Tips, ervaringen & aanraders #11

Oke en is daar wat aan te doen eventueel? Ik heb wel al een wollen molton, wollen hoeslaken & wollen dekentje gekocht.

1 like

Wij hebben de Krummelur, want is beste koop bij de consumentenbond. En de baby klaagt niet en slaapt goed, haha.

1 like

Hema maar dan 2 maten groter nemen. Mijn dochter heeft maat 98/104 maar heeft Hema ondergoed maat 122/128. Ze heeft een normale bouw.

4 likes

Mijn kind heeft de himlavalv want was toen dacht ik best getest door de consumentenbond. Zou al niet weten hoe ik moet voelen of het warm of koud is voor een kind maar ook nooit gemerkt dat die van mij er last van had ofzo.

3 likes

Wij hadden ook een wollen onderlegger. Het kan ook zijn dat wij een koukleum hebben. Maar we hebben een vrij nieuw huis en in de winter wordt het niet kouder dan 18 graden. Toch hadden we naast de wollen onderlegger nog een wollen romper met lage mouwen en een dikke slaapzak van 3 TOG. Soms was dat ook niet genoeg en trokken we een extra pyjama aan.

Nu hij ouder is heeft hij een normaal groot matras en een wollen deken. De laatste nachten slaapt hij in een pyjama met korte mouwen en een korte broek. Dus ik heb wel het idee dat het matras gewoon erg koud was.

1 like

Maar zou dat niet bij elk babymatras zo zijn? Misschien houden ze het daardoor meer ademend ivm wiegendood.

En ja, ik weet dat een ademend matras niet bestaat. Maar ze proberen het zo ‘veiliger’ te verkopen misschien?

Ik ben opzoek naar mooie witte t-shirtjes. Gewoon basic wit met lange mouwen maar wel goede kwaliteit. Mijn zoon wil ineens alleen maar witte shirts nog dragen en die van de takko/zeeman zijn echt snel afgeleefd. Dat waren altijd de shirtjes die hij onder een trui droeg en daarvoor vind ik ze wel prima, maar als echte trui heb ik liever iets mooiers qua vorm. Welke is jullie favoriet?

Ik heb geen ervaring met andere matrassen. Maar de binnenkant van dit matras was een soort van gekronkelde slierten plastic. Dus geen schuim of een ander materiaal. Je kon het dus zo afspoelen onder de douche. Voor mijn gevoel was dit wel echt een matras die totaal niet warm hield. Maar wel goed ‘ademde’.

Haha helemaal mee eens! Veel ‘kleine’ die hier worden hebben we ook al.

Iederen bedankt, weer genoeg inspiratie! Skippybal en krijt sjablonen had ik nog niet aangedacht! :slight_smile:

Bij mijn zoon heb ik deze ervaring niet. Misschien zit er verschil tussen jongens en meisjes collectie? Wel handig om rekening mee te houden dan @Mrs.Fraser

Vind de kwaliteit van Hema wel een stuk beter dan van zeeman voor ondergoed! Bij jongens boxershorts ben ik wel meer fan van degene met alleen elastiek als band, en niet die met band met stof erover, daarvan gaat de stof in mijn ervaring snel kapot

1 like

Ik deel die ervaring ook niet bij mijn zoon! Hele fijne boxers die inderdaad eindeloos mooi blijven.

Ja klopt nu je het zegt, idd alleen bij het meisjes ondergoed wat we van de Hema hebben. Mijn zoon draagt ook maat 122/128 en die vallen een stuk groter. En soms verschilt het ook per set onderbroeken dat de ene veel kleine uitvalt dan het andere setje met een andere print. Echt onhandig dus vooral in de winkel even goed kijken hoe het valt.

1 like

Ja inderdaad, ik had onderbroeken bij hema gekocht toen we met zindelijkheid aan de slag gingen en ik dacht dat die nog veel te groot zouden zijn (want maatje groter gekocht én hema valt meestal ook nog eens groot). Niet dus, ze heeft ze nooit aangehad. Ze spanden meteen, terwijl je bij oefenen met zindelijkheid net wil dat ze het vlot omlaag en weer omhoog krijgen.

2 likes

Vinden jullie zo’n klei hand/voet afdruk van je kind/baby leuk?
Ik heb zoiets als kraamcadeau gekregen om dat zelf te maken. Maar ik heb er eigenlijk de verkeerde associaties bij dus het staat me tegen om te doen.

Maar misschien komt het door mn beroep dat ik dat zo opvat en heeft de rest daar geen last van.

Anders gooi ik n op Vinted😅

1 like

Als je het niks vindt, doe je het toch niet? Zou dat niet laten afhangen van wat onbekenden op een forum ervan vinden.
Of bedoel je het om ‘m aan iemand van hier door te geven die het wel leuk vindt?

Ja dacht meer van: ben ik de enige die…
En ja als iemand m wil hebben, mag overgenomen worden voor verzendkosten :wink:

Hoe hebben jullie het huis gebabyproofd? Alle stopcontacten beschermd, kasten met schoonmaakspullen met een slot beveiligd?

1 like

Wat is een fijne buggy voor een vierjarige? Zoek een beetje een budgetvariant omdat we hem maar sporadisch gaan gebruiken voor dagjes weg/vakantie of wat langere wandelingen. Geen Joolz Aer ofzo dus.

2 likes

De lage stopcontacten in woonkamer, eetkamer en keuken en alle stopcontacten in de kinderkamers met een plaatje. Oven en kookplaat op kinderslot. En een extra haakje op de voordeur omdat ze die anders openmaakt. Verder niks, schoonmaakmiddelen kan je volgens mij alles wat we hebben wel opdrinken zonder dood te gaan en bij de paar specifieke dingen waar dat niet kan hebben we ze hoog gezet.

1 like

Stopcontacten en traphekje, verder niets. Schoonmaakmiddel kan ik zelf opbergen op een plek waar ze niet bij kunnen.

1 like