Tips, ervaringen & aanraders #11

Houdt ze van fietsen? Anders een fietsstoeltje voor haar pop?

2 likes

Vindt ze ander fantasiespel ook leuk? Een kind van vrienden werd pas 4 en ze hadden aan iedereen gevraagd iets te geven voor in een verkleedkist; van een zwaard tot prinsessenjurk of parelkettingen etc. Ook wat je zelf nog thuis had liggen / hoefde zeker niet nieuw. Zelf hadden ze als cadeau een grote verkleedkist laten beschilderen. Was een enorme hit!

5 likes

Modderkeukentje? Heb dat mijn dochter voor haar 4de verjaardag gegeven en ze speelt er graag mee. Alleen met water, maar ze kookt er ook in met kruiden uit de tuin en verder verzint ze er ook vanalles mee.
Heb er een van Smoby met werkend kraantje en pannetjes ed.

Samenvatting

https://www.prenatal.nl/media/catalog/product/1/5/1537340038_1_CDE0934797B5589DB5947FC21CA13BC6.jpg?quality=95&fit=bounds&height=1280&width=1280

3 likes

Onze dochter wordt ook (morgen :partying_face:) 4 jaar. Wel een heel ander meisje qua interesses, maar ik denk als tip wel direct aan het Lego Disney prinsessen kasteel wat wij haar gaan geven.
Een tentje voor in huis is ook leuk (als je de ruimte hebt). Of een eigen bureautje. Een muziekdoosje waar je sieraden in kan opbergen is ook leuk, met zo’n ronddraaiende ballerina oid :face_holding_back_tears:

Qua knutselen denk ik nog aan een bloemenpers.
Verder veel goede tips hierboven! Daar sluit ik me bij aan.

4 likes

Wat een leuke tips! Bedankt allemaalšŸ¤—

1 like

Ik ben opzoek naar watervertier voor in de tuin voor m’n dochters van 4 en 6.5. Ik vind een watertafel heel leuk, maar is denk ik voor m’n 6.5 jarige te ā€˜kinderlijk’. Een zwembad vind ik weer te groot en niet voor alle zomerse dagen geschikt.

Nu kwam ik dit tegen:

Ze vind in de speeltuin zoiets met een pomp leuk, maar dat kan ik niet goed vinden voor in de tuin.

Heeft iemand zoiets? Ervaringen? Of andere aanraders?

Wij hebben deze sinds begin voorjaar, maar dan de variant met 3 van die banen. Echt een super leuk ding. Onze 3 kinderen spelen er veel mee, de jongste is bijna 4 en de oudste net 7. Als er andere kinderen meekomen vanuit school vinden die het ook altijd erg leuk.

Ik heb ook gekeken naar van die houten varianten maar dan heb je of hele kleine baantjes of je bent een veelvoud kwijt qua bedrag. En het voordeel hiervan is dat we hem in de winter makkelijk op kunnen bergen want het ruimt klein op. Wij hebben al een paar jaar zo’n waterbaan van Aquaplay ook en die maken we ieder jaar in het najaar goed schoon en bergen we op, dus ik hoop/verwacht dat deze ook van dezelfde kwaliteit is.

5 likes

Ik ben nu ± 9/10 weken zwanger en heb vandaag na een buik/billen/benen sportlesje best wel wat last van mn buik, terwijl tijdens het sporten alles gewoon oké en goed voelde? Ik wilde dit eigenlijk niet nu al opgeven :dizzy_face: iemand tips?

Weet de trainer dat je zwanger bent? Die kan dan misschien aangepaste oefeningen aanbieden zodat je wel mee kunt doen. Niet alles zal meer even prettig voelen helaas, maar met de juiste aanpassingen kan je echt tot je bevalling door trainen (als je je verder goed voelt natuurlijk).

2 likes

Ik voelde me miserabeler tijdens 9/10 weken dan nu tijdens 11 weken. Misschien trekt het weg? En anders inderdaad wat aangepaste oefeningen proberen

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie! En bedankt voor de tip van de grotere versie

Ik heb tijdens mijn zwangerschappen vanaf een bepaalde termijn gesport bij ā€˜Mom in Balance’. Voordeel was dat alle trainers precies wisten welke oefeningen je als zwangere wel/niet mag doen.

1 like

Zou je een kind van 3 mee kunnen nemen naar de bios voor een 6+ film? We willen graag naar Toy Story 5, ze zijn helemaal in de ban van de andere films. We zorgen natuurlijk dat hij stil is en we gaan naar een vrij vroege voorstelling, en zorgen ervoor dat er eentje met hem weggaat als hij irritant doet. Hij is al vaker maar de peuterbios geweest en kan best lang stil zitten. Maar ik vraag me meer af of ze daar bij de bioscoop moeilijk mee zouden doen?

We hebben het wel eens met 4,5 gedaan maar is toch weer anders.

Ik wil over een tijdje inderdaad bij mijn bekken fysio zwanger en fit lessen nemen, maar hoopte dit nog eventjes te kunnen doen…

@Aardbeitje ja, weet ze!

Mijn kind van 6 plast af en toe in bed. Heel onregelmatig. Soms maanden niet soms twee dagen achter elkaar. Zit niet echt logica in. Hij draagt geen luier ā€˜s nachts omdat hij 95% van de nachten gewoon droog is. We hebben een waterdichte hoes voor het matras uiteraard maar ik wil er toch wel graag vanaf vooral omdat hij er zelf ook mee zit. Is dit herkenbaar? Zou een plaswekker een oplossing zijn?

Ja denk het wel, of ik zou het iig wel doen.

Ons kind (2e, dus haar broer was iets ouder en ook mee) was ook 3 toen we naar de bios gingen, wish volgens mij? En ook vaiana 2, toen was ze 4. En die is volgens mij ook 6+

3 likes

Zo’n klimrekje is zo jong al wel leuk ja! Mijn dochter was er iig vroeg al dol op, steeds erop en eraf, eronder kruipen enzo. En ik zou eentje met zo’n glijbaan/plank erbij nemen want dat is als ze wat ouder zijn weer leuk.

3 likes

Ik ben pas ook met mijn kinderen (jongste 3) naar een 6±film gegaan en de film zelf was helemaal prima, het geluid staat alleen heel hard, veel harder dan bij kindervoorstellingen. Dus kan prima denk ik, maar neem gehoorbescherming mee als je kind gevoelig is voor geluid.

1 like

Ik heb zelf tot het einde (41 weken) 3x per week gesport en ook buik-billen-benen les maar goed geluisterd naar mijn lijf en het programma van Sterkher 2x per week gedaan, vind dat echt een aanrader. Ook goede uitleg hoe buikspieren wel te blijven trainen en waarom etc. Ben nu 8 weken postpartum en volg nu ook dat programma.

Meine gute, 5x per week sporten? Ik ben al blij als ik dit ene lesje nog even volhoud haha!

1 like