Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik weet dus niet meer waar, maar ik heb dus pas geleden ergens gelezen dat schommelen echt een effectieve manier van ontprikkelen is.

Ik merk bij mn eigen dochter ook dat het rustgevend werkt. Ze is zeg maar geen baby die even lekker tegen je aan gaat liggen, maar ze juist constant aan het bewegen en in zo een schommel ontapant ze echt volledig. Wij gaan dus nu ook regelmatig even met haar schommelen en nu ik jou ervaring lees vind ik het echt een goeie om dit na lange dagen in te gaan voeren zeg maar.

4 likes

Geen ervaring, maar onze jongste van bijna 18 maanden staat ook op de wachtlijst. Ik vind het ook spannend, maar het niet doen vind ik ook geen optie. We gaan nu van oorontsteking naar oorontsteking.

1 like

Hier dus ook, de afgelopen 7 maanden al 6(!) keer een antibioticakuur van een week voor die oren, dus niet laten helpen is geen optie. De operatiedatum kregen we meteen te horen 8 juli, weten jullie al wanneer of moet je hier nog op wachten?

2 likes

Mijn dochter was een stuk ouder, dus specifiek die leeftijd kan ik niets over zeggen.

De ‘operatie’ viel echt enorm mee. Ik mocht mee naar het bed en was er bij toen ze in slaap viel. Ik werd door een zuster naar een zaal gebracht waar al 7 kinderen lagen, en 5 daarvan ook alweer wakker. Ik kreeg koffie en voordat ik die op had brachten ze mijn dochter al. Ongeveer elke vijf minuten vertrekt er een kind en komt er een nieuw bedje binnen. Lopende band werk :blush:

Mijn dochter werd niet snel wakker, maar dat wisten we al door eerdere ervaringen. Elke twee minuten werd ze gecheckt en iedereen was superlief. Toen ze wel wakker werd kreeg ze een diploma en een ijsje en ze hoorde gelijk zoveel beter!

De volgende dag had ze een kinderfeestje in Monkey Town en dat verliep prima en zonder pijn of klachten :smile:

7 likes

Ons kind is 2 weken terug geopereerd aan zijn amandelen. Na afloop kwamen de kindjes1 voor 1 terug op zaal. Er waren er 2 met buisjes (wel iets ouder): leek vrijwel niets aan de hand en mochten snel naar huis. De kinderen die aan hun amandelen waren geholpen hadden echt pijn en ongemak.

2 likes

Mijn kind was nog jonger dan die van jou en werd heel verdrietig wakker uit de narcose. Ook slecht geslapen de nachten erna, denk door de ervaring door het mondkapje. Ik vond het dus wel een nare ervaring en kon merken dat het wel grote indruk op hem heeft gemaakt. Maar het was het wel waard want erna geen oorontstekingen meer

4 likes

Ik vond het ook heel spannend, maar was aardig gerustgesteld door alle ervaringen van forummers hier. En daar sluit ik me helemaal bij aan! Het gaat zo snel, met 1-1,5 uur sta je weer buiten.

Ik vond het als moeder gewoon rot om te zien wanneer ze onder narcose worden gebracht. Maar de ingreep zelf is echt routine. De operatie is 10-15 minuutjes. Daarna ben je met alle kindjes op de uitslaapkamer en is het wachten tot de dokter klaar is met de laatste. En dan mag je naar huis. :blush:

Edit: mijn dochter was precies 18 maanden. En nu na 8 maanden 0 oorontstekingen op de teller. Wat een rust heeft het gebracht.

2 likes

Mocht je nog een cadeautje zoeken voor een vierjarige:

Mijn zoon heeft deze voor zn verjaardag gekregen en valt goed in de smaak

4 likes

Ahh ik was vorige week in een Engelse boekwinkel en daar stond een tasje met tien boeken van Julia Donaldson voor 30 euro. Echt leuke boeken!

3 likes

Heeft iemand een rekstok in de tuin? Zo ja, wie/wat/waar/hoe? Tips, aan- of afraders? M’n dochter wil er heel graag een en hebben geen mega tuin, maar kan er denk ik wel een plekje voor vinden. Zie online stokken die je zelf nog aan palen moet bevestigen maar ook ‘kant-en-klare’

1 like

Bedoel je een duikelstang?

Een rekstok hebben wij gehad voor aan de schommel. Nauwelijks gebruikt, was thuis toch niet zo leuk.

Duikelstang staat hier zowat in iedere speeltuin dus thuis niet overwogen, ook ivm de ondergrond die eronder moet (gras, rubberen tegels oid)

1 like

Iemand ervaring met een buggy in een urban arrow? Weet iemand welke past? Ik Lees hier overal dat die Aer buggy van Joolz fijn is, maar geen idee of die past? Iemand andere aanraders misschien?

De aer past net niet helemaal lekker in de ua vind ik. zeker met 2 kinderen. Je kunt m een soort van klemvast zetten voorin maar dan valt ie nog wel eens om en op de schoot van de kinderen. Je kunt er vast wel een systeempje voor verzinnen (of kopen haha want beide merken verdienen lekker aan de extra’s) maar het is niet perfect. Zeker niet als je de huif erop hebt.

1 like

Hebben jullie een aanrader voor een voor fietsstoeltje? Zag op insta als aanrader de urban iki voorbij komen, maar die krijgt toch wel wat slechte reviews. Gister bij prenatal de yepp next gezien die zag er wel goed uit. Wel een stukje duurder maar betaal dan liever iets meer

1 like

Ik vind dat geen enkele buggy lekker past. Je kan beter gewoon een bagagedrager nemen op je UA en daar een buggyhouder op maken. Dat scheelt echt een hoop.

1 like

Ik had voor voorop de thule next en ik vond het echt slechte kwaliteit. Ik heb m 2 jaar gebruikt en hij was dusdanig versleten dat ik een volgend kind er niet nogmaals in zou vervoeren.
De rubbers van de bandjes waren gebroken, het windscherm was beschadigd, de bandjes blijven uit zichzelf niet goed zitten dus daar moet je voor x euro nog een adapter bij kopen. Die adapter valt er ook nog eens de hele tijd af. Ik baalde er echt van. Want ik had deze juist gekozen omdat die me het meest veilig leek voor m’n kleine meisje en toen viel het zo tegen. Ook vond ik de riempjes bij de voeten verschrikkelijk om vast te zetten.

@Clarity Ik ben juist heel tevreden over de Thule Yepp. Eerst voorop de next gehad, die heeft zich mooi gehouden en ik heb hem doorgegeven aan mijn nicht. En nu achterop, houdt zich ook prima. Bij beiden geen slijtage of gebreken. Windscherm bleef mooi, nooit los gegaan oid. Ik had een klacht ingediend als ik jou was @Kusjessoldaat
Alleen idd wel een extra clipje voor de riempjes kopen. Is 10€ geloof ik, maar daarna kun je hem ook voor het achterzitje gebruiken.

2 likes

Ik moet nieuwe schoenen kopen voor mijn kind, hij heeft nu 21. Moet ik dan 22 kopen of alvast een maatje groter? Zou het zo zonde vinden als hij ze maar kort aankan…

Wij hebben een urban iki (achterop), ik heb daar geen klachten over, hooguit dat de voetriempjes wat onhandig zijn.

1 like

Mijn kind doet tot nu toe ongeveer 6 maanden met een schoenmaat, ik koop altijd de juiste maat. Ik heb altijd zoiets van ja als ik zelf in schoenen loop die 1 maat te groot zijn dan loopt dat sowieso niet lekker. En de kinderen waarvan ik weet dat ze te grote schoenen aan hebben struikelen ook vaak, lopen er gek in, waardoor de schoen juist sneller slijt dan als ze er goed in kunnen lopen.

Plus, de voeten van kleine kinderen zijn nog volop in ontwikkeling dus die hebben gewoon een goede basis nodig.

3 likes