Nou jullie gaan het vast hoe dan ook heel erg leuk hebben, beide plekken zijn erg leuk!
De vrienden met wie we waren zeiden dat toen zij rond 11 uur binnenkwamen het heel druk was en ze blij waren dat ze gereserveerd hadden. Wij waren er rond 11:30/11:45 en toen was het al stuk rustiger. Wij zaten er tot 13:30 denk ik en het werd toen ook steeds rustiger.
Ja dat vond ik trouwens ook wel. Mijn kind klimt vooral dus hij gaat vooral op dat klimobject. Maar ik zei toen inderdaad hetzelfde over dat keukentje tegen mijn vriend.
Maar ik vind veel plekken voor kinderen best wel afgeragd. Villa Zebra in Rotterdam vond ik ook matig
Dit is mij ook echt al opgevallen. Snap dat je niet alles mooi kan houden en dan kinderen wild spelen enzo, maar het is soms echt zo afgeragd dat het gewoon een net niet plek geworden is.
Boomhuttenclub wacht ik dan nog even mee, als we al een keer gaan na wat ik lees bij @Feather. Dat was in Berkel wel echt top, dat er ook plek was waar die van mij al kon spelen.
Merk soms dat ik het nu lastig vind, heel de tijd in de kinderstoel vind ik voor niet leuk, maar er is ook nergens al een plek voor haar om te spelen.
Het kan wel maar dat vraagt ook wat van ouders én ook meer personeel denk ik. Ik ben in Korea geweest met mijn kind en al die speelplekken waren uitgebreid, compleet, schoon en echt heel erg leuk. Maar er werd wel verwacht dat je er als ouder bovenop zat en elk uur o.i.d. kon er even niet gespeeld worden omdat er schoongemaakt moest worden.
Ik vind strand, kinderboerderij met terras of speeltuin en onderweg een koffietje halen ideaal. Speelcafe weet ik ook niet zo, ik ga vaak in de buurt naar koffietentjes met een kleine speelhoek. Of zelf wat meenemen dat ze aan tafel of op een kleedje op de grond kan doen?
Peppa Pig world in de mall vind ik trouwens wél een voorbeeld van een leuke speelplek voor kinderen. Maar dan gelijk heel duur helaas.
Nu ik voor de tweede keer zwanger ben en dus grotendeels alles al heb, wat zijn dingen wat je bij je tweede zwangerschap wél gekocht hebt wat je bij je eerste niet hebt gedaan?
Ik heb voornamelijk hydrofiele doeken van de action gekocht. Gebruik ze nog steeds veel (zoontje is 2,5) maar zou ook wat nieuwe willen. Graag ook wat mooiere kwaliteit. Iemand tips? ![]()
Ik heb bijna alle hydrofielen van Hema en die zien er na twee kinderen en een thuisbevalling nog perfect uit.
Bij de tweede gekocht wat ik bij de eerste niet had maar wel heel handig vind: rekbare draagdoek, luier caddy, white noise machine (heb echt het idee dat ze mét beter door de oudste heen slaapt overdag dan zonder), draagbare flessenwarmer, luieretui van Lässig. En een bakfiets en dakkoffer ![]()
Ik heb de XL hydrofiele doeken van Done by Deer na 4 jaar nog steeds in gebruik, dochter droogt er graag mee af na het douchen. Blijven de meest zachte fijne doeken die ik had. De rest (van hema etc)
ligt nu in de schoonmaakkast ![]()
Vond Konges Slojd ook heel zacht en mooi toentertijd, maar die heb ik volgens mij niet meer (weggegeven??)
Jolein! Die zijn nog steeds mooi
Ik vind de doeken van Hema en Jolein echt heel fijn. Die van Little Dutch en Kruidvat vind ik niks.
Ik vind de doeken van Marks&Spencer ook echt heel fijn, alleen die zijn helaas niet in Nederland te koop. Maar misschien ga je zelf nog richting UK of ken je iemand die nog die kant op gaat.
O en nog een tip die ik wel bij mijn eerste (en enige) zwangerschap al had gekocht, maar echt lang plezier van heb gehad: de OXO doekjesbox. Voelde toen als een onnodig luxe item, maar heb dit echt tot zindelijkheid al-tijd gebruikt op de commode. Per-fect. Elke euro waard IMO.
In Voorburg vlakbij Den Haag zit kinderboerderij Essteijn. Heeft net een hele nieuwe leuke speeltuin buiten, verschillende dieren & een simpele speelhoek binnen in het restaurant met wat boekjes en speelgoed etc. Je kan zowel binnen als buiten zitten en het eten is ook echt top ![]()
Dat is sowieso iets dat mij enorm stoort en ook verbaast, ik zie zo vaak kinderen vanaf 2 jaar helemaal alleen spelen en dan andere kinderen slaan of blokken tegen hun hoofd smijten en spullen kapot maken en die ouders zitten ver weg, zien helemaal niks van wat hun kind uitspookt.
Maar je hebt gelijk, je moet als ouders idd een andere instelling hebben en hier zie ik helaas heel vaak dat het ze geen reet boeit wat hun kind uitspookt. Maar dat is weer een hele discussie an sich.
Er is nu wel een leuke op oostaziatische speeltuinen geïnspireerde binnenspeeltuin in waddinxveen, Minimasters Playground. Het kost wel een duit en je betaalt ook als volwassene, maar je boekt dan een tijdslot en tussen de tijdsloten maken ze ook schoon en ruimen ze alle spullen weer op. Ik ben er niet geweest maar de filmpjes en fotos die je er van kan vinden zien er leuk uit.
Oh dat Minimasters lijkt heel erg op Playhood! Dat zit in Amsterdam en Hilversum
Jaaa dit is echt een topper!!! Raadt hem aan iedereen aan
Ik heb ze van jollein en zou die niet nog een x kopen. De prints worden faal, en sommige printjes zijn heel ruw van stof.
Ik heb 1 kind, maar heb heel veel plezier gehad van de bamboe hydrofielen van Lässig. Die waren mooi groot en heel zacht dus fijn om helemaal in te wikkelen na het badje. Ook wel gebruikt als lakentje in de zomer.
Verder kan ik je geen tips geven dus. Want ik heb geen idee wat ik anders zou kopen bij een tweede eigenlijk.
Ik heb voor de tweede juist minder dingen gekocht… Omdat ik veel al had natuurlijk en omdat er minder nodig was. Wel een fotoshoot gedaan! Dat was wel waardevol en hadden we bij de eerste niet gedaan. Zou voor een eventuele derde (die komt er niet) wel sneller dingen kopen die mijn leven of dat van mijn partner makkelijker maken, dus meteen chille zwangerschapskleding, lekkerdere snacks, kant en klaar maaltijden.
Hydrofiel doeken van lodger ![]()
tip via hier gekregen en echt onwijs blij mee! Zo’n heerlijke zachte en dikke kwaliteit. Kleding en slofjes daarvan ook trouwens. Die zou ik meer hebben gekocht als ik t wist.
Voor degenen die een kolfconsult hebben gedaan: hoe lang na de bevalling heb je dit gedaan? Bij de oudste heb ik een medela kolf gebruikt en die was wel oke maar wil nu wat meer oriënteren op handsfree kolven.