het vriendje waarmee hij altijd speelt er ook niet is op die dag (op zijn andere 2 dagen zijn die er wel). Al 2 weken op rij hoor ik hoe rustig en gehoorzaam hij is op die dag, in tegenstelling tot de andere 2 dagen dat hij gaat. Na die extra dag heeft hij het ook echt heel moeilijk. Alles en niks tegelijk willen, huilen, gillen, echt niet te doen.
Als ik jouw post lees denk ik dus dat hij echt nog moet wennen en zich meer op zijn gemak gaan voelen op de peuterspeelzaal, en dat het dan wellicht wat beter wordt, dat hij daar ook wat stouter durft te zijn zegmaar.
Ik pak het hetzelfde aan als wat hierboven genoemd wordt. Erbij blijven, nabijheid/knuffel aanbieden, zeggen dat ik zie dat hij het moeilijk heeft en dat ik er voor hem ben, âmama is bij jou/mama zit naast jouâ, en vooral zelf ook heel rustig en duidelijk consequent/blijven. Ik blijf weg van allerlei dingen pakken/aanbieden want over âwil je x? Wil je y?â kan hij toch niet nadenken.
Maar wel echt heel moeilijk hoor, ik snap het. En ja de hormonen werken niet mee, maar het beste wat je kunt doen is gewenst gedrag spiegelen en zelf dus zo rustig en gereguleerd mogelijk blijven, dat is precies wat ze nodig hebben denk ik dan.
Wat lastig! Bij mijn peuter werkt tijdens een driftbui helemaal niets, dat is gewoon echt samen uitzitten, maar als ik de dagen helemaal inricht op ontprikkeling en rust kan ik vaak wel veel voorkomen. Weet niet of je dat al doet/die mogelijkheid hebt op jullie dag samen?
Voor mijn dochter werkt met zand/water spelen en in het park/bos zijn (picknicken en drentelen of zo, niet wandelen haha) het beste. En alles op een slakkentempo.
@Huismus @Karga @Cam @Peyton @Junebug85
Thanks voor jullie reacties
Vervelend voor jullie dat het herkenbaar is, maar ik vind het wel heel fijn om te lezen.
Zoals ik zei is het waarschijnlijk inderdaad echt prikkelverwerking. Het is misschien ook wel wennen voor ons allebei. We zijn normaal gesproken de eerste 2,5 jaar (op de maandag middag na) 24/7 samen geweest.
Logepedie is inmiddels opgestart. Toevallig vanochtend de tweede sessie gehad! Logopediste is wel heel positief over hem qua spraak in de toekomst. Dat is wel een hele geruststelling. We staan nog op de drie maanden wachtlijst voor het audiologisch centrum. Toevallig ga ik morgen ook de huisarts bellen⊠hij snurkt al een aantal weken enorm en begint ook wat naar adem te happen heb ik het idee
Misschien dat er ook niet iets lekker zit met een neus/keel amandelâŠ
Op de momenten dat hij thuis is, doen we het altijd lekker rustig aan en/of prikkelarme uitjes. Dus inderdaad naar het bos, en we zijn met dit mooie weer natuurlijk lekker veel buiten ![]()
Rustig blijven probeer ik zoveel mogelijk te doen, al lukt dat echt niet altijd
Over het algemeen laat ik hem even uitrazen, benoem ik inderdaad bijvoorbeeld âik snap dat je boos bent omdat je geen snoepje mag. Het is alleen 10 uur sâochtends. Je mag wel een appelâ. Vaak wil hij na het uitrazen knuffelen en dan wordt hij weer zijn vrolijke zelf.
Het voelt soms gewoon alsof ik de enige ben, terwijl ik ook weet dat je nooit alleen bent/de enige bent. Om bevestiging te horen dat het bij anderen ook zo is is voor mij dus echt heel fijn ![]()
Op âmoeilijkeâ dagen (dus als ze moe en chagrijnig zijn) ga ik met mijn kinderen na school/opvang vaak nog even een kwartiertje schommelen en het lijkt echt dat we dan minder driftbuien hebben? Ik kwam op dit idee toen ik hoorde dat ze op het speciaal onderwijs veel schommels en trampolines enzo hebben. En voor het naar bed gaan kietel ik ze vaak of spelen we âpizzaâ (dan kneed ik ze als pizzadeeg) en dat lijkt ook wel wat te helpen om tot rust te komen. Dus misschien ook proberen om de dag te beginnen in de speeltuin?
Mag ik ook een keer langs komen ![]()
Enorm herkenbaar, ik vond 2,5 heel pittig met al die driftbuien. Vooral met vermoeidheid en na een opvangdag. Sterkte <3 Bij ons op de opvang zeiden ze dat het sowieso drie maanden duurt voordat kindjes gewend zijn, en als ze zich daar ideaal gedragen hebben komt het er sowieso 's avonds allemaal thuis uit in de veiligheid van jullie huis als verwerking. Gewoon er zijn, bedenken dat het niet jou taak is om te zorgen dat hij altijd blij is, maar wel om er voor hem te zijn en hem veilig houden en door de emoties heen helpen. En snacks na de opvang. Hier speelde hangryness soms ook echt een rol na een lange dag. Nu neem ik altijd een knijpfruitje, banaan of koekje mee bij het ophalen. En verder zsm avondeten en naar bed.
Iemand ervaring met buisjes zetten bij een kind van 16/17 maanden? Vandaag te horen gekregen dat ze over zes weken buisjes krijgt maar merk toch dat ik het een beetje spannend vind of maak ik me druk om niets?