Oh wat jammer. Gemiste kans van HEMA!
Tip voor de mensen/volwassenen met wagenziekte en een iphone, je kan die vehicle motion feature aanzetten. Dan krijg je bolletjes op de zijkanten van je scherm die mee met de wagen bewegen en kan je veel beter tekst lezen. Instellingen - Toegankelijkheid - Beweging
Nee joh zeker niet te streng, hebben we niet allemaal lange autoritten gedaan zonder filmpjes? Toen kon het ook haha. Ik weet niet hoe oud je dochter is maar mogelijk helpend: luisterboeken of kinderpodcast met muziek, Montessori doe-boeken, lievelingseten / drinken, stickerboeken zoals top model (als cadeautje onderweg af en toe wat kleins geven), kleine interactie-spelletjes.
NB zie bij moms.besttips op instagram ook nog leuke tips voor peuters & kleuters
Met luisterboeken zijn wij tot Zwitserland gekomen! Geen schermpjes indd vanwege wafenziekte.
Het ging hier laatst al over maar wij gebruiken voor lange autoritten altijd tiptoi.
Ohhh ja nu snap ik hem, zo’n laadstation heb ik niet. Alleen die micro usb kabel die erbij zit, werkt prima om op te laden!
@Feline tiptoi is dus wel een aanrader qua vermaak in de auto ![]()
Hahaha bang on target voor deze leeftijdscategorie, ik denk dat ik mijn kind ook geen groter plezier zou kunnen doen dan dit
Ik zat tot Zuid Frankrijk op de gameboy ![]()
Oh luxe, nee hier niet hoor toen we zo klein waren: knuffels werden ingeladen, boekjes, kleurpotloden en een cd met kinderliedjes werd grijs gedraaid. Bikkels waren mijn ouders toen haha. Later, maar echt pas toen ik stuk ouder was, kreeg ik een discman. Kon ik mijn eigen muziek bepalen😎
Volgende maand wordt mijn zoontje 1 en nou wil hij het liefst de hele dag klimmen, op ons, de bank, de trap, de salontafel, you name it. Is zo’n houten klimrek leuk voor een eenjarige? Of van die blokken? Of nog iets anders? Als ik de plaatjes bekijk lijken die kinderen veel groter erop😅
Juist voor die kleintjes zijn die blokken heel leuk, en kunnen ze nog heel lang mee!
Wij hebben toen onze oudste 1 werd hem zo’n klimrek kado gedaan
En dan nog met een glijbaanplank eraan vast waarvan de andere kant van die soort klimmuur dingen erop heeft. Onze oudste is altijd een enorme klimgeit geweest maar het duurde wel eventjes na zijn eerste verjaardag voordat hij het aandurfde, paar maanden ofzo, daarna was het een groot succes.
Zoveel puppies groot laten worden met nintendogs!
Wij hebben op vakantie in de auto ook geen schermtijd. Idd wat iemand zei; de bestuurder moet zich op de weg concentreren en dan zijn 4 huilende of klagende kinderen niet helpend.
Wij hebben van die blokken gekocht toen hij 1 werd en sinds 14/15 maanden heeft hij de smaak echt te pakken. Pakt hij ze ook zelf en gaat erop staan of af glijden. Grote hit nu!
Ik wil ook van die blokken kopen voor mijn dochter, die wordt over twee maanden 1.
Voor degenen die zulke blokken of stapstenen hebben, van welk merk hebben jullie deze? Die stapelstien blokken zijn echt bizar duur, dat was ik niet van plan eraan uit te geven.
Ik zou op marktplaats zoeken op foam blokken oid en daar kijken
Ja en 10/12/whatever uur lang zitten is ook gewoon lang? Net als het vliegtuig. Daar is wat mij betreft ook veel geoorloofd qua schermtijd en snacks om de reis leuk te houden. Autorijden met jengelende kinderen vind ik echt de hel.
Vrienden van ons laten ook onbeperkt in de autorit kijken maar daarna 3 weken bijna geen schermtijd door vakantie dusja.
Dit jaar onze eerste lange autorit met kiddos van 4,5 en 7. Ben benieuwd.
Wij rijden niet in 1 dag maar in drie etappes. Het zal niet voor iedereen zijn en vast makkelijk opgelost met een scherm, maar wij rijden heel vaak wat langere afstanden van meer dan een uur en ik wil niet dat ze autorijden associëren met op een scherm kijken. En we hebben sowieso geen iPad voor ze dus die ga ik niet speciaal aanschaffen. Dus luisterboeken, stickerboeken, spelletjes, zo’n tekentablet en kleine cadeautjes en dan komen we een heel eind.
Haha ja ik denk wel 16-18u in 2 dagen
…
En we rijden dan vaak wel een groot deel ‘s nachts, maar dan nog is het lange zit.
Over de 3 wkn dat we dan weg zijn gespreid is het dan alsnog maar 30min per dag
, want de rest van de vakantie hebben ze heel geen tijd voor een scherm haha