Tips, ervaringen & aanraders #11

Heeft iemand een tip voor een boek met veel dieren en foto’s van die dieren? Dus geen / niet alleen tekeningen. En niet te veel tekst. M’n peuter wil telkens foto’s zijn van allerlei dieren. Ik vind vooral getekende / informatieve boeken over dieren maar ze kan nog niet lezen zeg maar.

1 like

Ik lees even mee, ik heb ook zo’n peuter die dit leuk zou vinden

https://www.bol.com/nl/nl/p/het-dikke-boek-van-alle-bijzondere-dieren/9200000103008309/?Referrer=ADVNLGOO002008N-S--9200000103008309-PMAX-C-22291029068&gad_source=1&gad_campaignid=22291068953&gbraid=0AAAAAD5OnmOjPhd_7q3fQsJrcgLPvUNYb&gclid=EAIaIQobChMIoK_SmbjtlAMVfK-DBx0SCi2gEAQYASABEgLmXfD_BwE
Edit misschien deze bovenstaande als nog veel tekst

Of een koffietafel boek zoals dit

https://www.amazon.nl/National-Geographic-Photo-Ark-Document/dp/1426217773/ref=asc_df_1426217773?mcid=36734cf46a113e3abdb817c71da9299e&tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=710002862852&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=2053867809089242308&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064743&hvtargid=pla-404766149719&psc=1&hvocijid=2053867809089242308-1426217773-&hvexpln=0&gad_source=1

1 like

100 eerste dieren? Heb dat boek zelf niet maar wel 100 eerste woorden omdat ik op zoek was naar fotos ipv tekeningen. Of anders een stapel national geographic oid kopen bij de kringloop.

Heeft iemand in je omgeving dat stickerboek van Freek Vonk van de Albert Heijn nog liggen? Was 1-2 jaar geleden oid?

Wij gebruiken de Najell wrap voor onze newborn, ik vind het handig dat je hem niet hoeft te knopen want vond dat toch wat spannend met zo’n mini & ingewikkeld qua knopen.

1 like

Ik ben marktplaats in de gaten aan het houden voor een Melia peuterschaal. Hebben jullie die met de bevestigingsset vast zitten aan de bakfiets of alleen met de gordels? Ik heb een urban arrow en hij staat altijd buiten, ben een beetje bang dat het stoeltje er anders zo uitgejat wordt/het onveilig is. Of valt dat mee?

Wij hadden die Melia peuterschaal voor de Dollie maar de bevestigingsset was letterlijk gewoon een riempje onderaan. Is dat bij de Urban arrow zo anders dan?

1 like

Geen idee, ik vind die site van melia zo vaag. Als ik google naar filmpjes en ervaringen lijkt het helemaal niet nodig te zijn omdat je de gordels erdoorheen trekt. Daarom lijkt mij dat je gewoon alleen de peuterschaal kan kopen en niet per see een bevestigingsset (a 35 euro of wachten tot iemand de schaal met juiste bevestigingsset tweedehands verkoopt) nodig hebt.

Edit - heb een soort hack gevonden waarbij je idd geen bevestigingsset nodig hebt. Dus dat gaan we eerst proberen, dan kunnen we de set van vrienden overnemem.

2 likes

Even een tip voor mensen die naar Duitsland op vakantie gaan deze zomer: Karl’s Erlebnisdorf. Het is een soort Fien en Teun-park on steroids, maar wel met allemaal leuke speeltuingedeeltes en attracties waar je voor kunt betalen als je het wilt. Mijn kinderen vonden het ‘de leukste dag van hun leven’. Hun hoogtepunt was een enorme bak vol met droge mais :sweat_smile:

7 likes

Hebben jullie een tip voor een mooi kleed/mat om op te spelen voor een baby? Ik heb er een gezien die je ook goer kunt schoonmaken maar die is 200 euro beetje overdreven

1 like

Voor de peuterschaal (van Melia in urban arrow) hebben we geen bevestigingsset gebruikt maar idd gewoon via de riemen vastgemaakt. Babyschaal wel maar waren we achteraf niet tevreden van dus zou dan maxi Cosi houder eerder aanraden

1 like

Wat gaven jullie na 12 maanden qua melk? Opvolgmelk (3 denk ik dan?) of normale melk? Hier krijgt ie nog 2x 200x7 flesvoeding en ik heb het gevoel dat hij het puur uit gewoonte en lekkerheid drinkt dan echt voor de voedingsstoffen, hij eet verder super goed dus die voedingsstoffen zou hij niet meer nodig hebben denk ik. We twijfelen nu ook wat we moeten doen, wel of niet er mee doorgaan.
Met vorige flesjes afbouwen deden we dat gewoon omdat hij goed op gewicht zat/goed vast voedsel at en niet omdat hij flessen liet staan, hij heeft in een jaar tijd denk ik 5 flesjes niet helemaal leeg gedronken en ik heb daardoor het idee dat als we moeten gaan wachten tot hij zelf aangeeft het niet meer te willen hij 10 is. :joy:

Wij zijn toen over gegaan op halfvolle melk.

4 likes

Wij zijn ook over gegaan op (half)volle melk. Mijn kind is niet zo’n goede drinker, dus zo krijgt hij nog voldoende vocht en zuivel binnen. Hij is nu ruim 1,5jr en drinkt nog 1 fles, die wil ik nu veranderen naar een bekertje maar dat drinkt ie ook nog niet helemaal op.

2 likes

Wij hebben tot net voor dr 3e verjaardag een avondfles met nummer 1 melk gegeven. Ze liet steeds meer staan en toen zijn we op gegeven moment overgegaan op een danoontje. Daar zijn we ook vrij snel mee gestopt maar toen was ze die fles ook al vergeten.
Wij hebben geen koemelk in huis, anders hadden we dat denk ik gewoon gegeven.

3 likes

Gewoon nr 2 blijven geven tot ze niet meer dronk.

4 likes

Ik heb een slaapschema-vraag. Mijn kind is 11 maanden en doet 2 dutjes per dag. Alleen kan ze best lang wakker blijven tussendoor (3,5/4 uur totdat ze weer een beetje moe wordt) waardoor we in de knel komen met dr bedtijd en ze nu vaak pas tussen 20 en 21 uur in slaap valt. Ik heb liever dat ze al wat eerder naar bed gaat want uitslapen doet ze ook niet aan haha. Tips? ‘s Ochtends eerder op bed leggen of ‘s middags eerder wakker maken? Is het 2-3-4 schema dan handiger om aan te houden?

Denk sochtends moe maken en dan eerder op bed leggen, mijn kinderen reageerden echt cranky op eerder wakker maken, zou daar niets aan wijzigen😆

1 like

2-3-4 werkt hier goed hoor! In grote lijnen dan, want het schuift soms ook wel wat, en dan is ze het laatste stuk wel korter wakker dan 4 uur. Maar zeker het eerste dutje gaat prima na een uur of 2 wakker zijn, dus als je nu een veel langere wakkertijd hebt is dat misschien wel de moeite waard om te proberen!

1 like