Tips, ervaringen & aanraders #11

Voor ons is het ook de eerste zomervakantie van school en net als @itakepictures hebben we een vakantie activiteitenlijst gemaakt.

Een kinderhand is snel gevuld dus er staan ook wat random dingen op zoals chocoladevla met slagroom eten (dat willen ze graag door een sesamstraat liedje) en kokosnoot eten :joy: (ik weet niet hoe ze daar op kwamen, maar prima).

Mijn kinderen kunnen niet lezen dus ik heb er kleine tekeningetjes bij gemaakt :joy:

25 likes

Volgens mij is de nieuwe trend: je kind met een versierde auto ophalen van school op de laatste schooldag. Zit in ieder geval in mijn algoritme… :sweat_smile:
Verder vooral benieuwd naar de andere tips, want heb zelf geen auto en zie het mezelf niet doen

Met de dubbeldekkertrein :heart: toch geweldig dat dit kinderen dit willen.

6 likes

Wil je vooral de locatie kunnen zien, of is de belfunctie ook een vereiste? Anders denk ik aan een airtag in bijv de schoenlip of in haar kleding pinnen? Wij doen nu als we bijv naar een pretpark gaan een airtag bij de nek van haar shirt of aan de broek (iets wat ze niet snel uitdoen/laten liggen).

2 likes

Ik was aan het zoeken naar ervaringen over stoppen met de speen en kwam jouw (recente) berichten tegen. Hoe is dit afgelopen? Zijn jullie er nu helemaal vanaf met een paar dagen doorzetten? En wat heb je gedaan als ze ging huilen, ben je er dan bij gebleven? Het staat mij heel erg tegen om hem alleen te laten huilen in bed, dit hebben wij nooit gedaan.

Zoontje is 10 maanden dus wij willen ook gaan stoppen met de speen. Helaas is het nu een slaapassociatie geworden, ik had een aantal weken terug gewoon door moeten pakken maar we waren zo blij dat hij eindelijk goed zelfstandig slaapt mede door die speen.

Over twee weken gaan we op vakantie en ben echt in dubio of we er nu mee gaan stoppen (maar dan ben ik de sjaak, want man gaat vanaf maandag op zakenreis) of het over de vakantie heen tillen. Want hoe gaan we hem zonder speen troosten als hij midden in de nacht op de camping wakker wordt. Maar ja dan zijn we ook wel weer een dikke maand verder qua gewenning…

1 like

We hebben het niet meer doorgezet, ze bleef echt intens huilen en dat is iets wat we helemaal niet van haar gewend zijn, ze huilt namelijk nooit in bed. Nu lag ze na een uur nog heel hard te huilen, dat vonden we te zielig en het ook niet helemaal waard. Uiteraard in dat uur wel naar haar toe geweest en getroost. Als ze dan gekalmeerd was en ik haar weer in bed legde, begon ze weer zo hard te huilen.

Ze krijgt nu dus nog steeds voor haar slaapjes overdag een speentje en we hebben ons er maar soort van bij neergelegd dat het zo is. Wat we wel gedaan hebben, is een gaatje geknipt in de speen in de hoop dat ze hem dan niet meer zou pakken. Wat ze nu doet is de speen wel in haar mond, maar zodra ze slaapt valt ie uit en ligt ie gewoon ergens in haar bed. Ze pakt hem ook tijdens het slapen niet opnieuw. Hierdoor hebben we ook zoiets van ja als dit het dan is, dan is het maar zo.

Ik blijf het bij mijn dochter zo gek vinden, omdat ze dus alleen overdag en thuis een speen gebruikt met slapen en verder niet.

Ik heb dus verder ook niet echt goed advies.

1 like

Wat leuk dit! Kokosnoot en chocoladevla eten en met de trein, zo zoet :pleading_face::pleading_face: Ga dit onthouden voor als mijn kind naar school gaat.

Mijn vriend had laatst een ja-dag met zijn kinderen, omdat ze het een tijdje moeilijk hadden. Die hadden ook zulke schattige dingen op het lijstje gezet, zoals ‘s ochtends chillen in bed, muziek luisteren en samen skaten (koekjesontbijt, speelgoed kopen, haren verven en MacD stond er ook op als tegenhanger).

3 likes

Ah ja ik kan me helemaal voorstellen dat je niet hebt doorgezet. Ik ben een beetje bang dat dit bij ons ook gaat gebeuren, en wij gaan hem dan ook geen uur laten huilen.
Nou ja we gaan het toch proberen maar vind het alsnog fijn om te horen dat het niet bij iedereen meteen soepel gaat. Hoewel het voor jullie natuurlijk vervelend is dat het niet is gelukt. Choose your battles :relaxed:

Wij zijn een camper roadtrip aan het maken met onze baby van 10 weken, nu zijn we ergens waar de temperatuur 's nachts erg daalt waardoor het in hefdak waar zij slaapt 24 graden is als ze gaat slapen & afkoelt tot 16 graden. Ik vind het moeilijk haar erop te kleden qua oververhitting/onderkoeling, wat zouden jullie doen? Vannacht heb ik de verwarming maar op een gegeven moment aangezet.

Ooh lastig ja! Ik denk inderdaad dat de beste optie is om de verwarming 's nachts iets aan te zetten, zodat de temperatuur daar rond de 20 graden blijft.

Of als je 's nachts haar luier verschoont, dat je dan ook gelijk de zomerslaapzak verruilt naar een winterslaapzak?

1 like

Nog bedankt iedereen hier voor de tips mbt de wandelwagen! Inmiddels is het niet meer zo heet, heb ik haar ingebakerd, met speentje, en beentjes tegen de achterkant van de wagen, met de rockit aan, en ze accepteert het! Ik drink een (snelle) cappuccino op het terras in mijn eentje!! :muscle::smile:

32 likes

Dit is vast al tig keer gevraagd maar snap niks van de zoekfunctie.

Vanwege zindelijkheid en zelfstandigheid zoek ik naar (korte) broeken zonder knoop die lang en slank vallen. Alle broeken met elastiek zakken zo van z’n billen.

Vaak kun je ze aansnoeren met een touwtje maar dat werkt natuurlijk ook niet als hij die knoop er niet uit krijgt

Ik vind Zara vaak smal vallen. Hebben ook veel leuke korte broekjes met elastiek. Of z8 valt ook lang en smal. Hema en H&M vallen vaak een stuk breder is mijn ervaring.

1 like

Terstal bij meisjes valt heel smal, weet niet of bij jongens ook is, maar kun je even kijken

1 like

We willen misschien binnenkort naar het oosten/noorden van het land en daar zijn we nog nooit heen geweest. Een beetje goedkoop. Nu zag ik Landal bospark lunsbergen, iemand toevallig ervaring mee? Zag dat het erg gedateerde chaletjes zijn maar krijgen in principe wel goede reviews.

Maar wat ik me meer afvraag is: verkeers en attractiepark Duinen Zathe in Appelscha lijkt me erg leuk voor mijn bijna 4 jarige, maar je hebt ook Drouwenerzand, dat zit heel dichtbij het Landal park. Dat ziet er een beetje uit als een kermis met die rare attracties die je ook op kermis ziet. Is Duinen Zathe leuker voor bijna 4 jaar? En is Wildlands al leuk voor die leeftijd?

1 like

Ja ik denk dat we het zo maar blijven doen, mijn vriend maakt zich minder zorgen… Stom maar ben andere togs slaapzakken vergeten, niet zo bij stil gestaan dat het zo koud kon worden. Heb haar nu vannacht maar meer kleding aangedaan.

2 likes

Wildlands is leuk! Echt veel te doen voor kindjes.

1 like

Camping de kleine wereld is ook echt heel leuk! Heb je ook kleine chaletjes.

4 likes

Duinen zathe is mn vriend laatst geweest met onze dochter van net 4 en die waren beide heel enthousiast. Hij vondt het mooi overzichtelijk! Wildlands ben ik zelf wel eens geweest, het is best groot maar vrienden van ons vinden het altijd wel leuk met hun dochters van die leeftijd

4 likes

Wij kunnen alleen een bepaald weekend en dan hebben ze niks zag ik. Maar bedankt!

@Cam goed om te horen!
@Minettes ah ook goed om te horen van duinrn zathe, het ziet er ook erg leuk uit vind ik. Wildlands zal dan ook wel goed komen, ze is niet per se fan van dieren kijken haha, maar wel van spelen. Dus als dat er ook is dan komt het wel goed.