Tips, ervaringen & aanraders #11

Bijzonder hoe dat overal anders gaat! Bij ons zitten de luiers en melkpoeder er bij in, behalve als je iets anders wil dan de standaard. Slaapzak, fles, eventueel knuffel nemen we elke dag zelf mee naar huis maar wij doen dat zelf in de rugzak. Overdag heeft elk kind een bak waar je alles in doet en daar kan het dus ook wel in blijven liggen alleen wij hebben niet zoveel reserve.

Ja inderdaad! Bij ons hebben ze alles, alleen borstvoeding of dieetvoeding (van de apotheek zeg maar) moet je zelf meegeven, maar verder bestellen ze alles wat je wil (alle merken kunstvoeding, flessen, spenen, luiers, elk kind een knuffeltje, slaapzakken, slabbers, hapjes/warme maaltijden worden gekookt door een kok ter plekke). Reservekleding ligt in haar laatje.
Wij lopen dus altijd met een vrij grote (gekregen) rugzak met alleen maar 3 flesjes borstvoeding erin :sweat_smile:

Op zich ook wel een goed punt om na te vragen als je gaat oriënteren, ik heb er nooit over nagedacht toen, maar slepen met al die zooi lijkt me best irritant.

7 likes

Ja dit heb ik ook, een tas die ze zelf uitgezocht heeft in een grote speelgoedwinkel. Heeft ook twee vakken voor bekers en een groot gewoon vak, dus top. Maar denk dat ze over tijdje wel toe is aan een andere omdat ze deze dan te kinderachtig vindt. Maar was zo leuk om hem door haarzelf uit te laten zoeken toen ze naar school ging, ze was er zo blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

En bij ons hebben ze voeding, luiers en slaapzakken van daar, alleen eigen speen en knuffel maar die blijft daar. Reservekleding is van de opvang en geef je gewassen weer terug. Ik neem dus altijd een lege tas mee, die hooguit eens vol zit met een knutsel of traktatie haha. In het begin hadden we nog een dagboekje, maar dat is nu digitaal, dus voor niets die leuke minitasjes gekocht.

Voor de basisschool ga ik denk ik voor de Petit Monkey, dank voor de tip @sashiko. Ik zag dat er ook 37 cm tassen van zijn, zou dit te groot zijn voor een 4-jarige?

1 like

Wij hebben er een van fresk. Die gaat nu al meer dan 2,5 jaar mee. Vind het vooral fijn dat er een voorvak in zit voor bijvoorbeeld zijn fietssleutel en een klipje aan de voorkant.

Verder eens wat er gezegd wordt over leren netjes met spullen te zijn. Zie zoveel kinderen smijten, gooien en en zelfs schoppen tegen hun tassen. Dat mag hier thuis echt niet. Ook speelgoed, heb er zo’n schurfthekel aan als dingen moedwillig gesloopt worden. Er komen hier vriendjes die het proberen maar die weten inmiddels ook dat hier andere regels gelden.

4 likes

Iemand tips voor een zonnebrand factor 50 die niet vlekt? Al 2 witte tshirts van mezelf en 1 wit tshirt van mijn zoontje helemaal onder de vlekken :sob:

Ken je de tip van die vlekken weken in glansspoelmiddel voor de vaatwasser? Krijg daar regelmatig dit soort vlekken mee schoon! Helaas geen zonnebrand-tip…

Heb ik toevallig gisteravond gedaan! Wilde het nu in de was gooien maar hoopte inderdaad al dat het zou werken (ossengalzeep en baking soda had niets gedaan :sob:). Hoop dat het inderdaad straks eruit is daarmee! Dat zou al veel schelen :pray:t3:

4 likes

En anders nog weken in biotex en dan drogen in de zon.

1 like

Goede ervaring hier met die van jetske ultee!

3 likes

Ja hier ook! Zowel de 50 als de 30.

1 like

Tip voor wie in de buurt woont: waterspeeltuin Buytendelft, ligt ongeveer naast de Ikea in Delft. Ik wist op basis van de foto’s niet zo goed wat ik kon verwachten maar het is echt een lekker plekje waar je kind het water in kan zonder dat het diep wordt en veel schaduw. Waterspeeltuin - Beleef Buytendelft

7 likes

Hangt van de bouw je kind af en wat je belangrijker vindt, denk ik.

Die maat groter kunnen ze heus ook wel tillen/meeslepen, ik zie ook wel grote kleuters die zo’n formaat tas op de rug kunnen dragen. Een grotere tas is handiger omdat je er meer in kwijt kan, ook als ze knutsels meekrijgen bijvoorbeeld. Maar ik vind het zelf ook belangrijk dat mijn kind haar eigen tas goed op de rug kan dragen en mijn kind is iets kleiner dan gemiddeld, voor haar zou zo’n grote nog erg onhandig zijn.

2 likes

https://www.decathlon.nl/p/driewielstep-voor-kinderen-b100-blauw/351455/c382c289m8938891

Heeft iemand deze step en weet diegene of het stuur in meerdere hoogtes verstelbaar is ? Of alleen 2 (hoog/laag)?

1 like

Met dat clipje onder het stuur kun je m zelf in hoogte verstellen toch?

Dat vraag ik me af! De huidige step die we hebben (ander merk) heeft ook zo’n clipje maar bleek maar 2 standen te hebben dus vrij useless

2 likes

Ja twee of drie verschillende hoogtes

2 likes

De onze kan in 3 hoogtes

2 likes

Wij hebben de andere variant van de decathlon en die kan in 3 hoogtes. Bij ons kon hij van 2 jaar tot zeker 5 gebruikt worden daardoor.

Wat voor thermometer gebruiken jullie voor je kinderen ?
Ik gebruik nu een voorhoofdthermometer maar die meet heel verschillend, en vraag me af hoe realistisch die metingen zijn. Op 1 moment kan het schommelen tussen 37.1 en 38.7, best een verschil.
Rectaal wil hij absoluut niet. Oorthermometer is een optie, maar vind voorhoofd wel fijn omdat hij tijdens zijn slaap bijv niks merkt.