Tips, ervaringen & aanraders #11

Jaa jullie hebben ook gelijk. De omstandigheden waren echt heel shit. Zo heet met die kleine, en ik had zelf ook nog een baarmoeder ontsteking en antibiotica (die overgaat in de moedermelk dus ze heeft daar zelf misschien ook last van).

Ipv te focussen op wat niet kan gaat er ook een hoop goed. We zijn met de auto ergens heen geweest en ze sliep vannacht 6 uur lang in de co-sleeper.

6 likes

Ja faalt zeker niet! En onthoudt ook: als het niks is, je hebt pijn of je baby gaat huilen dan reken je af en ga je naar huis. Is niet het einde van de wereld :white_heart:
Elke dag (eigenlijk elk uur) met een newborn is zo anders!

1 like

Ja en bestel je drinken etc to go als het kan. Ga je wel lekker zitten en als het niet gaat pak je in en ga je naar huis.

4 likes

Ja ik vroeg in het begin vaak bij het bestellen of ik ook meteen kon afrekenen, dan kon ik direct weg als het nodig was.

Je wereld zal steeds weer een stukje groter worden :heart:

3 likes

Echt heel fijn en lief deze berichtjes! Houd me echt een beetje op de been :heart::muscle:

6 likes

Heeft er iemand een auto/speelgoed van het merk Bruder? Het zijn mooie maar ook prijzige auto’s. Ben benieuwd of het een beetje hufterproof is?

Ja, dat is echt goede kwaliteit. Mijn neefje heeft hier meerdere auto’s van (ook via marktplaats) en gaat er niet zachtzinnig mee om. Ligt ook geregeld buiten in de zandbak en dat heeft het ook overleefd.

1 like

Zeker goede kwaliteit maar hangt wel een beetje van de leeftijd af! Mijn zoontje van 2 wil er wel eens op gaan zitten en ik heb wel het idee dat die wagen daar niet helemaal tegen bestand is :wink:

1 like

Oh top! Ja ik kijk nu ook via vinted maar dan is het toch wel regelmatig dat er iets af is/ontbreekt

@portree oh ja die fase heeft mijn peuter nu ook haha. Ik ga eens kijken! Dankje

Wij hebben er twee. De deuren vallen er wel snel af en ook wat kleine plastic onderdeeltjes, maar mijn kinderen spelen er echt veel mee, dus over het algemeen ben ik er tevreden mee! Ze mogen er echt niet op zitten inderdaad.

2 likes

Mijn kind is 3,5 en voor die leeftijd vind ik het zeker hufterproof. Ik zou wel goed naar de maat kijken. Wij hebben vier grote auto’s/vrachtwagens en een wat kleinere tractor en die tractor is wel wat ieliger dan die grote auto’s.

1 like

Heeft iemand een tip voor een leuk koffietentje of restaurant met speelplek voor een kind van bijna twee in Zeist? Ik ga daar woensdag heen en zoek wat vermaak.

Achter ‘t behang!

2 likes

Bijzonder leuk

3 likes

& @Fleecedekentje Dank jullie wel! Zien er allebei heel gezellig uit.

1 like

Ik zoek iets waar mijn bijna vijfjarige zichzelf rustig mee kan vermaken en verhaaltjes kan luisteren, bijvoorbeeld een Timio, Toniebox of Yoto. Ik las dat Tiptoi daar ook leuk voor is? Helemaal handig als het ook leuk is voor mijn 2,5 jarige. Iets wat ze zelf aan kunnen zetten dus, voor tijdens het spelen of voor onderweg en een beetje handig in gebruik qua nieuwe verhalen toevoegen enzo. Gewoon een oude telefoon met luisterboeken zie ik niet zitten, ik wil ze juist van de schermpjes af. Wat vinden/vonden jullie kinderen op die leeftijden leuk?

3 likes

Wij hebben tiptoi en Timio en dat vindt mijn 5 jarige allebei leuk. Zou eerder tiptoi aanraden dan timio, dat is leuker voor iets jongere kinderen vind ik. Maar favoriet is luisterverhalen op zijn koptelefoon. Deze verbinden we met Bluetooth op onze eigen telefoon en zetten dan een boek aan, hij heeft dus geen schermpje. Op spotify staan luisterboeken van Carry Slee, Pippi Langkous en Annie MG Schmidt.

2 likes

Kent iemand een kinderboek (6jaar) dat gaat over pesten maar in het perspectief van de meeloper. Dus iemand wordt gepest en hoe laat je je niet opstoken om mee te doen en kom je voor het slachtoffer op?

Ik lees nu ‘Pip en het geheim van de eenhoorns’ voor aan mijn dochter van bijna 7. Het is voor een ietsje oudere doelgroep bedoeld.

We zijn nog halverwege maar het gaat o.a. over een meisje dat bevriend raakt met een nieuwe wat excentrieke klasgenoot, wat ze dus ook wel geheim probeert te houden voor haar beste vriendin die het populaire meisje is.

2 likes

Dank je wel! Heb je nog een favoriet van Tiptoi?