Ja, ik doe er ook al wat diksap in, maar dat helpt ook maar matig (en mag eigenlijk niet). De juf gaat het nu ook wat proberen te stimuleren, want naar haar luistert ze wel, haha.
Ik wissel water af met suikervrije limonade en thee. Maakt haar niet uit hoe koud de thee is of hoe enorm aangelengd de limonade, als het maar een andere kleur heeft want dan is het extra lekker (bonus voor roze).
Voor de slechte drinkers, bij ons was een air-up fles een oplossing. Nog steeds plastic, maar kind drinkt er wel goed uit. Ze is er ook echt van overtuigd dat het water dan een smaakje heeft, ondanks dat ik al heel vaak heb gezegd dat dat niet zo is. Thuis drinkt ze nog steeds gewoon en graag water, dus het is niet alsof het haar smaak verpest heeft en ze nu niets anders meer wil.
Alle drie hebben een rvs drinkbeker van decathlon. Blijft mooi en kan tegen een stootje.
Ik ben wel echt pro rvs. Zal geen plastic drinkbeker nemen alleen omdat je kind misschien beter drinkt daardoor.
Vind de metalen flessen van Klean Kanteen echt een aanrader. Je kunt ook een nieuwe dop etc kopen dus de fles hoeft niet weggegooid te worden als er iets stuk gaat. Ik heb ze nu 1.5 jaar voor mezelf en de kinderen (voor in de schooltas en in bed) en er gaat nooit iets stuk en ze lekken niet.
Eens! Echt heel fijn
Ik snap echt niet wat er mis is met plastic flessen.
Ik heb een fles van mepal (ajax) en een bluey fles van bol com
Heb niet gekeken naar plastic of niet geen tijd/zin om me daar druk over te maken
En ik geef altijd water mee, soms komt die fles nog vol mee maar daar drinkt die thuis of op de bso maar wat. Pech gehad
Interessant artikel erover.
Ik heb het even snel gelezen maar ik snap niet waarom ik dit als betrouwbare bron moet zien. En dan wel onderzoeken noemen in de tekst maar die niet in de bronnen zetten is ook apart.
Ja dat klopt. Maar als je verder gaat zoeken kom je genoeg bronnen hierover tegen.
Volgens mij heeft Radar er vorig jaar aandacht aan besteed, sindsdien zie ik in mijn klas ook bijna alleen nog rvs. Heel eerlijk gezegd proef ik het ook echt als ik uit een plastic fles drink, zeker tegen einde dag. Voor de lunchbox vind ik het zelf ook minder erg, als er maar vakjes voor snacks/groente in zitten
@Howth ik heb een kleine Camelbak en grote Bottle Bottle in huis, maar ze slijten even snel san de buitenkant en Camelbak was dubbel zo duur. En eigenlijk drinkt Camelbak ook niet zo fijn. En het rietje is altijd wel gewoon nog van plastic dus helemaal voorkomen doe je het ook niet
Er was destijds ook al veel tegengeluid op die aflevering. Radar maakt vaker afleveringen vanuit een specifieke lobby ipv een genuanceerd en evenwichtig beeld, echt jammer. En gek genoeg heel vaak op topics die jonge ouders (oftewel: degenen die gelijk alles wegflikkeren en opnieuw kopen) raken.
Ik heb zelf wel dat ik een tijd terug een slok nam uit de beker van mn kind en dat het zo naar plastic en afwasmiddel smaakte. Echt goor dus daarom hebben ze nu een rvs fles die ook dubbelwandig is. Heb gewoon die van decathlon die heb ik zelf ook en die is fijn. Daar kan je evt ook een losse dop voor kopen.