Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik had een keer autopech iets met de accu in de avond en ik stond bij een huis. Ik belde daar aan omdat ik met startkabels de auto weer aan de praat wilde krijgen. Die kerel wilde me niet helpen want hij was moe. Hij had heel de dag een gat gegraven voor een trampoline zei hij.
Dus mocht je willen graven @Karl_Lagerfeld huur dan een kleine graafmachine.

6 likes

Wij hebben hier zelf een gat gegraven en waren hier wel echt even mee bezig en het was wel zwaar :joy: maar vind het echt veel mooier dat het nu gelijk is aan de grond, dan is het ook niet meteen zo’n gevaarte in je tuin.

Wat voor dingen hebben jullie allemaal in de tuin voor je kind?

Ik kom even niet verder dan een zandbak, schommel en trampoline?

Wij hebben alleen nog een zandbak, een modderkeuken en linnenrek lijken mij ook nog leuk! Maar wie weet zijn er nog andere ideeƫn!

Watertafel als het warm is en een glijbaan en speelhuis. Speelhuis heb ik via marktplaats gekocht van little tikes, echt een heel lelijk ding maar ze speelt er heel leuk in

1 like

Zandbak blijft hier favoriet, en de schommel + rekstok.
Speelhuis en glijbaan wordt hier niks mee gedaan, die gaan weg.
Verder veel losse dingen: ringen (maken ze een hinkelbaan of parcours van of ringgooien om een tak), lege flessen /emmers om van alles in te maken, verschillende ballen, doeken om een hut te maken, etc.

Een trampoline zouden ze geweldig vinden, maar daar vind ik onze tuin te klein voor.

1 like

Trampoline met een net blijft onze beste aanschaf ooit qua speelgoed. Skippybal vinden ze ook leuk. Krijt + sjablonen. Gietertje dat soort dingen. Hadden ook zo’n little tikes glijbaan gehad maar ook weinig gebruikt dus weg gedaan.

1 like

Trampoline, wij hebben de grootste die er is (en dus halve tuin weg) maar echt fantastisch.

Vanaf 1.5 ofzo echt leuk maar ook 15 jarige vinden t nog leuk. Als de oudste vriendjes over heeft is de trampoline altijd in trek, vooral omdat ie groot is.

En het speelhuis is hier ook favoriet, wordt veel mee gespeeld.

We hebben een schommel in de voortuin, want de achtertuin is wel vol met die grote lompe dingen en is ook leuk, maar meer hulp bij nodig (nu 3.5, kan dit nog niet helemaal zelfstandig en rest wel)

3 likes

Vergeet niet een good old bal :wink: en een skippybal idd. kinderen hebben niet altijd grote dingen nodig om leuk buiten te spelen.

9 likes

Glijbaan en zandbak.

Verder spelen ze graag met:

-Skippybal

• jeu de boule voor kinderen (van die gekleurde ballen weet je wel)

• watermat waar je slang aan kan sluiten en dat water dan omhoog spuit

• flessen water en die omgooien met een bal

2 likes

Inderdaad. Wij hebben niets speciaals in de tuin.
Als het warm is een opblaasbaar zwembadje en een uv-tentje.
Verder heeft ze een fiets, ballen, stoepkrijt, bellenblaas, balansbalken, piepschuimen vliegtuigje, emmertjes, schepjes etc. Ze speelt ook met emmers water of de tuinslang of ze rent in de brandgang. Ze helpt in de tuin met vegen, opruimen, planten. We spelen ook buiten met zand of obleck in een bak op een kleed. En het speelgoed van binnen gaat ook gewoon naar buiten.
Geen plek voor een zandbak of glijbaan oid hier.

3 likes

Op dit moment hebben we een schommel, voetbal, bezem en komt een zandbak en voetbal goaltje aan.

2 likes

Iemand tips voor een ledikant matras? Twijfel tussen:

• Ikea HIMLAVALV= 140e
  • ⁠Ikea Krummeler = 60e
  • ⁠Zoooo panter incl topper = 119e

Krummelur hier, nooit klachten gehoord :laughing:

7 likes

Mijn nicht uit Canada is hier en die wil graag ondergoed kopen voor haar kinderen, want hier is het kennelijk beter, haha. Alleen ben ik nog niet in die fase met mijn kind, dus even de vraag. Wat is fijner voor kinderen: Hema of zeeman of nog een andere winkel?

Ik heb ervaring met Hema en H&M. Vind Hema fijner, blijft mooi in de was. En nu met stapelkorting

2 likes

HEMA is fijner, maar valt wel vaak klein/smal.

6 likes

Zeeman, Hema is voor mijn kind echt veeeeel te smal.

4 likes

H&M als dat ook een mogelijkheid is. Enige die mijn kind wil dragen

3 likes

Zeeman en Wibra

6 likes

Wij hadden die eerste en ik vond die wel heel erg koud voor een klein kindje. Wel makkelijk schoon te maken bij ongelukjes.

1 like