Ja gewoon niet meer geven eigenlijk. Dat hebben wij ook gedaan (speen van speendoekje afgehaald met 10maand en verder alle routine hetzelfde gehouden). Hij ging ook huilen, zitten, zoeken naar die speen, vond het ook sneu. Maar gewoon getroost/nabijheid geboden en uiteindelijk duurde het twee dagen en ik denk dat hij nu het hele concept speen is vergeten.
We gaan dan maar ff doorzetten en mn man mag dr ff niet naar bed brengen, die vindt dit lastiger dan ik, haha.
Het is ook wel een gelukje dat ze die speen eigenlijk alleen maar gebruikt met in slaap vallen, want ook als ie tijdens slapen uit dr mond valt, is er niks aan de hand.
Denk dat het thuis voor overdag een slaapassociatie geworden is, ook wel beetje onze eigen schuld, maar ga de komende dagen maar even doorzetten.
@Maya11 wel echt doorzetten. Merk dat mn dochter ook prima zonder kan, buiten slapen om krijgt ze eigenlijk nooit een speen en vraagt ze er ook niet om. En omdat ze dus op de opvang en 's nachts zonder slaapt, willen we er gewoon vanaf.
Nee ik snap het hoor! Succes
komt vast goed!
Heeft iemand hier ervaring met tiptoi, is dat leuk en verveelt het niet snel?
Heel verschillend per kind. We hebben een neefje en buurjongen die het helemaal geweldig vinden en zich er lang mee kunnen vermaken. Dus we hebben het ook aan ons kind gegeven, maar die keek er niet naar om.
Doorzetten ja, rond 9 maanden is beste tijd om te stoppen: slaapassociatie begint dan echt & daarnaast is de natuurlijke zuigbehoefte van babyâs er dan niet meer dus is de speen echt gewenning. Voor ontwikkeling van spraak/taal ook veel beter nu te stoppen dus toch even dat huilen incasseren en waarschijnlijk valt het mee hoelang het duurt, na >12 maanden nog vaak veel lastiger.
Vanochtend doorgezet en toen is weer na 20 minuutjes mopperen in slaap gevallen. Bij wegleggen wel echt huilen, maar even getroost en toen bleef het bij mopperen en kletsen en uiteindelijk slapen. Dus denk dat we met ff doorzetten zo van die speen af zijn.
Merk dus wel dat mn man dit lastig vindt, ook omdat ze bijna nooit huilt. Hij krijgt dan echt een soort paniek en vindt het heel zielig. Ik ben dan wat meer de ontaarde moeder die van dit huiltje niet zo onder de indruk is en denkt ja kind ff doorzetten, haha. Man gaf gister ook snel toe om de speen weer te geven, dus hij is rondom bedtijd ff uit de slaapkamer verbannen, haha.
Een paar weken geleden ging het in dit topic volgens mij ook over de tiptoi en ik heb hem toen nav die berichten gekocht. We zijn op dit moment met de auto op vakantie en rijden veel en mân dochter (bijna 5) vermaakt zich er optimaal mee. Ik had twee boeken via Vinted gekocht en er zat er 1 in het starterspakket. Wat ik wel echt irritant vind is dat er geen usb-c aansluiting in zit maar zoân micro usb en een jack aansluiting voor koptelefoon, terwijl ik volgens mij de nieuwste variant heb gekocht. Oh en bij de Vinted boeken moest ik het audio pakket nog downloaden via de pc omdat ze wat ouder waren.
Onze kinderwagen is na 4 jaar intensief gebruik behoorlijk versleten. Onze baby is bijna klaar om uit de wieg te gaan en ik denk dat we op termijn misschien beter een buggy kunnen kopen (die hebben we nooit gehad). Hebben jullie tips voor goede buggys voor vrij intensief gebruik? Mijn vriend is 1m90 en ik wil graag een buggy waarbij je niet tegen die onderkant aan trapt. Verder geen eisen volgens mij haha
Bugaboo butterfly!
In een grote babywinkel veel buggy 's gaan uit proberen zou ik zeggen
O goed dat je dit zegt! Ik zou denken dat dit juist een makkelijke deksel zou zijn. Maar waarsch lastig omdat je het op meerdere plekken goed dicht moet drukken? Klipjes leken mij juist lastig voor een kleuter, maar missch is dat veel meer fool-proof?
Ik ben me dus ook aan het oriĂ«nteren voor een broodtrommel voor na de zomervakantie. Ik zat aan deze van Smikkels (wat een naam đ« ) te denken, maar twijfel nu toch over de deksel.
Ja klopt, moeilijk aan te drukken. Zelfs voor mij. Doordat een siliconen deksel zacht is. Dus zou die Smikkels ook niet doen. Clipjes enzo zijn eigenlijk best te doen dus.
Ik kan de rvs-brood- en snackbakjes van de hema aanbevelen! Goedkoper dan de link hierboven en goede kwaliteit.
Hier ook vandaag in Rosada de tiptoi Nijntje set gekocht (even duur als bol hoor) voor zoon van ruim 2,5.
Maar daar zit een pen bij. Heb je die oplader ook los nodig? Ik vind het wel leuk om hem dit te geven bij lange autoritten en voor zân verjaardag nieuwe boekjes te vragen :).
Aah leuk! Sorry ik snap je vraag over de oplader niet helemaal ![]()
Ik ben met mân dochter naar de Hema gegaan en heb dâr gewoon alle bakjes zelf laten proberen open en dicht te doen. Ook dicht vind ik belangrijk, zodat het restje aardbei niet gaat lekken.
Helaas waren dit alleen de kunststof bakjes, dus dat heb ik voor dr gekocht en wie weet koop ik over een jaar rvs, als ze wat vaardiger is.
Wij hebben die van Liewood en had hier nog nooit over nagedacht. Vraag me nu af of zn juffen dit dan voor hem sluiten
morgen eens testen of hij het zelf kan
Ik vind die ook fijn. Maar nu ben ik een deksel kwijt en volgens mij verkopen ze die niet los.
Dus als iemand een deksel van het grote Hema RVS snackbakhe over heeft? ![]()
Ik zou even contact opnemen met HEMA, vaak kun je dit soort dingen via klantenservice gewoon bestellen!