Tips, ervaringen & aanraders #11

Oh shit, kan je dit niet debunken met een luisterboek van iets wat z’n lievelings is? Mijn dochter heeft tijden alleen maar Frozen het luisterboek geluisterd.

3 likes

Dat ga ik deze vakantie wel proberen. Het gekke is dat hij twee jaar geleden echt veel geluisterd heeft, dan ging hij echt even liggen op zijn luchtbed en een half uur luisteren. Ik ga hem eens bevragen, misschien dat er een keer iets engs voorbij is gekomen ofzo. Hij zegt nu dat hij het saaaai vindt. Maar hij houdt wel heel erg van boeken, dus ik snap het niet helemaal.

1 like

Nou wat een taak joh! Ik dzcht ik vind wel snel wat maar was echt een zoektocht. Anyways:

https://www.nextdirect.com/nl/nl/style/st017062/h86191

Wel officieel voor jongens maar kan denk ik prima!

1 like

Ik had een spijkerbroek van de Hema. Dat is niet van die dikke denim die inderdaad loodzwaar word, maar een stof met meer stretch er in. De WE heeft die broeken ook

Een chino kan ook

2 likes

Hier ook steeds andere eisen. Ene heel streng ander niet zo, helpt ook niet.
Waterschoentjes mochten opeens niet meer. Eerst andere gehaald maar zool te dik, drijft dus zwemt niet. Nu van die gymschoentjes die op alls stars lijken.

En broeken ook gedoe. Nu een lichte flared van ter stal maar geen knoop of rits, nog niks over gehoord.

Dit draagt ze gewoon ook. Ze wilt geen spijkerbroek aan namelijk.
Ben blij als ze klaar is.

Je zou ook nog bij ter stal kunnen kijken. Vaak dunne stofjes en beetje synthetisch dus neemt niks op haha.

1 like

Onze dochter wordt 4 jaar, maar we weten echt niet wat we haar moeten geven voor haar verjaardag. Ze is heel erg van fantasiespel met haar poppen en barbies. Maar ze heeft al een giga barbiehuis, poppenspulletjes. Knutselen vind ze ook leuk, heeft ze ook al veel van. Ze houdt van mooie spulletjes, roze, unicorns enzo. Of iets voor buiten… Spulletjes voor school hebben we van familie gevraagd. Iemand nog tips😵‍💫

Kun je niet een dagje uit geven? Vrienden van mij doen dat vanaf dat hun kinderen 4 jaar worden, want dan begrijpen ze het meer. Volgens mij krijgen ze dan wel iets kleins als cadeautje om uit te pakken en dan gaan ze op de dag van de verjaardag iets doen met alleen de ouders (dus zonder het zusje erbij).

3 likes

Misschien leuke verkleedkleren? Dat is ook leuk qua fantasiespel. Voor buiten misschien een step als je dat nog niet hebt, rolschaatsen/skeelers of een soort tennispaal. Dat verkopen ze bij de decathlon. Dat is een paal met een touw eraan vast met aan het uiteinde een bal. Mijn kinderen hebben daar toevallig dit weekend een uur mee gespeeld bij iemand.

4 likes

Een fiets? En anders idd een uitje zoals een bioscoopbon of naar een theatervoorstelling/dierentuin/museum/speeltuin.

Museumjaarkaart vind ik ook leuk!

4 likes

Houdt ze van fietsen? Anders een fietsstoeltje voor haar pop?

2 likes

Vindt ze ander fantasiespel ook leuk? Een kind van vrienden werd pas 4 en ze hadden aan iedereen gevraagd iets te geven voor in een verkleedkist; van een zwaard tot prinsessenjurk of parelkettingen etc. Ook wat je zelf nog thuis had liggen / hoefde zeker niet nieuw. Zelf hadden ze als cadeau een grote verkleedkist laten beschilderen. Was een enorme hit!

5 likes

Modderkeukentje? Heb dat mijn dochter voor haar 4de verjaardag gegeven en ze speelt er graag mee. Alleen met water, maar ze kookt er ook in met kruiden uit de tuin en verder verzint ze er ook vanalles mee.
Heb er een van Smoby met werkend kraantje en pannetjes ed.

Samenvatting

https://www.prenatal.nl/media/catalog/product/1/5/1537340038_1_CDE0934797B5589DB5947FC21CA13BC6.jpg?quality=95&fit=bounds&height=1280&width=1280

3 likes

Onze dochter wordt ook (morgen :partying_face:) 4 jaar. Wel een heel ander meisje qua interesses, maar ik denk als tip wel direct aan het Lego Disney prinsessen kasteel wat wij haar gaan geven.
Een tentje voor in huis is ook leuk (als je de ruimte hebt). Of een eigen bureautje. Een muziekdoosje waar je sieraden in kan opbergen is ook leuk, met zo’n ronddraaiende ballerina oid :face_holding_back_tears:

Qua knutselen denk ik nog aan een bloemenpers.
Verder veel goede tips hierboven! Daar sluit ik me bij aan.

4 likes

Wat een leuke tips! Bedankt allemaal🤗

1 like

Ik ben opzoek naar watervertier voor in de tuin voor m’n dochters van 4 en 6.5. Ik vind een watertafel heel leuk, maar is denk ik voor m’n 6.5 jarige te ‘kinderlijk’. Een zwembad vind ik weer te groot en niet voor alle zomerse dagen geschikt.

Nu kwam ik dit tegen:

Ze vind in de speeltuin zoiets met een pomp leuk, maar dat kan ik niet goed vinden voor in de tuin.

Heeft iemand zoiets? Ervaringen? Of andere aanraders?

Wij hebben deze sinds begin voorjaar, maar dan de variant met 3 van die banen. Echt een super leuk ding. Onze 3 kinderen spelen er veel mee, de jongste is bijna 4 en de oudste net 7. Als er andere kinderen meekomen vanuit school vinden die het ook altijd erg leuk.

Ik heb ook gekeken naar van die houten varianten maar dan heb je of hele kleine baantjes of je bent een veelvoud kwijt qua bedrag. En het voordeel hiervan is dat we hem in de winter makkelijk op kunnen bergen want het ruimt klein op. Wij hebben al een paar jaar zo’n waterbaan van Aquaplay ook en die maken we ieder jaar in het najaar goed schoon en bergen we op, dus ik hoop/verwacht dat deze ook van dezelfde kwaliteit is.

5 likes

Ik ben nu ± 9/10 weken zwanger en heb vandaag na een buik/billen/benen sportlesje best wel wat last van mn buik, terwijl tijdens het sporten alles gewoon oké en goed voelde? Ik wilde dit eigenlijk niet nu al opgeven :dizzy_face: iemand tips?

Weet de trainer dat je zwanger bent? Die kan dan misschien aangepaste oefeningen aanbieden zodat je wel mee kunt doen. Niet alles zal meer even prettig voelen helaas, maar met de juiste aanpassingen kan je echt tot je bevalling door trainen (als je je verder goed voelt natuurlijk).

2 likes

Ik voelde me miserabeler tijdens 9/10 weken dan nu tijdens 11 weken. Misschien trekt het weg? En anders inderdaad wat aangepaste oefeningen proberen

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie! En bedankt voor de tip van de grotere versie