Tips, ervaringen & aanraders #11

Toen mijn kind net zindelijk was heb ik de eerste tijd overal een wc-verkleiner mee naar toe genomen. Scheelt dat we nog een tweede hebben, dus die verkleiner kon makkelijk onder in de kinderwagen. Misschien helpt dat?

Ze wil ook niet in een wc op het reispotje, dus ik vrees ervoor. Zelfs in een plaats waar kleine kinderwc’tjes waren (zoals op school) wou ze laatst niet gaan.

Mijn kind had dit ook. Misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord maar ik heb hem er gewoon opgezet en vastgehouden, toen eenmaal geplast was hij er meteen overheen. Zal niet iedereen mee eens zijn, maar merk dat je kan blijven praten, maar vaak is het gewoon 1 keer doen en dan zijn ze er ook overheen.

2 likes

Hmm ja ik ben bang dat als we haar er met volle kracht op dwingen terwijl ze de boel bij elkaar krijst, we nog verder van huis zijn. Met in bad gaan heeft mijn vriend die tactiek toegepast en 1 jaar later durft ze nog steeds niet in bad :grimacing: ze heeft ook wel veel kracht dus ik weet niet of ik haar er gedwongen op krijg (en houdt) zonder haar echt pijn te doen. Maar ik houd het in het achterhoofd

Ook niet pedagogisch verantwoord maar kan je haar omkopen met een ingepakt cadeautje wat je meeneemt en dat ze dat mag hebben als ze gaat plassen? Of een mega grote lolly oid. Ik zou voor de tactiek gaan als je kind er voor te porren is.

2 likes

Ja eens… beloningen kunnen, zelfs volwassenen haha, over een grens heen helpen als het een (irreĆ«le) angst is… dus best wel verantwoord eigenlijk haha

4 likes

Ik ben ook team omkopen. Al is het maar iets kleins. Of een afstreepkaart maken.

1 like

Onze dochter vond het uit het niets spannend om te plassen op school en hield het op tot ze in haar broek plastte.

Gelukkig met beloningen heel snel weer terug kunnen draaien :slight_smile:

1 like

Omkopen it is haha. Ik ga het proberen!

2 likes

Succes!!!

3 likes

Tip voor wie voor een leuke prijs pittenzakjes wil kopen. Op insta verkocht babbel.bet het als hobby, maar stopt ermee. Ik heb een set en is goede kwaliteit.

2 likes

Mijn oudste start binnenkort op de basisschool. We willen graag een lunchbox kopen. Iets van rvs ofzo, zonder microplastics. Wat is handig voor een kleuter? En ook qua drinkfles?

Volledig rvs is mij niet gelukt. Maar ION8 rvs drinkfles en lƤssig rvs broodtrommel. Mijn zoontje kan beiden zelf openen en dichtdoen.

Afrader: die van liewood en soortgelijke. Ontzettend moeilijk dicht te krijgen.

2 likes

@Howth LƤssig heeft ook een fijne rvs drinkfles.

2 likes

Trixie broodtrommel hebben wij, die kan mijn kleuter al sinds het begin goed zelf open en dicht krijgen

4 likes

Trixie drinkfles (drinktuit is wel van plastic…, wassen we wel met de hand af).

1 like

Niet het antwoord op je vraag maar ik ben van een RVS drinkbeker (Camelbak) weer teruggegaan naar een plastic drinkbeker van de Hema.

De RVS drinkbeker dronk niet soepel en er werd nauwelijk gedronken. Met de doorzichtige plastic beker zien ze hoeveel ze gedronken hebben. Nu drinken ze hun beker (bijna) leeg waar het in een ondoorzichtige beker echt heel weinig was.

2 likes

Oh, interessant. Mijn kind drinkt ook veel te weinig, dit is wel een idee om uit te proberen.

1 like

Nu je het zegt… In de klas zeg ik ook vaak tegen de kinderen dat ze de eerste pauze tot de helft moeten drinken en de tweede pauze moet de fles helemaal op zijn.

Zo komen we nooit van het plastic afšŸ˜…

2 likes

Hier al sinds ze naar school gaat volle bekers terug, in de doorzichtige hema fles. Maargoed ze vindt drinken ook echt stom. Ik twijfel nu om er siroop in te doen maar dat vind ik ook niks om steeds aan te bieden.