Tips, ervaringen & aanraders #11

Ja wij rijden ook wel eens 2,5 uur naar mijn broer en dan geen scherm inderdaad.
We rijden nu in 2 etappes en vertrekken 4 uur snachts oid en hoop dat ze ook ff slapen nog tussendoor (en heb idd ook wat speelgoed gekocht voor in de auto) maar ga zeker ook wel een keer de tablet inzetten haha.
En ik las een oude tip over de online bieb. Ben al een jaar lid van de bibliotheek maar hier staan veel luisterboeken op, echt fijn. Mijn dochter vindt dat erg leuk.

Wat hier een grote hit was: bij een tankstation een kindertijdschrift kiezen met speeltje erbij. Vooral Duitsland heeft een uitgebreide collectie. Hele reis zoet mee geweest.

7 likes

Dit doen wij altijd bij lange treinreizen, op het beginstation kopen. Het werkt inderdaad heel goed!

2 likes

Wij hebben ook al meerdere autoritten van 8-10 uur achter de rug en tot nu toe altijd zonder beeldscherm (we hebben een peuter van 3).
Hij heeft achterin altijd een klein koffertje met speelgoed, en verder kletsen we ook veel met hem en hebben het over alles wat we onderweg zien.

Dus ja, het is voor ons volwassenen ook wel intensief om dan zo veel met je kind bezig te zijn onderweg, maar het lange autorijden is eigenlijk nooit echt problematisch geweest.

En kindermuziek is natuurlijk belangrijk! :sweat_smile:

2 likes

Heeft iemand een tip voor een lange meisjesbroek (122/128) die voldoet aan de volgende eisen:

• Dunne stof
  • Zakken
  • Rits en of knoopsluiting
  • Liefst niet extreem duur.

Het is voor zwemles. Ze heeft nu een spijkerbroek maar die is wel erg zwaar. De meeste ā€˜linnen’ of katoenen broeken hebben gewoon een elastisch tailleband. En de meeste andere kinderen zwemmen gewoon in een legging. Maar de vorige keer heb ik wel 3x een nieuwe broek gekocht omdat er steeds nieuwe ā€˜eisen’ bijkwamen.

Ik ben echt opzoek naar specifieke tips en niet ā€˜kijk eens bij de Zeeman’ want ik heb al heel veel winkels afgestruind zonder succes :sweat_smile:

2 likes

Weet alleen niet of het een echte rits heeft. En deze is uitverkocht zie ik. Maar WE heeft meer van dit soort broeken. Maar niet heel goedkoop eigenlijk. Sorry slechte tip haha

1 like

https://www.decathlon.nl/p/afritsbare-wandelbroek-kinderen-mh500/353396/c106m8919658

1 like

Ik zou bij jongensbroeken kijken, want die meisjesbroeken hebben meestal een elastische band ipv rits of knoop

2 likes

Maar een legging mag dus niet meer? Als de rest dat ook draagt.

Is het voor A? Voor B moeten ze hier namelijk een spijkerbroek aan dus dat heb ik bij A ook maar meteen gedaan… want uiteindelijk moeten ze dat toch leren.
de juf zei toen ook, als ze vaak een spijkerbroek dragen hebben ze die wss ook aan als ze in het water vallen dus liever beetje te zwaar dan te licht haha

1 like

Fijn dat het langs autorijden bij veel zonder scherm lukt, maar hier gebruiken we hem wel veel bij lange ritten. Er gaan ook veel andere dingen mee alleen op een gegeven moment is mijn kind daar ook klaar mee (en wij ook).

2 likes

Wij ook hoor. En verder zijn we helemaal niet zo van de schermen, we hebben ook pas sinds een jaar een tablet en m’n kind is 6. Maar voor lange autoritten vind ik het prima. En dan ook niet de hele tijd. Maar op een rit van 12 uur slaapt ie vaak een deel en daarnaast kijkt hij misschien 3 uur in etappes. En daarbij is t ook duidelijk, dat dat op vakantie verder niet gebeurt en thuis ook niet.

En nee dat hadden we vroeger ook niet, maar dat kan je van meer dingen zeggen. Bovendien is hij enig kind en kan zich op sommige vlakken prima vermaken, maar na een half uur ik zie zie wat jij niet ziet ben ik er wel klaar mee. Verder leest ie (maar krijgt daar de laatste tijd last van), luister hij muziek en vaak heeft ie nog wel een stickerboek en tekenspullen. Luisterboeken vindt hij niet leuk helaas. Soort eigenwijze overtuiging die hij zichzelf heeft aangepraat volgens mij.

6 likes

Oh shit, kan je dit niet debunken met een luisterboek van iets wat z’n lievelings is? Mijn dochter heeft tijden alleen maar Frozen het luisterboek geluisterd.

3 likes

Dat ga ik deze vakantie wel proberen. Het gekke is dat hij twee jaar geleden echt veel geluisterd heeft, dan ging hij echt even liggen op zijn luchtbed en een half uur luisteren. Ik ga hem eens bevragen, misschien dat er een keer iets engs voorbij is gekomen ofzo. Hij zegt nu dat hij het saaaai vindt. Maar hij houdt wel heel erg van boeken, dus ik snap het niet helemaal.

1 like

Nou wat een taak joh! Ik dzcht ik vind wel snel wat maar was echt een zoektocht. Anyways:

https://www.nextdirect.com/nl/nl/style/st017062/h86191

Wel officieel voor jongens maar kan denk ik prima!

1 like

Ik had een spijkerbroek van de Hema. Dat is niet van die dikke denim die inderdaad loodzwaar word, maar een stof met meer stretch er in. De WE heeft die broeken ook

Een chino kan ook

2 likes

Hier ook steeds andere eisen. Ene heel streng ander niet zo, helpt ook niet.
Waterschoentjes mochten opeens niet meer. Eerst andere gehaald maar zool te dik, drijft dus zwemt niet. Nu van die gymschoentjes die op alls stars lijken.

En broeken ook gedoe. Nu een lichte flared van ter stal maar geen knoop of rits, nog niks over gehoord.

Dit draagt ze gewoon ook. Ze wilt geen spijkerbroek aan namelijk.
Ben blij als ze klaar is.

Je zou ook nog bij ter stal kunnen kijken. Vaak dunne stofjes en beetje synthetisch dus neemt niks op haha.

1 like

Onze dochter wordt 4 jaar, maar we weten echt niet wat we haar moeten geven voor haar verjaardag. Ze is heel erg van fantasiespel met haar poppen en barbies. Maar ze heeft al een giga barbiehuis, poppenspulletjes. Knutselen vind ze ook leuk, heeft ze ook al veel van. Ze houdt van mooie spulletjes, roze, unicorns enzo. Of iets voor buiten… Spulletjes voor school hebben we van familie gevraagd. Iemand nog tipsšŸ˜µā€šŸ’«

Kun je niet een dagje uit geven? Vrienden van mij doen dat vanaf dat hun kinderen 4 jaar worden, want dan begrijpen ze het meer. Volgens mij krijgen ze dan wel iets kleins als cadeautje om uit te pakken en dan gaan ze op de dag van de verjaardag iets doen met alleen de ouders (dus zonder het zusje erbij).

3 likes

Misschien leuke verkleedkleren? Dat is ook leuk qua fantasiespel. Voor buiten misschien een step als je dat nog niet hebt, rolschaatsen/skeelers of een soort tennispaal. Dat verkopen ze bij de decathlon. Dat is een paal met een touw eraan vast met aan het uiteinde een bal. Mijn kinderen hebben daar toevallig dit weekend een uur mee gespeeld bij iemand.

4 likes

Een fiets? En anders idd een uitje zoals een bioscoopbon of naar een theatervoorstelling/dierentuin/museum/speeltuin.

Museumjaarkaart vind ik ook leuk!

4 likes