Tips, ervaringen & aanraders #11

Ga zeker niet elk jaar een nieuwe kopen, tenminste, was ik niet van plan. Ze heeft nu al een jaar deze en hij is nog helemaal goed na een jaar intensief gebruik. Zelfs al een aantal keer in de wasmachine geweest.

Hier krijgt ze overigens maar 1 beker mee (en zelfs die is nooit leeg :sweat_smile:) en past alles goed in de tas.

2 likes

Wij hebben deze gekocht. Merkten al snel dat haar eerste rugzakje van Trixie te klein was en deze is een slagje groter maar niet direct mega. Er gaan vaak knutsels/werkjes mee en dat past hier goed in. Ook wij hebben twee flessen mee en er zit een ziplockbag met extra ondergoed in voor eventuele ongelukjes.

Vind het ook fijn dat het voorste vakje een koelvakje is. Ik wilde daarnaast perse een tas waar een strap voor haar borst langs kon. Zie zo vaak dat de schouderbanden afzakken, dat wilde ik niet.

Dochter is er heel blij mee en de tas is nog steeds heel erg mooi na een schooljaar intensief gebruik.

Ga echt niet elk jaar een nieuwe kopen. Wanneer de middelste volgend jaar naar groep 1 gaat krijgt ze ook een tas als deze.

image

3 likes

Mijn kind heeft de fjallraven kanken die wij eerst gebruikten als luiertas. Precies groot genoeg en lekker stevig.

2 likes

Mijn kind heeft deze van de Hema en voldoet prima. Heeft een geïsoleerd voorvak voor de broodtrommel en aan de zijkanten kan je 2 drinkflessen doen. Goede maat voor een kleuter. Vond het zelf zonde om een hele dure te kopen want de rugtassen hebben best wat te lijden en worden vies door het dagelijks gebruik. Dus tot nu toe al 3x in de wasmachine geweest. Takkie kleuter rugzak 30x23x12cm streep - HEMA

4 likes

Wij hebben de eerste jaren bijna altijd van Pick &Pack gehad. Daar hebben ze ook een extra borstsluiting. Aan de binnenzijde netjes waar je de fles in kan doen. Wij doen overigens maar 1 fles meegeven.
Dochter in groep 1 vind de tas anders te zwaar worden.

Wow wat veel reacties al, ga ze allemaal bekijken.
We hebben 2 bekers, 1 voor water en 1 voor melk.
Merk dat ze (nog) niet durft te vragen om haar waterfles te vullen dus houd t voorlopig op 2

4 likes

Ik heb er voor 3 euro 1 bij de van haren gekocht, maar die gaat de winter niet halen denk ik. Dus ze krijgt van de Sint een nieuwe.

1 like

Echt versleten of ook vooral ranzig? De tas van mijn kind zag er ook niet meer uit, dus die hebben we even in de was gedaan en is nu weer bijna als nieuw :ok_hand: Gaat al twee jaar mee en we rekenen op nog een jaar. Maar ik denk dat mijn kind waarschijnlijk ook niet zo wild is met haar tas, haha.

@Perzik wij hebben nu het voornemen voor elke bouw een nieuwe tas. Maar ja, ons kind zit nog in de onderbouw haha dus kijken hoe het gaat. Wij hebben zo’n 29cm van de link hieronder en dat is dus goede kwaliteit. Passen precies 2 flessen, grote broodtrommel, klein bakje en reservekleding in. Geen ruimte voor A4 schoolwerkjes maar dan moet je weer zo’n grote tas dat ze het niet zelf op de rug kan dragen.

2 likes

Mijn oudste heeft zo’n Trixie (eens met @Hedwig dat hij te klein is voor knutselwerkjes, maar die krijgen wij vaak in de hand mee). Hij houdt het al anderhalf jaar vol en ik was hem eens in de zoveel weken. Ik heb inderdaad heel erg gefocust op netjes ermee omgaan en ze gaat hem in het nieuwe jaar gewoon weer gebruiken. Voor groep drie willen we dan wat groters kopen.

2 likes

Vaschy rugzakken! Echt top! Gebruikt het nu sinds nov, en ziet er gewoon nog steeds goed uit en we gaan er niet per se voorzichtig mee om.

Ik werk ook in het kleuteronderwijs en kan vooral een tas aanraden die groot genoeg is! Het merk maakt idd niet zoveel uit maar als een volwassene al moeite heeft om alles erin te stoppen laat staan een kleuter.

3 likes

Dit valt mij ook op. De rugzak die mijn zoon heeft is best groot in vergelijking met al die mini rugzakjes. Het oogt wat groot voor hem op zijn rug, maar komt weinig voor dat hij echt lang op de rug draagt. Ik snap ook niet hoe die ouders er van alles ingepropt krijgen

1 like

Ik had dit toen ik in de kinderopvang werkte al. Kindjes die dan zo’n mini rugzakje mee hadden en daar moest dan een slaapzak, reserve kleding, een knuffel, een fles, een poeder toren, en dan stond je weer te proppen of alles leeg te halen als je er iets uit moest hebben. Heb dus voor mijn beide kinderen al vanaf dat ze naar het kdv gingen met 3 maanden een grote rugzak (in dit geval van Sticky Lemon want die vind ik zo tof) gekocht en dat werkt top. Maar op het kdv worden ze natuurlijk niet zo intensief gebruikt als op de basisschool (denk ik). Maar kan dus ook voor wie het geldt als je kind op het kdv gaat starten al een ruime rugzak aanraden.

Wij hebben idd voor de opvang een vrij klein tasje, maar bijna alles wat jij noemt blijft daar: knuffel, speen, slaapzak, fles, melkpoeder. Dus bij ons hoeven er alleen reservekleren in en dat past prima

1 like

Wat fijn! Bij ons moet je letterlijk alles elke dag meenemen. Lijkt me zo fijn als de fles en slaapzak in ieder geval gewoon daar kunnen blijven, scheelt gesjouw.

3 likes

Bij ons had ieder kind een eigen bak waarin ook de reservekleding zat. Maar ook knuffels slaapzakken etc. Wij hoefden dus helemaal niets mee te sjouwen, zo fijn.

Moest er alleen aan denken eens in de zoveel tijd de reservekleding te updaten als ze weer in een maat groter of een ander seizoen zaten.

4 likes

Goed peutervermaak: pomponnetjes invriezen in grote ijsblokken. Al een hele tijd zelf mee aan het spelen (= ik kan chillen)

24 likes

Mijn oudste zit in groep 4 en heeft dezelfde rugzak al sinds groep 1. Gewoon een tas van de van haren, niks speciaals verder. Hij ziet er ook nog super goed uit, af en toe doe ik de tas in de wasmachine.
Hij wil als hij straks naar groep 5 gaat wel een nieuwe, want deze is kinderachtig volgens hem haha. Breng ik de rugtas naar de kringloop en kan zeker nog een kindje veel plezier van hebben.

3 likes

Ja bij ons is de slaapzak van de opvang. Knuffeltje, speen en fles gaan bij sommigen wel mee heen en weer, maar wij hebben er gewoon een extra zodat het daar kan blijven. Melkpoeder geven we een pot, als hij een maand open is en nog niet leeg krijgen we hem mee naar huis. Luiers geven we ook per pak en krijgen we een berichtje als ze bijna op zijn.
Soms gaat er nog een traktatie mee naar huis in de rugzak, maar verder dus alleen reservekleren.

1 like

Ja ik vind die tassen ook verrassend goed! Mijn zoon doet er ook al jaren mee. Dochter heeft een fjallraven kanken via Vinted en die vind ik ook fijn

1 like