Tips, ervaringen & aanraders #11

Voor achterop? Ik heb een Urban Iki en heel tevreden over. Onze fietsen staan altijd buiten en het stoeltje is nog in dezelfde staat. M’n vrij grote peuter van 3.5 past er ook nog goed in. Mijn man heeft hem altijd op zijn fiets, ik heb het kliksysteem op mijn bagagedrager zodat we super snel en makkelijk het zitje op mijn fiets kunnen zetten als dat nodig is. Scheelt weer twee stoeltjes kopen!

Voetriempjes kunnen handiger maar gebruiken we ook niet meer.

@cam zou echt niet te groot kopen, dan kunnen ze niet goed lopen. Ik heb zo’n shoesme meetlat en daarop wordt een maatje groter meegemeten voor de groeiruimte.

2 likes

Nu het hier over fietsstoeltjes gaat, meteen ook een vraag.

Sinds gister zit de Urban Iki voor op mijn fiets, maar je kan die er natuurlijk heel makkelijk afhalen. Aangezien mijn fiets niet in de tuin of schuur staat, maar aan de straat, heb ik het stoeltje er voor de nacht afgehaald. Nu vind ik dat best onhandig, omdat ik dan in de ochtend met kind, 2 tassen, accu en stoeltje 2 trappen af moet (en in de middag dus 2 trappen op). Nu is mijn vraag, laten jullie dat fietsstoeltje er gewoon op zitten of heb je m op een bepaalde manier vast gemaakt? Ik dacht zelf met een extra slot ofzo, maar ik zie nergens ruimte op het stoeltje voor een slot.

2 likes

ik heb een joolz aer en die past met 1 zittend kind echt krapjes. Nu met 1 baby in de maxi cosi en 1 peuter hebben wij de buggydrager aangeschaft en dat is top!

1 like

Ik heb bij mijn achterzitje een extra slot. Heel dun ijzerdraad ofzo met cijferslot. Ik zag dat urban iki dat ook heeft als je googled op fietsslot kinderzitje.

Wil ook ander achterzitje (heb nu bobike) want ze worden te groot ervoor.
Liefst zo een die inklapt of waar ze met 2 kunnen zitten maar die ben ik nog niet tegengekomen voor elektrische fiets met accu achter.

Edit zie hier, in de foto’s ook hoe je vastmaakt:

fietsslot

Urban Iki Slot Voorzitje | Baby-Dump https://share.google/z2JfrNPK65y1arPha

1 like

Die inklapbare heb je van bobike en kan op dezelfde adapter, toevallig vandaag binnen gekregen dus nog niet gemonteerd

1 like

Hier hetzelfde, ook maat 21. Ik heb 2 paar schoenen bij Shoesme in maat 22 gekocht. Bij zijn sandalen zit alleen ietsje meer ruimte vooraan, maar niet dusdanig veel dat hij er niet goed op kan lopen. Hij draagt ze veel en zit prima.

Ja hoor m’n dochter heeft het de eerste keer gehad met 14/15 mnd en 2e keer net voor haar 4e. Met 14/15 mnd was het zo chill.
Ze had weinig door, ging vrij gemakkelijk.
Met 4 jaar was het hel. Ze had het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd.

1 like

Ik vind dit zo lastig. Ga altijd maar naar een winkel om te passen, want het verschilt per merk best hoe groot/klein of wijd/smal het valt. Zeker bij die kleine maatjes is te groot niet zo handig, dan struikelen ze echt, maar een maatje groter dan de oude schoenen lijkt me wel logisch. Mijn kinderen hebben in ieder geval nooit een maat overgeslagen, en eigenlijk ook nooit langer dan een paar maanden met een paar schoenen gedaan.

4 likes

Het verschilt zo per model, daar valt niks over te zeggen. Ik had zelf uit gemak altijd van een bepaald model gewoon steeds de opvolgende maat in huis. En dan voor het tweede/derde paar ging ik wel winkels af om te passen

1 like

Ik zou even naar een schoenwinkel gaan en je laten adviseren. Wij laatst ook gedaan en die vrouw adviseerde toen voor ons kind een maat groter.

2 likes

Schoenen winkel hier heeft die schoen helaas niet en ik kom voorlopig niet met hem in de stad… dus ik heb besteld en dan kijken we dan eventjes hoe het zit! Er was alleen 1,5 maat groter dus we gaan het zien :crossed_fingers:

Ik heb in mijn vorige zwangerschap (op een jurk na) nooit zwangerschapskleding gekocht. Dat wil ik nu wel.
Wat zijn de fijnste merken? Ben op zoek naar broeken, rokken en tops. Zie echt door de bomen het bos niet meer :smiling_face_with_tear:

Ik leefde in een Noppies geribde flared broek. Twijfel nu soms nog om m in een maat kleiner te kopen zodat ik m nu ook nog aan kan. :joy:

2 likes

Most Wanted heeft een zwangerschapslijn uitgebracht, o.a. wijde jeans en broeken zonder zo’n lelijke buikband. Die staan, als alles goed blijft gaan, boven aan mijn wishlist.

1 like

Dit doe ik ook, kan ik bij de jongste ook wel mee wegkomen dat ze lang dezelfde schoenen draagt. En vaak kun je hetzelfde model iets later in de sale vinden

Voor mn zoon van 9 houd ik vast aan 2 merken: Vans voor het hele jaar door en Teva voor sandalen. Dan kan ik gewoon steeds een maat groter ipv naar winkels en passen, want hij heeft geen zin in winkelen en het boeit hem echt niet dat er nog meer schoenen zijn dan Vans.

2 likes

Ik had een legging van de prenatal die ik heel lekker vond zitten. Dit model: https://www.prenatal.nl/prenatal-zwangerschapsbroek-black-1542740010/

Ook vond (vind) ik de geribde tanktops van de h&m heerlijk zitten en die draag ik nu ook nog steeds. https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1317497001.html

Had ook van de h&m 2 jeans zonder buikband die prima zaten en voor in de zomer had ik nog 2 korte broeken van linnenmix met een hele fijne buikband.

Heb ook nog heel lang mijn gewone shirts nog kunnen dragen, vooral die van de hema (dames singlet Anouk met ribbels - HEMA) en die bleven ondanks mijn dikke buik mooi en zijn nog steeds mooi en totaal niet uitgelubberd.

2 likes

Ik heb veel bij H&M gekocht. Een paar t-shirts en ook hemdjes voor onder kleding. Ik vind die van H&M fijn lang vallen. Ik had via Vinted ook dingen van Noppies gekocht, maar die shirts vielen toch wat korter en zaten niet meer mooi met een grote buik. Verder heb ik ook een paar pantalons van H&M zonder buikband. Vind dat veel chiller zitten. Ik zie dat ze er nu ook veel in de collectie hebben

1 like

@Cam @Lemonade @Spaarlamp heldinnen! :heart:
Ik vind het allemaal gewoon ook zó duur. Maarja ben 13 weken zwanger en pas al met 9 weken alleen mijn broeken met elastiekjes :smiling_face_with_tear: Soms moet je jezelf ook wat gunnen. Ik ga wat dingen uitzoeken :smiling_face_with_three_hearts:

Welke maat broek heb je nodig? Ik heb nog 2 bootcut jeans liggen van mamalicious. Meen iets van 32/32 en 32/34, als het qua maat in de buurt komt en het lijkt je wat, ga ik ze even zoeken. Hoef er behalve verzendkosten niets voor te hebben (heb vinted).

1 like

Ahhh mega lief :smiling_face_with_three_hearts: Helaas voor mij heb ik maat 40/42

Edit: wacht even dan moet ik dat wel passen, toch? :joy:
Ik heb wel lengte maat 34 nodig :blush:

1 like