Ahh ik was vorige week in een Engelse boekwinkel en daar stond een tasje met tien boeken van Julia Donaldson voor 30 euro. Echt leuke boeken!
Heeft iemand een rekstok in de tuin? Zo ja, wie/wat/waar/hoe? Tips, aan- of afraders? Mân dochter wil er heel graag een en hebben geen mega tuin, maar kan er denk ik wel een plekje voor vinden. Zie online stokken die je zelf nog aan palen moet bevestigen maar ook âkant-en-klareâ
Bedoel je een duikelstang?
Een rekstok hebben wij gehad voor aan de schommel. Nauwelijks gebruikt, was thuis toch niet zo leuk.
Duikelstang staat hier zowat in iedere speeltuin dus thuis niet overwogen, ook ivm de ondergrond die eronder moet (gras, rubberen tegels oid)
Iemand ervaring met een buggy in een urban arrow? Weet iemand welke past? Ik Lees hier overal dat die Aer buggy van Joolz fijn is, maar geen idee of die past? Iemand andere aanraders misschien?
De aer past net niet helemaal lekker in de ua vind ik. zeker met 2 kinderen. Je kunt m een soort van klemvast zetten voorin maar dan valt ie nog wel eens om en op de schoot van de kinderen. Je kunt er vast wel een systeempje voor verzinnen (of kopen haha want beide merken verdienen lekker aan de extraâs) maar het is niet perfect. Zeker niet als je de huif erop hebt.
Hebben jullie een aanrader voor een voor fietsstoeltje? Zag op insta als aanrader de urban iki voorbij komen, maar die krijgt toch wel wat slechte reviews. Gister bij prenatal de yepp next gezien die zag er wel goed uit. Wel een stukje duurder maar betaal dan liever iets meer
Ik vind dat geen enkele buggy lekker past. Je kan beter gewoon een bagagedrager nemen op je UA en daar een buggyhouder op maken. Dat scheelt echt een hoop.
Ik had voor voorop de thule next en ik vond het echt slechte kwaliteit. Ik heb m 2 jaar gebruikt en hij was dusdanig versleten dat ik een volgend kind er niet nogmaals in zou vervoeren.
De rubbers van de bandjes waren gebroken, het windscherm was beschadigd, de bandjes blijven uit zichzelf niet goed zitten dus daar moet je voor x euro nog een adapter bij kopen. Die adapter valt er ook nog eens de hele tijd af. Ik baalde er echt van. Want ik had deze juist gekozen omdat die me het meest veilig leek voor mân kleine meisje en toen viel het zo tegen. Ook vond ik de riempjes bij de voeten verschrikkelijk om vast te zetten.
@Clarity Ik ben juist heel tevreden over de Thule Yepp. Eerst voorop de next gehad, die heeft zich mooi gehouden en ik heb hem doorgegeven aan mijn nicht. En nu achterop, houdt zich ook prima. Bij beiden geen slijtage of gebreken. Windscherm bleef mooi, nooit los gegaan oid. Ik had een klacht ingediend als ik jou was @Kusjessoldaat
Alleen idd wel een extra clipje voor de riempjes kopen. Is 10⏠geloof ik, maar daarna kun je hem ook voor het achterzitje gebruiken.
Ik moet nieuwe schoenen kopen voor mijn kind, hij heeft nu 21. Moet ik dan 22 kopen of alvast een maatje groter? Zou het zo zonde vinden als hij ze maar kort aankanâŠ
Wij hebben een urban iki (achterop), ik heb daar geen klachten over, hooguit dat de voetriempjes wat onhandig zijn.
Mijn kind doet tot nu toe ongeveer 6 maanden met een schoenmaat, ik koop altijd de juiste maat. Ik heb altijd zoiets van ja als ik zelf in schoenen loop die 1 maat te groot zijn dan loopt dat sowieso niet lekker. En de kinderen waarvan ik weet dat ze te grote schoenen aan hebben struikelen ook vaak, lopen er gek in, waardoor de schoen juist sneller slijt dan als ze er goed in kunnen lopen.
Plus, de voeten van kleine kinderen zijn nog volop in ontwikkeling dus die hebben gewoon een goede basis nodig.
Voor achterop? Ik heb een Urban Iki en heel tevreden over. Onze fietsen staan altijd buiten en het stoeltje is nog in dezelfde staat. Mân vrij grote peuter van 3.5 past er ook nog goed in. Mijn man heeft hem altijd op zijn fiets, ik heb het kliksysteem op mijn bagagedrager zodat we super snel en makkelijk het zitje op mijn fiets kunnen zetten als dat nodig is. Scheelt weer twee stoeltjes kopen!
Voetriempjes kunnen handiger maar gebruiken we ook niet meer.
@cam zou echt niet te groot kopen, dan kunnen ze niet goed lopen. Ik heb zoân shoesme meetlat en daarop wordt een maatje groter meegemeten voor de groeiruimte.
Nu het hier over fietsstoeltjes gaat, meteen ook een vraag.
Sinds gister zit de Urban Iki voor op mijn fiets, maar je kan die er natuurlijk heel makkelijk afhalen. Aangezien mijn fiets niet in de tuin of schuur staat, maar aan de straat, heb ik het stoeltje er voor de nacht afgehaald. Nu vind ik dat best onhandig, omdat ik dan in de ochtend met kind, 2 tassen, accu en stoeltje 2 trappen af moet (en in de middag dus 2 trappen op). Nu is mijn vraag, laten jullie dat fietsstoeltje er gewoon op zitten of heb je m op een bepaalde manier vast gemaakt? Ik dacht zelf met een extra slot ofzo, maar ik zie nergens ruimte op het stoeltje voor een slot.
ik heb een joolz aer en die past met 1 zittend kind echt krapjes. Nu met 1 baby in de maxi cosi en 1 peuter hebben wij de buggydrager aangeschaft en dat is top!
Ik heb bij mijn achterzitje een extra slot. Heel dun ijzerdraad ofzo met cijferslot. Ik zag dat urban iki dat ook heeft als je googled op fietsslot kinderzitje.
Wil ook ander achterzitje (heb nu bobike) want ze worden te groot ervoor.
Liefst zo een die inklapt of waar ze met 2 kunnen zitten maar die ben ik nog niet tegengekomen voor elektrische fiets met accu achter.
Edit zie hier, in de fotoâs ook hoe je vastmaakt:
fietsslot
Urban Iki Slot Voorzitje | Baby-Dump https://share.google/z2JfrNPK65y1arPha
Die inklapbare heb je van bobike en kan op dezelfde adapter, toevallig vandaag binnen gekregen dus nog niet gemonteerd
Hier hetzelfde, ook maat 21. Ik heb 2 paar schoenen bij Shoesme in maat 22 gekocht. Bij zijn sandalen zit alleen ietsje meer ruimte vooraan, maar niet dusdanig veel dat hij er niet goed op kan lopen. Hij draagt ze veel en zit prima.
Ja hoor mân dochter heeft het de eerste keer gehad met 14/15 mnd en 2e keer net voor haar 4e. Met 14/15 mnd was het zo chill.
Ze had weinig door, ging vrij gemakkelijk.
Met 4 jaar was het hel. Ze had het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd.
Ik vind dit zo lastig. Ga altijd maar naar een winkel om te passen, want het verschilt per merk best hoe groot/klein of wijd/smal het valt. Zeker bij die kleine maatjes is te groot niet zo handig, dan struikelen ze echt, maar een maatje groter dan de oude schoenen lijkt me wel logisch. Mijn kinderen hebben in ieder geval nooit een maat overgeslagen, en eigenlijk ook nooit langer dan een paar maanden met een paar schoenen gedaan.