Tips, ervaringen & aanraders #11

Zeker goede kwaliteit maar hangt wel een beetje van de leeftijd af! Mijn zoontje van 2 wil er wel eens op gaan zitten en ik heb wel het idee dat die wagen daar niet helemaal tegen bestand is :wink:

1 like

Oh top! Ja ik kijk nu ook via vinted maar dan is het toch wel regelmatig dat er iets af is/ontbreekt

@portree oh ja die fase heeft mijn peuter nu ook haha. Ik ga eens kijken! Dankje

Wij hebben er twee. De deuren vallen er wel snel af en ook wat kleine plastic onderdeeltjes, maar mijn kinderen spelen er echt veel mee, dus over het algemeen ben ik er tevreden mee! Ze mogen er echt niet op zitten inderdaad.

2 likes

Mijn kind is 3,5 en voor die leeftijd vind ik het zeker hufterproof. Ik zou wel goed naar de maat kijken. Wij hebben vier grote auto’s/vrachtwagens en een wat kleinere tractor en die tractor is wel wat ieliger dan die grote auto’s.

1 like

Heeft iemand een tip voor een leuk koffietentje of restaurant met speelplek voor een kind van bijna twee in Zeist? Ik ga daar woensdag heen en zoek wat vermaak.

Achter ‘t behang!

2 likes

Bijzonder leuk

3 likes

& @Fleecedekentje Dank jullie wel! Zien er allebei heel gezellig uit.

1 like

Ik zoek iets waar mijn bijna vijfjarige zichzelf rustig mee kan vermaken en verhaaltjes kan luisteren, bijvoorbeeld een Timio, Toniebox of Yoto. Ik las dat Tiptoi daar ook leuk voor is? Helemaal handig als het ook leuk is voor mijn 2,5 jarige. Iets wat ze zelf aan kunnen zetten dus, voor tijdens het spelen of voor onderweg en een beetje handig in gebruik qua nieuwe verhalen toevoegen enzo. Gewoon een oude telefoon met luisterboeken zie ik niet zitten, ik wil ze juist van de schermpjes af. Wat vinden/vonden jullie kinderen op die leeftijden leuk?

3 likes

Wij hebben tiptoi en Timio en dat vindt mijn 5 jarige allebei leuk. Zou eerder tiptoi aanraden dan timio, dat is leuker voor iets jongere kinderen vind ik. Maar favoriet is luisterverhalen op zijn koptelefoon. Deze verbinden we met Bluetooth op onze eigen telefoon en zetten dan een boek aan, hij heeft dus geen schermpje. Op spotify staan luisterboeken van Carry Slee, Pippi Langkous en Annie MG Schmidt.

1 like

Kent iemand een kinderboek (6jaar) dat gaat over pesten maar in het perspectief van de meeloper. Dus iemand wordt gepest en hoe laat je je niet opstoken om mee te doen en kom je voor het slachtoffer op?

Ik lees nu ‘Pip en het geheim van de eenhoorns’ voor aan mijn dochter van bijna 7. Het is voor een ietsje oudere doelgroep bedoeld.

We zijn nog halverwege maar het gaat o.a. over een meisje dat bevriend raakt met een nieuwe wat excentrieke klasgenoot, wat ze dus ook wel geheim probeert te houden voor haar beste vriendin die het populaire meisje is.

2 likes

Dank je wel! Heb je nog een favoriet van Tiptoi?

Favoriet hier zijn het lichaam, lexicon en de brandweer. Maar hangt beetje van de interesses van je kind af. Het liedjesboek vindt mijn kind van 3 het leukste. En wil voor komende vakantie ‘de wereld van de muziek’ kopen. Die lijkt me leuk voor beide. We hebben ook 2 Tiptoi spellen maar die zijn hier niet zo’n succes.

1 like

Wij hebben voor mijn net driejarige nu een Yoto en daar is ze echt dolgelukkig mee. Ik vind het ook heel leuk want familieleden die ver weg wonen kunnen zo voorleesopnames maken die ze kan afspelen, er zijn heel veel luisterboeken op internet te vinden en ik ben de oude kinderplaten van mijn ouders aan het digitaliseren en voor haar op kaartjes aan het zetten en zo. Ze bouwt ook echt een eigen muzieksmaak op want we maken dan kaartjes met verschillende genres en nu is ze bijvoorbeeld heel erg into punk :joy:

Super makkelijk te bedienen dus met 2.5 had ze het ook al wel gekund, maar ik denk dat het voor een kind van 7 bijvoorbeeld ook nog steeds leuk is. Vraagt alleen wel even een investering van jezelf om alles te verzamelen en op kaartjes te zetten, maar opzich is de app heel gebruiksvriendelijk.

(Die andere dingen ken ik allemaal niet.)

1 like

Koop je dan al die luisterboeken of zet je dat (illegaal) om? Ik zit ook weleens naar een yoto te kijken maar ik wil niet illegaal downloaden/omzetten en ik vind alles kopen dan best duur t.o.v. een spotify abonnement dat we toch al hebben.

Geen oordeel verder maar ben benieuwd of het misschien legaal goedkoper is dan ik denk. Ik zie bv 10 euro voor een luisterboek voorbij komen dus dan ben je voor 3 boeken + yoto + kaartjes al dik 100 euro kwijt.

2 likes

Tot nu toe heb ik alleen nog zelf vanalles ingesproken en oude platen en cd’s omgezet naar mp3, maar ik was inderdaad voornemens om alles gewoon van youtube af te halen. Dus als je dat niet wil zal het inderdaad wel snel gaan oplopen ben ik bang.

1 like

Ik ben op zoek naar een tracker voor in de tas van mijn dochter. Het liefst naai ik hem in de voering, dus dacht aan een smarttag. Maar ik zag ook horloges (One2track) waarmee ze me evt ook kan bellen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Edit: Ze is 4. Is zo’n horloge dan handig icm spelen en blijven haken etc?

Ben je bang dat je haar tas kwijtraakt of je kind zelf? Want als het om je kind gaat, die tas is vaak het eerste wat ze ergens laten slingeren. Weet je nog niet of ze echt in de speeltuin is of daar haar tas heeft laten liggen.

Edit: Oh en op veel scholen zijn van die GPS horloges (in ieder geval onder schooltijd) niet meer toegestaan.

1 like

Kind, maar het gaat vooral om de reis van school naar opvang (dat gaat via een derde partij). Zou het fijn vinden om te weten dat de reis goed is gegaan de eerste weekjes (i know… loslaten)

Goed om te weten, van die horloges! Ook bij schoolreisjes e.d.?