Tips, ervaringen & aanraders #11

Nee dat zou wel erg veel zijn haha; ik deed 1x per week die les en 2x per week in de fitness dat Sterkher programma (en 1x per week zwangerschapsyoga vanaf 3e trimester). Dat programma is gebouwd als zwangerschapsprogramma en houdt dus rekening met je weken zwangerschap, laatste trimester is veel meer gericht op ontspanning bekkenbodem etc. Mij hielp het enorm in de zwangerschap (geen bekkenklachten of iets gehad), wat zorgde voor motivatie om het te blijven volhouden. Ik heb net de algehele check-up (na 6 weken postpartum) gedaan bij bekkenbodemfysio en alles was goed. Ze gaf aan dat ze duidelijk kon zien en merken dat ik had doorgesport in de zwangerschap & heb ook nu na de bevalling geen klachten.

4 likes

Heeft iemand ervaring met het Nunki dekentje van Fedde & Kees? Ben benieuwd erna maar vind het ook wat duur om zomaar te kopen.

2 likes

Vinted! Ik vond het elke euro waard.

2 likes

Mijn zoontje vond het helemaal niks. Maar idd als je via Vinted koopt kun je hem daarna best goed weer doorverkopen! Je weet het toch pas als je het probeert…

2 likes

Ohja goede, ga ik naar kijken! Blijft het echt goed zitten voor je gevoel in bed? Voor mijn zeer beweeglijke baby (hebben al vanaf 2 weken oud geen dekentje meer in de cosleeper, ze kwam er gewoon onder terecht…)

Ik stopte (nog steeds maar dan de grotere maat) mijn baby in een slaapzak van Lodger. Die hebben een kleine halsopening en sluiten mooi aan.

1 like

Ja, ik vond het echt een uitkomst, heb het echt nog lang gebruikt tot hij eenmaal op z’n buik kon draaien. Ik wil nu zelfs de wiegversie voor mijn 2e kindje erbij halen omdat ik het zo fijn vond.

1 like

In combi met dat slaapzakje echt heel geweldig.

2 likes

Heeft dat hetzelfde inbaker effect? Mijn baby slaapt nu in een swaddle up (ze is 8 weken oud) en vindt ze heel fijn maar ze begint al te draaien op haar zij dat is binnenkort niet meer veilig. Lakentjes hebben we niet meer omdat ze deze lostrapte en er 1x onder terecht kwam (schrok me dood), ondanks superstrak en kort opmaken in de cosleeper.

Dat denk ik niet, ik heb mijn kindje nooit ingebakerd omdat ik dat spannend vond en het leek mij lastig met ā€˜afleren’. Maar dat die slaapzak wat strakker zit geeft misschien wel een klein beetje dat gevoel. Lodger slaapzakken staan ook super veel op Vinted. Als ik iets geleerd heb is dat je pas weet of iets werkt na proberen en dan maar beter dingen kopen op Vinted dan voor de volle prijs. Zeker met die kleine maten is alles vaak nog super mooi want ze doen er verder niks mee.

2 likes

Wat is jullie tip voor een goede schoolrugzak (kleuter dus 2 drinkflessen, grote broodtrommel en fruitbakje).
En dan vooral met een hele stevige rits?

Of koop je gewoom ieder jaar een nieuwe?

1 like

Ga zeker niet elk jaar een nieuwe kopen, tenminste, was ik niet van plan. Ze heeft nu al een jaar deze en hij is nog helemaal goed na een jaar intensief gebruik. Zelfs al een aantal keer in de wasmachine geweest.

Hier krijgt ze overigens maar 1 beker mee (en zelfs die is nooit leeg :sweat_smile:) en past alles goed in de tas.

2 likes

Wij hebben deze gekocht. Merkten al snel dat haar eerste rugzakje van Trixie te klein was en deze is een slagje groter maar niet direct mega. Er gaan vaak knutsels/werkjes mee en dat past hier goed in. Ook wij hebben twee flessen mee en er zit een ziplockbag met extra ondergoed in voor eventuele ongelukjes.

Vind het ook fijn dat het voorste vakje een koelvakje is. Ik wilde daarnaast perse een tas waar een strap voor haar borst langs kon. Zie zo vaak dat de schouderbanden afzakken, dat wilde ik niet.

Dochter is er heel blij mee en de tas is nog steeds heel erg mooi na een schooljaar intensief gebruik.

Ga echt niet elk jaar een nieuwe kopen. Wanneer de middelste volgend jaar naar groep 1 gaat krijgt ze ook een tas als deze.

image

3 likes

Mijn kind heeft de fjallraven kanken die wij eerst gebruikten als luiertas. Precies groot genoeg en lekker stevig.

2 likes

Mijn kind heeft deze van de Hema en voldoet prima. Heeft een geĆÆsoleerd voorvak voor de broodtrommel en aan de zijkanten kan je 2 drinkflessen doen. Goede maat voor een kleuter. Vond het zelf zonde om een hele dure te kopen want de rugtassen hebben best wat te lijden en worden vies door het dagelijks gebruik. Dus tot nu toe al 3x in de wasmachine geweest. Takkie kleuter rugzak 30x23x12cm streep - HEMA

4 likes

Wij hebben de eerste jaren bijna altijd van Pick &Pack gehad. Daar hebben ze ook een extra borstsluiting. Aan de binnenzijde netjes waar je de fles in kan doen. Wij doen overigens maar 1 fles meegeven.
Dochter in groep 1 vind de tas anders te zwaar worden.

Wow wat veel reacties al, ga ze allemaal bekijken.
We hebben 2 bekers, 1 voor water en 1 voor melk.
Merk dat ze (nog) niet durft te vragen om haar waterfles te vullen dus houd t voorlopig op 2

4 likes

Ik heb er voor 3 euro 1 bij de van haren gekocht, maar die gaat de winter niet halen denk ik. Dus ze krijgt van de Sint een nieuwe.

1 like

Als leerkracht zie ik toch dat de meeste tassen (ook de dure) rond deze periode versleten zijn. De meeste kinderen gaan er niet netjes mee om: die gooien het overal neer of slepen ermee over de grond. Een enkeling neemt het mee naar het volgend schooljaar maar dat zijn vaak de kinderen die er netjes mee omgaan, dus dat is mijn tip. Leer je kind netjes met de spullen om te gaan.

5 likes

Echt versleten of ook vooral ranzig? De tas van mijn kind zag er ook niet meer uit, dus die hebben we even in de was gedaan en is nu weer bijna als nieuw :ok_hand: Gaat al twee jaar mee en we rekenen op nog een jaar. Maar ik denk dat mijn kind waarschijnlijk ook niet zo wild is met haar tas, haha.

@Perzik wij hebben nu het voornemen voor elke bouw een nieuwe tas. Maar ja, ons kind zit nog in de onderbouw haha dus kijken hoe het gaat. Wij hebben zo’n 29cm van de link hieronder en dat is dus goede kwaliteit. Passen precies 2 flessen, grote broodtrommel, klein bakje en reservekleding in. Geen ruimte voor A4 schoolwerkjes maar dan moet je weer zo’n grote tas dat ze het niet zelf op de rug kan dragen.

2 likes