Tips, ervaringen & aanraders #11

Mijn baby’tje van 3 weken haaat de wandelwagen, ze gaat standaard huilen als ze erin ligt. We denken dat het misschien te heet is nu? Zodra we over de drempel van ons huis gaan is ze weer stil.

Ik moet er ook van huilen want ik zag de wandelwagen als mijn ticket naar vrijheid, al helemaal als straks als mijn man weer werkt.

Iemand tips? Wordt het nog beter?

Heb je van die tussenstukjes dat je de maxicosi op het onderstel kan zetten? Onze baby wilde de bak ook een tijdje niet, maar wel in de maxicosi. Iets meer geborgenheid. Misschien kun je dat nog proberen? Hoewel dat ook wel warm is…

4 likes

Is bij ons nooit goed gekomen, alleen draagzak of later incidenteel de buggy insert. Bij mij zelf als baby hielp het toen ik op mijn buik kon liggen en ze me dan maar liggend op mijn buik vervoerden.

3 likes

Yes heb ik, maxi Cosi vind ze idd chiller maar alleen in de airco van de auto haha.

@Anna88 oneee, shit dat klinkt niet hoopvol haha

1 like

Was bij ons ook zo de eerste 2/3 maanden, daarna begon ze het prima en later fijn te vinden. Geloof dat een speen toen hielp om het wat aangenamer te maken.
Maar de eerste maanden hebben wij de wagen nauwelijks gebruikt.

3 likes

Mijn ervaring is dat het beter word! De eerste 2-3 maanden hadden ze er een hekel aan, daarna werd het (zoals in mijn geval met veel dingen) makkelijker en konden ze ook even slapen in de wagen als ik ging wandelen, of keken ze gewoon een beetje tevreden om zich heen. Zou het de komende tijd gewoon eens proberen, en als ze niet rustig word het niet zien als falen, maar als ‘ze moet dit nog leren’.

4 likes

Mijn kind vond het ook niet zo fijn, totdat ik hem op zijn buik legde… toen ging bij lange dutjes doen en later ook tummy time. Niet ideaal maarja je hangt er wel continu boven

2 likes

Vindt ze het alleen buiten niet fijn of ook binnenshuis niet? Kan je de achterkant van de bak open ritsen? Dat je wat meer wind erin hebt, kan qua temperatuur wat schelen maar oppassen dat ze niet in de tocht ligt.

1 like

Mogelijk een gedragen shirt van jou inleggen zodat ze een positieve associatie gaat krijgen. Bij ons helpt een white noise apparaatje goed en ligt ze op een wolletje, ook fijn nu met de hitte tav temp regulatie. Vindt ze het ook niet fijn in huis? Anders dat eerst gaan proberen; haar erin leggen, tegen haar blijven praten met oogcontact en kalmeren met speentje zodat ze het wat gaat leren.

5 likes

Thanks allemaal! Heel erg fijn deze tips. Ik kan mezelf zo onzeker maken. @VanderWoodsen @Spaarlamp. Binnen vond ze een aantal dagen geleden best ok, zeker als we na een aantal rondjes die rockit gebruikten. Zo gek hoe het verschilt per dag/week. Ze is natuurlijk zo klein maar ik wil gelijk zo veel. Ik kijk er naar uit om te wandelen en een ijskoffie te drinken op het terras na al deze dagen in de bloedhitte binnen. Als dat dan niet lukt voelt het echt alsof ik faal…

4 likes

Je faalt niet en het is ook super normaal om te zoeken naar een stukje ‘normaal’ en ‘een momentje voor jezelf’. Is ook nodig ervaarde ik zelf, dus daarin is het absoluut niet gek. De omstandigheden werken alleen echt niet mee en je kindje is nog klein. Hopelijk lukt het deze week of die erna. Stop niet met proberen hoor, je zal er ook beter in worden in te leren wat werkt voor je kindje.

1 like

Je faalt niet! Ik heb het eerste jaar niet met mijn kind in de wandelwagen ergens kunnen zitten. En dan zag ik mensen die dat wel konden, dat de baby dan relatief rustig in de wandelwagen lag of op schoot zat. Het voelde als falen, wat doe ik fout, zeker met al die zwangerschapshormonen in mijn lijf, maar ik heb gewoon een ander type kind.

Ik wil absoluut niet zeggen dat jouw baby ook zo is (kan ik ook niks over zeggen). Maar wil vooral duidelijk maken: als iets (nog) niet lukt of kan, betekent absoluut niet dat jij faalt!
Wees vooral mild voor jezelf, je kind is nog zo klein en het is ook uitvinden wat wel en niet werkt voor jullie.

En wat anderen ook al zeggen: inderdaad helpen de weersomstandigheden echt niet mee.
Wij hebben ook vrij vroeg speeltjes opgehangen of van die zwart/wit kaarten aan de zijkant vd bak zodat hij wat te kijken had. En wij zijn met 3 maanden overgestapt naar de maxicosi, dat werkte beter in ons geval.

3 likes

Ik denk ook dat baby’s moeten leren om te slapen/liggen in de kinderwagen en dat je er aldoende achterkomt wat fijn is voor je baby maar daarna is het gewoon een stukje van karakter denk ik. Mn oudste kon prima in de kinderwagen/buggy slapen en met wat plannen van het middagdutje was het even een uurtje stil. Ook had ik allerlei accessoires om het slapen comfortabeler te maken. Maar mn jongste van 2 is echt een ander verhaal, die vond de kinderwagen verschrikkelijk en het moet vooral niet te lang duren en slapen is wel het ergste wat je hem kan aandoen🤣. Ik heb bij hem juist geleerd dat de buggy nu een stuk begrenzing en duidelijkheid aanbiedt. Dus lopen waar het kan maar bij druk gedrag of teveel prikkels vindt hij het juist wel fijn.

2 likes

Jaa jullie hebben ook gelijk. De omstandigheden waren echt heel shit. Zo heet met die kleine, en ik had zelf ook nog een baarmoeder ontsteking en antibiotica (die overgaat in de moedermelk dus ze heeft daar zelf misschien ook last van).

Ipv te focussen op wat niet kan gaat er ook een hoop goed. We zijn met de auto ergens heen geweest en ze sliep vannacht 6 uur lang in de co-sleeper.

6 likes

Ja faalt zeker niet! En onthoudt ook: als het niks is, je hebt pijn of je baby gaat huilen dan reken je af en ga je naar huis. Is niet het einde van de wereld :white_heart:
Elke dag (eigenlijk elk uur) met een newborn is zo anders!

1 like

Ja en bestel je drinken etc to go als het kan. Ga je wel lekker zitten en als het niet gaat pak je in en ga je naar huis.

4 likes

Ja ik vroeg in het begin vaak bij het bestellen of ik ook meteen kon afrekenen, dan kon ik direct weg als het nodig was.

Je wereld zal steeds weer een stukje groter worden :heart:

3 likes

Echt heel fijn en lief deze berichtjes! Houd me echt een beetje op de been :heart::muscle:

6 likes

Heeft er iemand een auto/speelgoed van het merk Bruder? Het zijn mooie maar ook prijzige auto’s. Ben benieuwd of het een beetje hufterproof is?

Ja, dat is echt goede kwaliteit. Mijn neefje heeft hier meerdere auto’s van (ook via marktplaats) en gaat er niet zachtzinnig mee om. Ligt ook geregeld buiten in de zandbak en dat heeft het ook overleefd.

1 like