Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik ben ook team omkopen. Al is het maar iets kleins. Of een afstreepkaart maken.

1 like

Onze dochter vond het uit het niets spannend om te plassen op school en hield het op tot ze in haar broek plastte.

Gelukkig met beloningen heel snel weer terug kunnen draaien :slight_smile:

1 like

Succes!!!

3 likes

Tip voor wie voor een leuke prijs pittenzakjes wil kopen. Op insta verkocht babbel.bet het als hobby, maar stopt ermee. Ik heb een set en is goede kwaliteit.

2 likes

Mijn oudste start binnenkort op de basisschool. We willen graag een lunchbox kopen. Iets van rvs ofzo, zonder microplastics. Wat is handig voor een kleuter? En ook qua drinkfles?

1 like

Volledig rvs is mij niet gelukt. Maar ION8 rvs drinkfles en lƤssig rvs broodtrommel. Mijn zoontje kan beiden zelf openen en dichtdoen.

Afrader: die van liewood en soortgelijke. Ontzettend moeilijk dicht te krijgen.

3 likes

@Howth LƤssig heeft ook een fijne rvs drinkfles.

3 likes

Trixie broodtrommel hebben wij, die kan mijn kleuter al sinds het begin goed zelf open en dicht krijgen

5 likes

Trixie drinkfles (drinktuit is wel van plastic…, wassen we wel met de hand af).

3 likes

Niet het antwoord op je vraag maar ik ben van een RVS drinkbeker (Camelbak) weer teruggegaan naar een plastic drinkbeker van de Hema.

De RVS drinkbeker dronk niet soepel en er werd nauwelijk gedronken. Met de doorzichtige plastic beker zien ze hoeveel ze gedronken hebben. Nu drinken ze hun beker (bijna) leeg waar het in een ondoorzichtige beker echt heel weinig was.

3 likes

Oh, interessant. Mijn kind drinkt ook veel te weinig, dit is wel een idee om uit te proberen.

1 like

Nu je het zegt… In de klas zeg ik ook vaak tegen de kinderen dat ze de eerste pauze tot de helft moeten drinken en de tweede pauze moet de fles helemaal op zijn.

Zo komen we nooit van het plastic afšŸ˜…

2 likes

Hier al sinds ze naar school gaat volle bekers terug, in de doorzichtige hema fles. Maargoed ze vindt drinken ook echt stom. Ik twijfel nu om er siroop in te doen maar dat vind ik ook niks om steeds aan te bieden.

Ja, ik doe er ook al wat diksap in, maar dat helpt ook maar matig (en mag eigenlijk niet). De juf gaat het nu ook wat proberen te stimuleren, want naar haar luistert ze wel, haha.

2 likes

Ik wissel water af met suikervrije limonade en thee. Maakt haar niet uit hoe koud de thee is of hoe enorm aangelengd de limonade, als het maar een andere kleur heeft want dan is het extra lekker (bonus voor roze).

Voor de slechte drinkers, bij ons was een air-up fles een oplossing. Nog steeds plastic, maar kind drinkt er wel goed uit. Ze is er ook echt van overtuigd dat het water dan een smaakje heeft, ondanks dat ik al heel vaak heb gezegd dat dat niet zo is. Thuis drinkt ze nog steeds gewoon en graag water, dus het is niet alsof het haar smaak verpest heeft en ze nu niets anders meer wil.

Alle drie hebben een rvs drinkbeker van decathlon. Blijft mooi en kan tegen een stootje.
Ik ben wel echt pro rvs. Zal geen plastic drinkbeker nemen alleen omdat je kind misschien beter drinkt daardoor.

1 like

Vind de metalen flessen van Klean Kanteen echt een aanrader. Je kunt ook een nieuwe dop etc kopen dus de fles hoeft niet weggegooid te worden als er iets stuk gaat. Ik heb ze nu 1.5 jaar voor mezelf en de kinderen (voor in de schooltas en in bed) en er gaat nooit iets stuk en ze lekken niet.

1 like

Eens! Echt heel fijn

2 likes

Ik snap echt niet wat er mis is met plastic flessen.

6 likes