Ik ben 37 weken zwanger en wil heel graag mijn kindje zsm dragen, maar er zijn hier helemaal geen draagconsultants in de buurt.
Is er een soort universele doek die misschien niet perfect is maar gewoon goed en geschikt voor newborns? Ik dacht van ByKay maar las dat die toch niet geschikt was voor newborns.
Een rekbare draagdoek en dan met dit filmpje knopen, heb je zo geleerd: https://youtu.be/zO1f1K9Eveo?si=vY3_tAk9WitZhoe0
Ik heb de doek van pure baby love.
Ik was er niet relaxed onder hoor! Het is alleen al 11 jaar geleden dus inmiddels ben ik niet meer moe ![]()
Mijn truc was dan maar gewoon hem mee laten kijken, echt super slecht hoor. Maarja, ik ben ook maar een mens en moest ook gewoon 's morgens weer werken.
Veel sterkte, het klinkt heel pittig ![]()
Die van mij slapen ook slecht en laat. Nu zet ik wekker voor x minuten en dan moet tablet/boekje of wat dan ook weg.
En sinds 2 dagen kindermeditatie en lig ik erbij en gaan ze heel serieus meedoen en vallen ze in slaap of iig sloom genoeg.
Gisteren viel ik zelf in slaap haha.
Gewoon kindermeditatie intypen op spotify. De lijst heet meditatie voor kinderen.
Eerder deed ik dit ook voor de oudste. En werkt nu weer.
Nee het verschilt een beetje. Ik merk wel omdat we nu druk bezig waren met verhuizen/verbouwen, wij vaak later aten (als hij al op bed ligt) en voor de tv… dan komt hij de woonkamer in en denkt hij natuurlijk; ‘hee, dit is gezellig!!’ En dan komt hij 100x (voor mijn gevoel). Als we met elkaar hebben gegeten lijkt het wel minder.
Wat hier wel lijkt te helpen is zeggen: ‘ga maar lekker liggen en dan kom ík zo nog even bij je kijken!’ En dan probeer ik het voor te zijn dat hij uit bed gaat. Dat lijkt hij wel fijn te vinden. Alleen soms heb ik wel weer het idee dat hij dan bijna slaapt en ik hem dan juist wakker maak door de kamer in te komen
Ergobaby Aura babydraagdoek vond ik super!
Hier is laatst ook een heel gesprek over geweest en iedereen zei wat anders haha. Ik zou kijken wat je aanspreekt en dan checken of ze op vinted staan, daar kosten veel draagdoeken en zakken echt maar een fractie van de prijs, zeker als ze gebruikt zijn. En als je dan een favoriet blijkt te hebben kan je die altijd nog nieuw kopen als je dat fijn vindt! Draagconsulent is vast fijn hoor maar zonder en met youtube kom je ook een heel eind!
Heeft iemand een tip voor een boek met veel dieren en foto’s van die dieren? Dus geen / niet alleen tekeningen. En niet te veel tekst. M’n peuter wil telkens foto’s zijn van allerlei dieren. Ik vind vooral getekende / informatieve boeken over dieren maar ze kan nog niet lezen zeg maar.
Ik lees even mee, ik heb ook zo’n peuter die dit leuk zou vinden
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-dikke-boek-van-alle-bijzondere-dieren/9200000103008309/?Referrer=ADVNLGOO002008N-S--9200000103008309-PMAX-C-22291029068&gad_source=1&gad_campaignid=22291068953&gbraid=0AAAAAD5OnmOjPhd_7q3fQsJrcgLPvUNYb&gclid=EAIaIQobChMIoK_SmbjtlAMVfK-DBx0SCi2gEAQYASABEgLmXfD_BwE
Edit misschien deze bovenstaande als nog veel tekst
Of een koffietafel boek zoals dit
100 eerste dieren? Heb dat boek zelf niet maar wel 100 eerste woorden omdat ik op zoek was naar fotos ipv tekeningen. Of anders een stapel national geographic oid kopen bij de kringloop.
Heeft iemand in je omgeving dat stickerboek van Freek Vonk van de Albert Heijn nog liggen? Was 1-2 jaar geleden oid?
Wij gebruiken de Najell wrap voor onze newborn, ik vind het handig dat je hem niet hoeft te knopen want vond dat toch wat spannend met zo’n mini & ingewikkeld qua knopen.
Ik ben marktplaats in de gaten aan het houden voor een Melia peuterschaal. Hebben jullie die met de bevestigingsset vast zitten aan de bakfiets of alleen met de gordels? Ik heb een urban arrow en hij staat altijd buiten, ben een beetje bang dat het stoeltje er anders zo uitgejat wordt/het onveilig is. Of valt dat mee?
Wij hadden die Melia peuterschaal voor de Dollie maar de bevestigingsset was letterlijk gewoon een riempje onderaan. Is dat bij de Urban arrow zo anders dan?
Geen idee, ik vind die site van melia zo vaag. Als ik google naar filmpjes en ervaringen lijkt het helemaal niet nodig te zijn omdat je de gordels erdoorheen trekt. Daarom lijkt mij dat je gewoon alleen de peuterschaal kan kopen en niet per see een bevestigingsset (a 35 euro of wachten tot iemand de schaal met juiste bevestigingsset tweedehands verkoopt) nodig hebt.
Edit - heb een soort hack gevonden waarbij je idd geen bevestigingsset nodig hebt. Dus dat gaan we eerst proberen, dan kunnen we de set van vrienden overnemem.
Even een tip voor mensen die naar Duitsland op vakantie gaan deze zomer: Karl’s Erlebnisdorf. Het is een soort Fien en Teun-park on steroids, maar wel met allemaal leuke speeltuingedeeltes en attracties waar je voor kunt betalen als je het wilt. Mijn kinderen vonden het ‘de leukste dag van hun leven’. Hun hoogtepunt was een enorme bak vol met droge mais ![]()
Hebben jullie een tip voor een mooi kleed/mat om op te spelen voor een baby? Ik heb er een gezien die je ook goer kunt schoonmaken maar die is 200 euro beetje overdreven
Voor de peuterschaal (van Melia in urban arrow) hebben we geen bevestigingsset gebruikt maar idd gewoon via de riemen vastgemaakt. Babyschaal wel maar waren we achteraf niet tevreden van dus zou dan maxi Cosi houder eerder aanraden
Wat gaven jullie na 12 maanden qua melk? Opvolgmelk (3 denk ik dan?) of normale melk? Hier krijgt ie nog 2x 200x7 flesvoeding en ik heb het gevoel dat hij het puur uit gewoonte en lekkerheid drinkt dan echt voor de voedingsstoffen, hij eet verder super goed dus die voedingsstoffen zou hij niet meer nodig hebben denk ik. We twijfelen nu ook wat we moeten doen, wel of niet er mee doorgaan.
Met vorige flesjes afbouwen deden we dat gewoon omdat hij goed op gewicht zat/goed vast voedsel at en niet omdat hij flessen liet staan, hij heeft in een jaar tijd denk ik 5 flesjes niet helemaal leeg gedronken en ik heb daardoor het idee dat als we moeten gaan wachten tot hij zelf aangeeft het niet meer te willen hij 10 is. ![]()