Ja eens, zo’n leuke plek vind ik! Verwarmd zwembad is fijn, modderspeeltuin, overal skelters/fietjes, goed restaurant en mooie wandelroutes vanuit de camping (oa naar een pannenkoekenrestaurant met een grote buitenspeeltuin). En de bus naar Groningen stopt voor de deur. Ze hebben het er echt goed begrepen qua sfeer vind ik. Niets aftands, maar alles klopt.
Misschien is dit heel stom of heb je dit al bedacht: maar is het korte broekje van een pyjama misschien een optie? Naar mijn idee zijn die altijd elastischer dan gewone broeken.
Ja duinen zathe is heel leuk! . Wel goed om te weten dat veel attracties vanaf 90 cm zijn, dus als je kindje iets kleiner is is het minder leuk. Wat ook leuk is om het noorden iS Sprookjeshof in Zuidlaren, maar weet niet waar precies je zit.
Jaa echt m’n aller favorietst! Wel prijzig die chalets maar ja betaald natuurlijk ook voor de faciliteiten en de sfeer. Er hangt echt een hele fijne sfeer en idd mega leuke speeltuin, waterspeeltuin, zwembad en skelters enz.
Molke is trouwens ook heel leuk vond ik. Maar ook prijzig. Restaurant is wel echt goed en zit direct aan een binnenspeeltuin, ook echt top. En een strandje hebben ze. En bootverhuur. Net wat meer faciliteiten nog dan de kleine wereld. Zie nu dat dit niet echt in het noorden ligt, meer in het oosten (overijssel).
Ik woon in het Noorden. Wij hebben een Wildlands Abonnement en alleen al voor de speeltuinen is dat het waard ![]()
Duinen Zathe is leuker dan Drouwenerzand op die leeftijd!
Wat ook leuk is, is het boomkroonpad.
Ik vind Duinen Zathe en Drouwenerzand leuker voor vanaf 6 jaar. Sprookjeshof, Drentse Koe en Nienoord zijn leuker voor die leeftijd. Wildlands ook natuurlijk!
Wij zaten daar op de camping met een tent en vrienden in een chalet. Vond de sfeer leuk en de omgeving ook. Maar het kamperen was wel echt hutje mutje dat vond ik minder.
Bij korte broeken gewoon heel wat maten te klein. Mijn smalle 6-jarige draagt nog altijd shorts in maat 92/98 terwijl zijn werkelijke kledingmaat 116 is.
Bij lange broeken is het moeilijker, want ze moeten in de lengte nog passen natuurlijk. Gek genoeg is deze joggingbroek van Kiabi de enige die niet van zijn billen zakt. Ik denk door de knoopjes in de taille. Daar hebben er dan ook een stuk of 8 van
https://www.kiabi.be/nl/gemeleerde-joggingbroek-met-verstelbare-tailleband-blauw_P824301C945988?utm_adgroup=Soldes+-+été+26&utm_adgroupid=197216333959&utm_campaign=BE-NL+-+SHP+-+Promo+-+AD4004&utm_campaignid=23979679137&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_term=&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=23979679137&gbraid=0AAAAABhC4yedK6kXC9osrfdy-RZWvDW5C&gclid=CjwKCAjwgajSBhBEEiwASicJU4uGYcq9j6fkG5-gEUNPsb-n1T3Z2UAF3ZkuurfFrIV6xg_dWQo-vxoCLzoQAvD_BwE
Hoe oud is je zoontje? Is hij vroeg zindelijk? Ik heb gemerkt dat broeken tot een bepaalde maat vaak veel ruimer zitten, ik denk omdat ze ruimte moeten laten voor de pamper
Ooh dat zou me niet verbazen als dat hier ook gaat gebeuren. Alleen het ziet er dan toch wat gek uit met van die shirts wel in maat 116. Hij is 3,5 jaar dus niet perse vroeg zindelijk.
Iemand anders tipte hier Zara en die elastieken shorts passen inderdaad goed in maat 110! Die joggingbroek ziet er idd ook uit alsof ie dat zou passen. Lijkt me ideaal als ie straks naar school gaat en zelf zn broek uit en aan moet doen. Bedankt allemaal voor de tips en reacties
Ze is 105cm dus dat komt goed! We zitten 25 min rijden van dat sprookjeshof maar we gaan al een dagje duinen zathe en dagje wildlands en dan is het weekend alweer voorbij
Maar heb hem in mijn google maps opgeslagen.
@DikkeKip ik zag idd al wat speeltuinen voorbij komen, ziet er leuk uit!
@Alane Mijn kind vindt julianatoren, toverland en Efteling (en dan het sprookjesbos juist niet) enzo ook erg leuk, ik denk dat ze zich wel goed gaat vermaken in duine zathe.
Ik ben gister bij Lief en Latte Kidcafé in Berkel en Rodenrijs geweest en vond het echt een leuke plek. Wilde de tip dus even met jullie delen.
Als andere nog leuke tips hebben voor kindercafe in omgeving Den Haag hoor ik dat ook graag!
Was het druk?
Boomhuttenclub is leuk! Maar voor jouw kleintje nog niet veel aan nu haha. Vind het ook jammer dat Binkies weg is.
Ik was laatst bij Little Beans. Vond ik ook leuk alleen het eten matig
Ik vond de boomhuttenclub best tegenvallen eigenlijk, ik weet dat iedereen er enthousiast over is maar ik vond er weinig te doen. Er staat een keukentje zonder iets erbij, treinbaan wel geinig en dan die huisjes met een net oid ertussen maar meer niet. Toen wij er pas waren, was het ook heel rustig dus geen andere kindjes om te spelen. Mijn kind die zich normaal al met lucht vermaakt verveelde zich enorm. Wat mis ik, haha. Of is mijn kind misschien al te oud? Edit - oh ja de boot nog, daar heeft ze het langst in gezeten.
Ik moet wel zeggen: ik was ook altijd matig enthousiast over het kinderboekenmuseum maar daar was ik ook pas weer eens en kind heeft er 4 (!) uur zelfstandig gespeeld. Vooral rond de lunch was het zo goed als uitgestorven. Er was ook vrijwel niks kapot dit keer, ben er ook weleens geweest dat er al een tijdje niets onderhouden was.
@mrs.fraser dekoudekoffieclub op instagram deelt veel tips in de buurt van den haag, zie ook regelmatig cafes en restaurant voorbij komen.
Nou jullie gaan het vast hoe dan ook heel erg leuk hebben, beide plekken zijn erg leuk!
De vrienden met wie we waren zeiden dat toen zij rond 11 uur binnenkwamen het heel druk was en ze blij waren dat ze gereserveerd hadden. Wij waren er rond 11:30/11:45 en toen was het al stuk rustiger. Wij zaten er tot 13:30 denk ik en het werd toen ook steeds rustiger.
Ja dat vond ik trouwens ook wel. Mijn kind klimt vooral dus hij gaat vooral op dat klimobject. Maar ik zei toen inderdaad hetzelfde over dat keukentje tegen mijn vriend.
Maar ik vind veel plekken voor kinderen best wel afgeragd. Villa Zebra in Rotterdam vond ik ook matig
Dit is mij ook echt al opgevallen. Snap dat je niet alles mooi kan houden en dan kinderen wild spelen enzo, maar het is soms echt zo afgeragd dat het gewoon een net niet plek geworden is.
Boomhuttenclub wacht ik dan nog even mee, als we al een keer gaan na wat ik lees bij @Feather. Dat was in Berkel wel echt top, dat er ook plek was waar die van mij al kon spelen.
Merk soms dat ik het nu lastig vind, heel de tijd in de kinderstoel vind ik voor niet leuk, maar er is ook nergens al een plek voor haar om te spelen.
Het kan wel maar dat vraagt ook wat van ouders én ook meer personeel denk ik. Ik ben in Korea geweest met mijn kind en al die speelplekken waren uitgebreid, compleet, schoon en echt heel erg leuk. Maar er werd wel verwacht dat je er als ouder bovenop zat en elk uur o.i.d. kon er even niet gespeeld worden omdat er schoongemaakt moest worden.
Ik vind strand, kinderboerderij met terras of speeltuin en onderweg een koffietje halen ideaal. Speelcafe weet ik ook niet zo, ik ga vaak in de buurt naar koffietentjes met een kleine speelhoek. Of zelf wat meenemen dat ze aan tafel of op een kleedje op de grond kan doen?
Peppa Pig world in de mall vind ik trouwens wél een voorbeeld van een leuke speelplek voor kinderen. Maar dan gelijk heel duur helaas.
Nu ik voor de tweede keer zwanger ben en dus grotendeels alles al heb, wat zijn dingen wat je bij je tweede zwangerschap wél gekocht hebt wat je bij je eerste niet hebt gedaan?
Ik heb voornamelijk hydrofiele doeken van de action gekocht. Gebruik ze nog steeds veel (zoontje is 2,5) maar zou ook wat nieuwe willen. Graag ook wat mooiere kwaliteit. Iemand tips? ![]()
Ik heb bijna alle hydrofielen van Hema en die zien er na twee kinderen en een thuisbevalling nog perfect uit.
Bij de tweede gekocht wat ik bij de eerste niet had maar wel heel handig vind: rekbare draagdoek, luier caddy, white noise machine (heb echt het idee dat ze mét beter door de oudste heen slaapt overdag dan zonder), draagbare flessenwarmer, luieretui van Lässig. En een bakfiets en dakkoffer ![]()