Ik heb tijdens mijn zwangerschappen vanaf een bepaalde termijn gesport bij ‘Mom in Balance’. Voordeel was dat alle trainers precies wisten welke oefeningen je als zwangere wel/niet mag doen.
Zou je een kind van 3 mee kunnen nemen naar de bios voor een 6+ film? We willen graag naar Toy Story 5, ze zijn helemaal in de ban van de andere films. We zorgen natuurlijk dat hij stil is en we gaan naar een vrij vroege voorstelling, en zorgen ervoor dat er eentje met hem weggaat als hij irritant doet. Hij is al vaker maar de peuterbios geweest en kan best lang stil zitten. Maar ik vraag me meer af of ze daar bij de bioscoop moeilijk mee zouden doen?
We hebben het wel eens met 4,5 gedaan maar is toch weer anders.
Ik wil over een tijdje inderdaad bij mijn bekken fysio zwanger en fit lessen nemen, maar hoopte dit nog eventjes te kunnen doen…
@Aardbeitje ja, weet ze!
Mijn kind van 6 plast af en toe in bed. Heel onregelmatig. Soms maanden niet soms twee dagen achter elkaar. Zit niet echt logica in. Hij draagt geen luier ‘s nachts omdat hij 95% van de nachten gewoon droog is. We hebben een waterdichte hoes voor het matras uiteraard maar ik wil er toch wel graag vanaf vooral omdat hij er zelf ook mee zit. Is dit herkenbaar? Zou een plaswekker een oplossing zijn?
Ja denk het wel, of ik zou het iig wel doen.
Ons kind (2e, dus haar broer was iets ouder en ook mee) was ook 3 toen we naar de bios gingen, wish volgens mij? En ook vaiana 2, toen was ze 4. En die is volgens mij ook 6+
Zo’n klimrekje is zo jong al wel leuk ja! Mijn dochter was er iig vroeg al dol op, steeds erop en eraf, eronder kruipen enzo. En ik zou eentje met zo’n glijbaan/plank erbij nemen want dat is als ze wat ouder zijn weer leuk.
Ik ben pas ook met mijn kinderen (jongste 3) naar een 6±film gegaan en de film zelf was helemaal prima, het geluid staat alleen heel hard, veel harder dan bij kindervoorstellingen. Dus kan prima denk ik, maar neem gehoorbescherming mee als je kind gevoelig is voor geluid.
Ik heb zelf tot het einde (41 weken) 3x per week gesport en ook buik-billen-benen les maar goed geluisterd naar mijn lijf en het programma van Sterkher 2x per week gedaan, vind dat echt een aanrader. Ook goede uitleg hoe buikspieren wel te blijven trainen en waarom etc. Ben nu 8 weken postpartum en volg nu ook dat programma.
Meine gute, 5x per week sporten? Ik ben al blij als ik dit ene lesje nog even volhoud haha!
Nee dat zou wel erg veel zijn haha; ik deed 1x per week die les en 2x per week in de fitness dat Sterkher programma (en 1x per week zwangerschapsyoga vanaf 3e trimester). Dat programma is gebouwd als zwangerschapsprogramma en houdt dus rekening met je weken zwangerschap, laatste trimester is veel meer gericht op ontspanning bekkenbodem etc. Mij hielp het enorm in de zwangerschap (geen bekkenklachten of iets gehad), wat zorgde voor motivatie om het te blijven volhouden. Ik heb net de algehele check-up (na 6 weken postpartum) gedaan bij bekkenbodemfysio en alles was goed. Ze gaf aan dat ze duidelijk kon zien en merken dat ik had doorgesport in de zwangerschap & heb ook nu na de bevalling geen klachten.
Heeft iemand ervaring met het Nunki dekentje van Fedde & Kees? Ben benieuwd erna maar vind het ook wat duur om zomaar te kopen.
Vinted! Ik vond het elke euro waard.
Mijn zoontje vond het helemaal niks. Maar idd als je via Vinted koopt kun je hem daarna best goed weer doorverkopen! Je weet het toch pas als je het probeert…
Ohja goede, ga ik naar kijken! Blijft het echt goed zitten voor je gevoel in bed? Voor mijn zeer beweeglijke baby (hebben al vanaf 2 weken oud geen dekentje meer in de cosleeper, ze kwam er gewoon onder terecht…)
Ik stopte (nog steeds maar dan de grotere maat) mijn baby in een slaapzak van Lodger. Die hebben een kleine halsopening en sluiten mooi aan.
Ja, ik vond het echt een uitkomst, heb het echt nog lang gebruikt tot hij eenmaal op z’n buik kon draaien. Ik wil nu zelfs de wiegversie voor mijn 2e kindje erbij halen omdat ik het zo fijn vond.
In combi met dat slaapzakje echt heel geweldig.
Heeft dat hetzelfde inbaker effect? Mijn baby slaapt nu in een swaddle up (ze is 8 weken oud) en vindt ze heel fijn maar ze begint al te draaien op haar zij dat is binnenkort niet meer veilig. Lakentjes hebben we niet meer omdat ze deze lostrapte en er 1x onder terecht kwam (schrok me dood), ondanks superstrak en kort opmaken in de cosleeper.
Dat denk ik niet, ik heb mijn kindje nooit ingebakerd omdat ik dat spannend vond en het leek mij lastig met ‘afleren’. Maar dat die slaapzak wat strakker zit geeft misschien wel een klein beetje dat gevoel. Lodger slaapzakken staan ook super veel op Vinted. Als ik iets geleerd heb is dat je pas weet of iets werkt na proberen en dan maar beter dingen kopen op Vinted dan voor de volle prijs. Zeker met die kleine maten is alles vaak nog super mooi want ze doen er verder niks mee.
Wat is jullie tip voor een goede schoolrugzak (kleuter dus 2 drinkflessen, grote broodtrommel en fruitbakje).
En dan vooral met een hele stevige rits?
Of koop je gewoom ieder jaar een nieuwe?