Tips, ervaringen & aanraders #11

Geen strandtent, maar speeldernis, Plaswijckpark is ook erg verkoelend.

2 likes

Vooral als je te lang onder die gele emmer bij de waterglijbaan blijft staan. Vraag maar aan mijn man hahhahahahahahaaha

2 likes

Hoe houden jullie je kinderen bezig als het zo heet is? Ik zie nu al op tegen mijn vrije woensdag :grimacing:

Ik heb in de buurt een speeltuin met een groot pierenbad. Of ik ga naar een zwemmeertje ofzo.

1 like

Ik heb geen tuin dus moet sowieso de deur uit voor verkoeling. Waterspeeltuin, strand in de ochtend en dan fietsen we na de lunch rustig terug, speeltuin die volledig in de schaduw ligt in een park. En als de zon 's middags thuis niet meer op ons mini balkon staat zet ik het stokke badje of gewoon een bak met water neer om in te spelen. S middags is het in huis ‘maar’ 26 graden dus opzich te doen om dan lekker rustig te knutselen etc.

Ik zat nu te denken aan een museum of indoor speeltuin? En de peutergym heeft gewoon airco (als ik het me goed herinner hahaha), bibliotheek is lekker koel, zwembad.

5 likes

Haha, ik ben aan het typen en zie dat ik een bijna gelijk lijstje heb als @Feather nu post :stuck_out_tongue:

Maar ik heb net 3 dagen samen met dochter achter de rug (man was lang weekend weg). Wat wij hebben gedaan: bibliotheek (heeft vaak airco), speeltuin met zwembadje, eigen badje in de tuin, binnen rustig spelen zoals kleien (en we hebben iets voor vaderdag geknutseld). Ergens een ijsje gaan eten waar je lopend heengaat. Supermarktbezoekje, en naar peutergym geweest idd. Luisterverhalen met ijsje of koude limo op de bank. Samen koken (liefst salade ofzo, iig zonder fornuis :-P).

3 likes

Buddy!

1 like

Wat doen jullie tegen de muggen? Hij heeft een hor maar houdt niet alles tegen
 ik heb nu zo’n stekker met gif die ik even aanzet voor het slapen gaan. Maar voel me niet heel fijn bij. Klamboe gaat hij aan trekken/mee spelen

Ik zie ook van die stekkers met licht of trillingen? Werkt dat goed?

Wij hebben een hele tijd op onze eigen slaapkamer zo’n stekker met blauw licht gehad, werkte wel maar geeft wel fel licht dus weet niet hoe handig dat is met kleine kinderen.

2 likes

Ik gebruik de insectenspray van Pistal bij mijn kind, die werkt hier goed.

3 likes

Deze tip is wel afhankelijk van de temperatuur in de slaapkamer
 maar ik deed onze dochter vaak gewoon een heel dun pyjamaatje aan met lange mouwen en legging. Bijv van wol/zijde. Dan werd ze daar iig niet geprikt.

Gezichtje en handen waren dan wel nog target, maar scheelde al wel.

3 likes

Ik wil binnenkort met mijn peuter (net 2 jaar) naar de nieuwe dikkie dik film. Ze heeft veel concentratie en vind de eerdere 2 films fantastisch, dus heb er echt heel veel zin in. :heart_eyes:

Ik zag wel dat ‘onze’ bioscoop geen speciale kinderversie heeft, dus niet het geluid zachter en licht aan. Maakt dat veel verschil voor die kleintjes?

3 likes

Geen antwoord op je vraag, maar het is een re-release en geen nieuwe film toch?

2 likes

Denk dat het prima kan, het is sowieso een heel lieve film zonder schrikmoment oid. Die van mij vond het prima en toen was ze rond de 3 jaar. Alleen toen de poezen in een sneeuwstorm belandden werd het wel spannend en wilde ze even op schoot :smile:

3 likes

In december komt deel 3, nu is deel 1 weer in de bioscoop.

6 likes

Oh ik zie het nu hahahahahah. Had inderdaad gelezen dat eind dit jaar een nieuwe film komt, dus ik heb dat gekoppeld aan elkaar denk ik?

@itakepictures dan denk ik ook dat het prima kan. :grin:

Wel leuk, we kunnen alle liedjes van film 1 al meezingen, dus wordt gezellig.

3 likes

Ik vind het wel jammer dat hij nu niet meer te zien is op videoland! Mijn kind vindt hem ook zo leuk. Hij moet ook veel erom lachen en dat is zo schattig

Ik wil misschien ook gaan!

Ik heb allebei de films maar gekocht op prime :grimacing: heb daar geen abbo, maar vond dit wel een goede tussenoplossing. Jammer dat Videoland niet beide films tegelijk online heeft steeds.

2 likes

Ik heb de eerste film op youtube gekocht! Wordt soms echt grijs gedraaid

2 likes

Wanneer ging jullie kind van 2 naar 1 slaapje? En hoe merkte je dit?