Tips, ervaringen & aanraders #11

Ah heel lief maar ik heb gister de ergobaby besteld!

1 like

Je kan de hap gewoon bellen als het wel krentenbaard is. @Clarity maar ik zie hier echt niks krentenbaard achtigs aan. Dan zijn het echt gele korstjes.

1 like

Ja ik twijfelde omdat het met bultjes begint die overgaan in blaasjes/korstjes. Heb de huisarts foto’s gestuurd en die denkt een virale infectie. Als het wel blaasjes of korstjes worden gaf ze aan dat we inderdaad naar de huisartsenpost mochten en we dan een crùme meekregen. Bedankt voor het advies!

1 like

Kan je een ding vertellen, krentenbaard kan overal zitten. Vorig jaar was het hier in huis rampzalig en het begon op de voet van mijn kind. Nooit heeft iemand het bij de mond gehad. Maar dit ziet er niet krentenbaard uit moet ik zeggen.

3 likes

Ik denk dat het heel normaal is dat ze het spannend vinden buiten de deur! Had mijn dochter in het begin van haar zindelijkheid ook.

Wat ik zelf doe als er zo’n terugkerend probleem is waar je op het moment zelf net niet genoeg rust en aandacht voor hebt om er Ă©cht doorheen te werken: los van de echte situatie gaan oefenen. Ik zou dan eerst met haarzelf en je partner/andere belangrijke verzorgers bespreken om te ontdekken waar ze precies bang voor is. En dan een plannetje bedenken om te kijken hoe ze toch die drempel over zou kunnen gaan en dat gewoon een paar keer gaan oefenen. Dus dan speciaal naar de speeltuin om daar te gaan plassen zodat het ook geen ramp is als het niet lukt. Spannende dingen oefenen helpt bij mijn kind iig heel goed, en dan vooral als het oefenmoment echt los is zodat er alle rust en tijd voor is en geen enkele druk op ligt. De school binnen gaan hebben we bijvoorbeeld ook een paar keer samen apart geoefend voor deze echt ging, omdat ze dat ook heel spannend vond.

En als je in de tussentijd echt ergens heen moet en/of het oefenen duurt lang zou ik in tijdelijk weer even een luierbroekje aan doen als je van huis gaat. Kan ze evt gewoon naar de wc als dat lukt en zo niet zit je niet meteen met de troep. Bij mijn kind was dit ook een motivator om het te kunnen.

2 likes

Toen mijn kind net zindelijk was heb ik de eerste tijd overal een wc-verkleiner mee naar toe genomen. Scheelt dat we nog een tweede hebben, dus die verkleiner kon makkelijk onder in de kinderwagen. Misschien helpt dat?

Mijn kind had dit ook. Misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord maar ik heb hem er gewoon opgezet en vastgehouden, toen eenmaal geplast was hij er meteen overheen. Zal niet iedereen mee eens zijn, maar merk dat je kan blijven praten, maar vaak is het gewoon 1 keer doen en dan zijn ze er ook overheen.

2 likes

Ook niet pedagogisch verantwoord maar kan je haar omkopen met een ingepakt cadeautje wat je meeneemt en dat ze dat mag hebben als ze gaat plassen? Of een mega grote lolly oid. Ik zou voor de tactiek gaan als je kind er voor te porren is.

2 likes

Ja eens
 beloningen kunnen, zelfs volwassenen haha, over een grens heen helpen als het een (irreële) angst is
 dus best wel verantwoord eigenlijk haha

4 likes

Ik ben ook team omkopen. Al is het maar iets kleins. Of een afstreepkaart maken.

1 like

Onze dochter vond het uit het niets spannend om te plassen op school en hield het op tot ze in haar broek plastte.

Gelukkig met beloningen heel snel weer terug kunnen draaien :slight_smile:

1 like

Succes!!!

3 likes

Tip voor wie voor een leuke prijs pittenzakjes wil kopen. Op insta verkocht babbel.bet het als hobby, maar stopt ermee. Ik heb een set en is goede kwaliteit.

2 likes

Mijn oudste start binnenkort op de basisschool. We willen graag een lunchbox kopen. Iets van rvs ofzo, zonder microplastics. Wat is handig voor een kleuter? En ook qua drinkfles?

1 like

Volledig rvs is mij niet gelukt. Maar ION8 rvs drinkfles en lÀssig rvs broodtrommel. Mijn zoontje kan beiden zelf openen en dichtdoen.

Afrader: die van liewood en soortgelijke. Ontzettend moeilijk dicht te krijgen.

3 likes

@Howth LĂ€ssig heeft ook een fijne rvs drinkfles.

3 likes

Trixie broodtrommel hebben wij, die kan mijn kleuter al sinds het begin goed zelf open en dicht krijgen

5 likes

Trixie drinkfles (drinktuit is wel van plastic
, wassen we wel met de hand af).

3 likes

Niet het antwoord op je vraag maar ik ben van een RVS drinkbeker (Camelbak) weer teruggegaan naar een plastic drinkbeker van de Hema.

De RVS drinkbeker dronk niet soepel en er werd nauwelijk gedronken. Met de doorzichtige plastic beker zien ze hoeveel ze gedronken hebben. Nu drinken ze hun beker (bijna) leeg waar het in een ondoorzichtige beker echt heel weinig was.

3 likes

Oh, interessant. Mijn kind drinkt ook veel te weinig, dit is wel een idee om uit te proberen.

1 like