Wat is echt de fijnste zwangerschapskussen?
Ik had er een van Snoozzz maar daar was ik niet heel tevreden over. Ik denk aan zo’n “worm” van de HEMA.
Ik had deze en vond hem wel fijn
Onze baby is nu twee weken, en we hebben de Rockit aan de wandelwagen om de wagen te wiebelen. Ze vindt het echt super fijn, en dan kunnen we haar even wegleggen.
Maar ik vroeg me af of dit wel wenselijk is om haar te lang daarmee te wiebelen… en ze is nog heel jong natuurlijk.
Heeft het apparaat een soort maximum gebruiksduur in de handleiding? Zo niet, dan lijkt het me dat je het gewoon kunt gebruiken. Een baby die tijdens een wandeling in de wandelwagen ligt of in een draagdoek word gedragen word ook ‘geschud’
Nee als het goed is staat dat er niet idd…
Ze is inderdaad nog jong! Dus zeker met dit weer zou ik ook even ervan genieten dat je zelf lekker buiten kan zitten en zij slaapt in de wagen met dat ding aan.
Op een gegeven moment richting de 3 maanden bracht ik mijn baby standaard voor het eerste dutje naar zijn eigen bedje. Vaak was dat het makkelijkste dutje om zelfstandig in slaapt te vallen en ook nog vroeg in de ochtend. En dan in de middag als ik de deur uit wilde in de wagen.
Ik zou gewoon een beetje oefenen/afwisselen op een gegeven moment! Gaat je baby ook naar het kdv op een gegeven moment?
Ik heb de snooz, hema & doomoo gehad en vond de doomoo met kop en schouders erbovenuit steken qua comfort.
Door dit gesprek over slaapassociaties moet ik denken aan vrienden die hun kind van vier nog de hele avond moeten bouncen op zo’n yogabal. Lijkt me echt lastig, maar met twee weken hoef je je daar nog geen zorgen over te maken gelukkig.
Wij zijn wel vrij vroeg begonnen met wakker in bed leggen, geen idee of dat dé magic trick was maar de afgelopen 2 jaar gaat mijn kind na het lezen van een boekje zelfstandig in bed liggen en slaapt binnen 10 min ![]()
Ik zou persoonlijk deze step laten voor wat het is. Ik had 'm gekocht vanwege de positieve reacties (ook hier) over de kwaliteit.
Maar dat ding rolt echt voor geen meter. Ja op de gladde winkelvloer gaat het best aardig. Maar op stoeptegels… mwah.
Als je het budget ervoor hebt zou ik in een beter merk investeren, zoals Microstep of kijken of je er een van Marktplaats kan halen.
Ik heb dit volgens mij al eens eerder gevraagd maar niet opgeslagen…
Heeft er iemand tips voor een leuke strandtent met speelplek (voor een peuter)? Wij wonen in Rotterdam
Ah super bedankt!
Ja ze is nog mega jong, ik kan zelf nog niet echt ver naar buiten dus we wandelen nu met haar rondjes door de woonkamer en keuken. En dan als ze slaapt doen we soms dat ding aan…
Wel al een klein rondje van 300 m naar een bankje gelopen buiten en op de terugweg ging ze krijsen haha. Het voelt echt alsof we haar nooit alleen kunnen wegleggen of met haar naar het terrasje om de hoek kunnen… maar het zal vast ooit wel zo zijn
.
In Den Haag: Patagonia en Manta hebben kleine speelplek waar je aan kan zitten. Denk aan trampoline, schommel, speelhuisje.
En nieuw is Zandkasteel, ben er zelf nog niet geweest maar daar hebben ze veel! https://www.zand-kasteel.nl/
Juist in de eerste weken/maanden kan je makkelijker op een terrasje zitten omdat de baby nog veel slaapt. Soms wel even helpen door in slaap te wiegen of lekker op je te laten slapen en daarna in de wagen leggen. Die rock it lijkt me daarbij juist handig om te gebruiken. Gewoon eens (kort) proberen!
Nee dat is niet de magic trick, het gaat veel meer in temperament. Natuurlijk kan je wel langzaam oefenen met zelfstandig slapen maar zeker niet zo jong. En je kan ook gewoon pech hebben dat een kind heel veel van je nodig heeft. Zoals het wiegen van een kind van vier.
Zou lekker een kinderwagen laten bewegen.
Waar ik wel veel meer van heb geleerd in plaats van heel veel bangmakerij over slaap associaties en oververmoeidheid is juist ook kijken naar hoeveelheid slaap. Wij hadden veel meer rust gehad als we niet zo bang waren en haar gewoon korte dutjes lieten doen, geen korte wakkertijden en absoluut niet in slaap voeden. Merk dat we in de loop van de tijd aan alles wel rustig konden werken. Mijn kind bleek gewoon minder slaap nodig te hebben waardoor ze veel weerstand voelde bij alweer een dutje.
Ja ze heeft eigenlijk twee modussen: niet in slaap te krijgen (ook niet op ons) of juist niet wakker te krijgen (zelfs niet met iets kouds op haar uit de koelkast, was een tip van de VK die we gebeld hebben omdat ze gewoon al 5 uur niet wakker te krijgen was voor een voeding). Dus als ze dan niet wil slapen en alleen maar protesteert ben ik onzeker maar ook weer als ze te veel slaapt hahahaha
.
Hahaha dat klinkt juist heerlijk, vooral als het ‘s nachts is. Dan zou ik haar lekker laten liggen. In het begin is het zeker even zoeken, maar dat komt na een paar weken vanzelf goed.
Van Doomoo heb je verschillende soorten zag ik. Welke heb jij? ![]()
Misschien in het Rotterdam-topic vragen? Ik heb zelf geen tips helaas.
Oef maar hier ben je op deze leeftijd toch echt zelf bij zou ik zeggen.