Tips, ervaringen & aanraders #11

Mijn oudste heeft zo’n Trixie (eens met @Hedwig dat hij te klein is voor knutselwerkjes, maar die krijgen wij vaak in de hand mee). Hij houdt het al anderhalf jaar vol en ik was hem eens in de zoveel weken. Ik heb inderdaad heel erg gefocust op netjes ermee omgaan en ze gaat hem in het nieuwe jaar gewoon weer gebruiken. Voor groep drie willen we dan wat groters kopen.

2 likes

Vaschy rugzakken! Echt top! Gebruikt het nu sinds nov, en ziet er gewoon nog steeds goed uit en we gaan er niet per se voorzichtig mee om.

Ik werk ook in het kleuteronderwijs en kan vooral een tas aanraden die groot genoeg is! Het merk maakt idd niet zoveel uit maar als een volwassene al moeite heeft om alles erin te stoppen laat staan een kleuter.

3 likes

Dit valt mij ook op. De rugzak die mijn zoon heeft is best groot in vergelijking met al die mini rugzakjes. Het oogt wat groot voor hem op zijn rug, maar komt weinig voor dat hij echt lang op de rug draagt. Ik snap ook niet hoe die ouders er van alles ingepropt krijgen

1 like

Ik had dit toen ik in de kinderopvang werkte al. Kindjes die dan zo’n mini rugzakje mee hadden en daar moest dan een slaapzak, reserve kleding, een knuffel, een fles, een poeder toren, en dan stond je weer te proppen of alles leeg te halen als je er iets uit moest hebben. Heb dus voor mijn beide kinderen al vanaf dat ze naar het kdv gingen met 3 maanden een grote rugzak (in dit geval van Sticky Lemon want die vind ik zo tof) gekocht en dat werkt top. Maar op het kdv worden ze natuurlijk niet zo intensief gebruikt als op de basisschool (denk ik). Maar kan dus ook voor wie het geldt als je kind op het kdv gaat starten al een ruime rugzak aanraden.

Wij hebben idd voor de opvang een vrij klein tasje, maar bijna alles wat jij noemt blijft daar: knuffel, speen, slaapzak, fles, melkpoeder. Dus bij ons hoeven er alleen reservekleren in en dat past prima

1 like

Wat fijn! Bij ons moet je letterlijk alles elke dag meenemen. Lijkt me zo fijn als de fles en slaapzak in ieder geval gewoon daar kunnen blijven, scheelt gesjouw.

2 likes

Bij ons had ieder kind een eigen bak waarin ook de reservekleding zat. Maar ook knuffels slaapzakken etc. Wij hoefden dus helemaal niets mee te sjouwen, zo fijn.

Moest er alleen aan denken eens in de zoveel tijd de reservekleding te updaten als ze weer in een maat groter of een ander seizoen zaten.

4 likes

Goed peutervermaak: pomponnetjes invriezen in grote ijsblokken. Al een hele tijd zelf mee aan het spelen (= ik kan chillen)

24 likes

Mijn oudste zit in groep 4 en heeft dezelfde rugzak al sinds groep 1. Gewoon een tas van de van haren, niks speciaals verder. Hij ziet er ook nog super goed uit, af en toe doe ik de tas in de wasmachine.
Hij wil als hij straks naar groep 5 gaat wel een nieuwe, want deze is kinderachtig volgens hem haha. Breng ik de rugtas naar de kringloop en kan zeker nog een kindje veel plezier van hebben.

3 likes

Ja bij ons is de slaapzak van de opvang. Knuffeltje, speen en fles gaan bij sommigen wel mee heen en weer, maar wij hebben er gewoon een extra zodat het daar kan blijven. Melkpoeder geven we een pot, als hij een maand open is en nog niet leeg krijgen we hem mee naar huis. Luiers geven we ook per pak en krijgen we een berichtje als ze bijna op zijn.
Soms gaat er nog een traktatie mee naar huis in de rugzak, maar verder dus alleen reservekleren.

1 like

Ja ik vind die tassen ook verrassend goed! Mijn zoon doet er ook al jaren mee. Dochter heeft een fjallraven kanken via Vinted en die vind ik ook fijn

1 like

Bijzonder hoe dat overal anders gaat! Bij ons zitten de luiers en melkpoeder er bij in, behalve als je iets anders wil dan de standaard. Slaapzak, fles, eventueel knuffel nemen we elke dag zelf mee naar huis maar wij doen dat zelf in de rugzak. Overdag heeft elk kind een bak waar je alles in doet en daar kan het dus ook wel in blijven liggen alleen wij hebben niet zoveel reserve.

Ja inderdaad! Bij ons hebben ze alles, alleen borstvoeding of dieetvoeding (van de apotheek zeg maar) moet je zelf meegeven, maar verder bestellen ze alles wat je wil (alle merken kunstvoeding, flessen, spenen, luiers, elk kind een knuffeltje, slaapzakken, slabbers, hapjes/warme maaltijden worden gekookt door een kok ter plekke). Reservekleding ligt in haar laatje.
Wij lopen dus altijd met een vrij grote (gekregen) rugzak met alleen maar 3 flesjes borstvoeding erin :sweat_smile:

Op zich ook wel een goed punt om na te vragen als je gaat oriënteren, ik heb er nooit over nagedacht toen, maar slepen met al die zooi lijkt me best irritant.

7 likes

Ja dit heb ik ook, een tas die ze zelf uitgezocht heeft in een grote speelgoedwinkel. Heeft ook twee vakken voor bekers en een groot gewoon vak, dus top. Maar denk dat ze over tijdje wel toe is aan een andere omdat ze deze dan te kinderachtig vindt. Maar was zo leuk om hem door haarzelf uit te laten zoeken toen ze naar school ging, ze was er zo blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

En bij ons hebben ze voeding, luiers en slaapzakken van daar, alleen eigen speen en knuffel maar die blijft daar. Reservekleding is van de opvang en geef je gewassen weer terug. Ik neem dus altijd een lege tas mee, die hooguit eens vol zit met een knutsel of traktatie haha. In het begin hadden we nog een dagboekje, maar dat is nu digitaal, dus voor niets die leuke minitasjes gekocht.

Voor de basisschool ga ik denk ik voor de Petit Monkey, dank voor de tip @sashiko. Ik zag dat er ook 37 cm tassen van zijn, zou dit te groot zijn voor een 4-jarige?

1 like

Wij hebben er een van fresk. Die gaat nu al meer dan 2,5 jaar mee. Vind het vooral fijn dat er een voorvak in zit voor bijvoorbeeld zijn fietssleutel en een klipje aan de voorkant.

Verder eens wat er gezegd wordt over leren netjes met spullen te zijn. Zie zoveel kinderen smijten, gooien en en zelfs schoppen tegen hun tassen. Dat mag hier thuis echt niet. Ook speelgoed, heb er zo’n schurfthekel aan als dingen moedwillig gesloopt worden. Er komen hier vriendjes die het proberen maar die weten inmiddels ook dat hier andere regels gelden.

4 likes

Iemand tips voor een zonnebrand factor 50 die niet vlekt? Al 2 witte tshirts van mezelf en 1 wit tshirt van mijn zoontje helemaal onder de vlekken :sob:

Ken je de tip van die vlekken weken in glansspoelmiddel voor de vaatwasser? Krijg daar regelmatig dit soort vlekken mee schoon! Helaas geen zonnebrand-tip…

Heb ik toevallig gisteravond gedaan! Wilde het nu in de was gooien maar hoopte inderdaad al dat het zou werken (ossengalzeep en baking soda had niets gedaan :sob:). Hoop dat het inderdaad straks eruit is daarmee! Dat zou al veel schelen :pray:t3:

4 likes