Tips, ervaringen & aanraders #11

Het verschilt zo per model, daar valt niks over te zeggen. Ik had zelf uit gemak altijd van een bepaald model gewoon steeds de opvolgende maat in huis. En dan voor het tweede/derde paar ging ik wel winkels af om te passen

1 like

Ik zou even naar een schoenwinkel gaan en je laten adviseren. Wij laatst ook gedaan en die vrouw adviseerde toen voor ons kind een maat groter.

2 likes

Schoenen winkel hier heeft die schoen helaas niet en ik kom voorlopig niet met hem in de stad… dus ik heb besteld en dan kijken we dan eventjes hoe het zit! Er was alleen 1,5 maat groter dus we gaan het zien :crossed_fingers:

Ik heb in mijn vorige zwangerschap (op een jurk na) nooit zwangerschapskleding gekocht. Dat wil ik nu wel.
Wat zijn de fijnste merken? Ben op zoek naar broeken, rokken en tops. Zie echt door de bomen het bos niet meer :smiling_face_with_tear:

Ik leefde in een Noppies geribde flared broek. Twijfel nu soms nog om m in een maat kleiner te kopen zodat ik m nu ook nog aan kan. :joy:

2 likes

Most Wanted heeft een zwangerschapslijn uitgebracht, o.a. wijde jeans en broeken zonder zo’n lelijke buikband. Die staan, als alles goed blijft gaan, boven aan mijn wishlist.

1 like

Dit doe ik ook, kan ik bij de jongste ook wel mee wegkomen dat ze lang dezelfde schoenen draagt. En vaak kun je hetzelfde model iets later in de sale vinden

Voor mn zoon van 9 houd ik vast aan 2 merken: Vans voor het hele jaar door en Teva voor sandalen. Dan kan ik gewoon steeds een maat groter ipv naar winkels en passen, want hij heeft geen zin in winkelen en het boeit hem echt niet dat er nog meer schoenen zijn dan Vans.

2 likes

Ik had een legging van de prenatal die ik heel lekker vond zitten. Dit model: https://www.prenatal.nl/prenatal-zwangerschapsbroek-black-1542740010/

Ook vond (vind) ik de geribde tanktops van de h&m heerlijk zitten en die draag ik nu ook nog steeds. https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1317497001.html

Had ook van de h&m 2 jeans zonder buikband die prima zaten en voor in de zomer had ik nog 2 korte broeken van linnenmix met een hele fijne buikband.

Heb ook nog heel lang mijn gewone shirts nog kunnen dragen, vooral die van de hema (dames singlet Anouk met ribbels - HEMA) en die bleven ondanks mijn dikke buik mooi en zijn nog steeds mooi en totaal niet uitgelubberd.

2 likes

Ik heb veel bij H&M gekocht. Een paar t-shirts en ook hemdjes voor onder kleding. Ik vind die van H&M fijn lang vallen. Ik had via Vinted ook dingen van Noppies gekocht, maar die shirts vielen toch wat korter en zaten niet meer mooi met een grote buik. Verder heb ik ook een paar pantalons van H&M zonder buikband. Vind dat veel chiller zitten. Ik zie dat ze er nu ook veel in de collectie hebben

1 like

@Cam @Lemonade @Spaarlamp heldinnen! :heart:
Ik vind het allemaal gewoon ook zó duur. Maarja ben 13 weken zwanger en pas al met 9 weken alleen mijn broeken met elastiekjes :smiling_face_with_tear: Soms moet je jezelf ook wat gunnen. Ik ga wat dingen uitzoeken :smiling_face_with_three_hearts:

Welke maat broek heb je nodig? Ik heb nog 2 bootcut jeans liggen van mamalicious. Meen iets van 32/32 en 32/34, als het qua maat in de buurt komt en het lijkt je wat, ga ik ze even zoeken. Hoef er behalve verzendkosten niets voor te hebben (heb vinted).

1 like

Ahhh mega lief :smiling_face_with_three_hearts: Helaas voor mij heb ik maat 40/42

Edit: wacht even dan moet ik dat wel passen, toch? :joy:
Ik heb wel lengte maat 34 nodig :blush:

1 like

Ik ga ze straks even opzoeken. Ik heb zelf idd ook confectiemaat 40/42, dus die ene zou je iig moeten passen.
Als ik het vergeet, herinner me er dan vooral aan!

1 like

Onwijs lief :heart::smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb de Julie broeken van Most Wanted in maat L gekocht(normaal s/m) toen ik 20 weken was en de broeken paste ik bij 40 weken nog prima. Had zelfs nog ruimte over!

Ik weet echt niet meer wat ik aan moet met mijn peuter van 2,5 die gewoon iedere avond tot minimaal 22:00 wakker is. Als ik hem in zijn eigen bed leg blijft hij er gewoon uit klimmen en naar beneden komen. Dus ik ga er naast liggen in het grote bed maar hij ligt nu al vanaf 20:15 naast me te draaien, schoppen, slaan, praten, rechtop zitten, weer liggen, met zijn speen slaan, etc. Gewoon ie-de-re avond tot 22:00/22:30. En om 6:30 is hij weer present. Echt hoe lang duurt deze vreselijke fase nog?

1 like

Slaapt hij nog s middags? Want zo ja, eens proberen middagdut af te schaffen?

3 likes

Maakt geen verschil, alles geprobeerd. Zonder dut, een uurtje slapen, gewoon laten slapen zo lang hij wil, de uitkomst blijft hetzelfde, namelijk dat hij blijft roepen ā€˜ik wil niet slapen’ en er net zo lang tegen vecht totdat hij dus rond half 11 ofzo in slaap valt.

Hmm 🫤 het is natuurlijk wel even wennen voor een kind voor ze in een nieuw ritme geraken…
Heb je de indruk dat het te maken heeft met het langer licht zijn buiten? Kan je nog iets doen om de kamer meer te verduisteren?

2 likes

Je kan ook heel goed zwangerschapsdingen kopen op vinted, het meeste is echt maar kort gedragen.
En misschien is er een zwangerschaps-Clothingloop in je stad? Ik zit in een zwanger/baby-loop en er komen altijd hele leuke dingen voorbij.

1 like