Ik heb de XL hydrofiele doeken van Done by Deer na 4 jaar nog steeds in gebruik, dochter droogt er graag mee af na het douchen. Blijven de meest zachte fijne doeken die ik had. De rest (van hema etc)
ligt nu in de schoonmaakkast ![]()
Vond Konges Slojd ook heel zacht en mooi toentertijd, maar die heb ik volgens mij niet meer (weggegeven??)
Jolein! Die zijn nog steeds mooi
Ik vind de doeken van Hema en Jolein echt heel fijn. Die van Little Dutch en Kruidvat vind ik niks.
Ik vind de doeken van Marks&Spencer ook echt heel fijn, alleen die zijn helaas niet in Nederland te koop. Maar misschien ga je zelf nog richting UK of ken je iemand die nog die kant op gaat.
O en nog een tip die ik wel bij mijn eerste (en enige) zwangerschap al had gekocht, maar echt lang plezier van heb gehad: de OXO doekjesbox. Voelde toen als een onnodig luxe item, maar heb dit echt tot zindelijkheid al-tijd gebruikt op de commode. Per-fect. Elke euro waard IMO.
In Voorburg vlakbij Den Haag zit kinderboerderij Essteijn. Heeft net een hele nieuwe leuke speeltuin buiten, verschillende dieren & een simpele speelhoek binnen in het restaurant met wat boekjes en speelgoed etc. Je kan zowel binnen als buiten zitten en het eten is ook echt top ![]()
Dat is sowieso iets dat mij enorm stoort en ook verbaast, ik zie zo vaak kinderen vanaf 2 jaar helemaal alleen spelen en dan andere kinderen slaan of blokken tegen hun hoofd smijten en spullen kapot maken en die ouders zitten ver weg, zien helemaal niks van wat hun kind uitspookt.
Maar je hebt gelijk, je moet als ouders idd een andere instelling hebben en hier zie ik helaas heel vaak dat het ze geen reet boeit wat hun kind uitspookt. Maar dat is weer een hele discussie an sich.
Er is nu wel een leuke op oostaziatische speeltuinen geĂŻnspireerde binnenspeeltuin in waddinxveen, Minimasters Playground. Het kost wel een duit en je betaalt ook als volwassene, maar je boekt dan een tijdslot en tussen de tijdsloten maken ze ook schoon en ruimen ze alle spullen weer op. Ik ben er niet geweest maar de filmpjes en fotos die je er van kan vinden zien er leuk uit.
Oh dat Minimasters lijkt heel erg op Playhood! Dat zit in Amsterdam en Hilversum
Jaaa dit is echt een topper!!! Raadt hem aan iedereen aan
Ik heb ze van jollein en zou die niet nog een x kopen. De prints worden faal, en sommige printjes zijn heel ruw van stof.
Ik heb 1 kind, maar heb heel veel plezier gehad van de bamboe hydrofielen van LĂ€ssig. Die waren mooi groot en heel zacht dus fijn om helemaal in te wikkelen na het badje. Ook wel gebruikt als lakentje in de zomer.
Verder kan ik je geen tips geven dus. Want ik heb geen idee wat ik anders zou kopen bij een tweede eigenlijk.
Ik heb voor de tweede juist minder dingen gekocht⊠Omdat ik veel al had natuurlijk en omdat er minder nodig was. Wel een fotoshoot gedaan! Dat was wel waardevol en hadden we bij de eerste niet gedaan. Zou voor een eventuele derde (die komt er niet) wel sneller dingen kopen die mijn leven of dat van mijn partner makkelijker maken, dus meteen chille zwangerschapskleding, lekkerdere snacks, kant en klaar maaltijden.
Hydrofiel doeken van lodger ![]()
tip via hier gekregen en echt onwijs blij mee! Zoân heerlijke zachte en dikke kwaliteit. Kleding en slofjes daarvan ook trouwens. Die zou ik meer hebben gekocht als ik t wist.
Voor degenen die een kolfconsult hebben gedaan: hoe lang na de bevalling heb je dit gedaan? Bij de oudste heb ik een medela kolf gebruikt en die was wel oke maar wil nu wat meer oriënteren op handsfree kolven.
Ah ja ik zie het, maar ik vind die minimasters er zelfs nog wat leuker uitzien.
Toen de jongste 2 weken oud was direct een draag consult gedaan en een draagdoek aangeschaft (een geweven want ze is in mei geboren en met warm weer is geweven het comfortabelst werd me verteld). Ook heel veel plezier van gehad omdat ik anders echt niet weet hoe ik mijn aandacht en handen had moeten verdelen tussen een peuter die mega actief is en vanalles wilde en een kleine baby die alleen maar vastgehouden wilde worden en alleen op me / tegen me aan sliep. Ik vond dit essentieel bij een tweede kind.
Ohja en een plankje aan de kinderwagen met zitje zodat ik de oudste ook mee kon nemen zonder dat hij alles hoefde te lopen (toen de jongste eenmaal oke was om even in de wagen te liggen). 1,5 jaar leeftijdsverschil trouwens, voor de beeldvorming.
Onze tweede is net een week oud, maar ik had bij de eerste geen babynestje en ook niet gemist. Nu bij de tweede toch minder tijd, probeer de tijd die ik beneden ben ook met de dreumes te spelen en het babynestje in de box al veel gebruikt. Voordeel is ook dat onze zoon er niet bij kan, hij is behoorlijk actief.
En qua hydrofiele doeken: in elk geval niet die van de prenatal! Echt helemaal niet soepel na een paar keer wassen.
Basisschool-broodtrommel-vraagje!
Hebben jullie een speciaal koeltasje of een rugtas met koelvak om de snack+lunch koel te houden voor een kindje wat naar de basisschool gaat? Of is dat allemaal onzin en eten ze de lunch net zo goed een beetje lauw? Wat met bijv kaas/vleeswaren? En groente?
En wat als ze naar de BSO gaan? Heb je dan daarvoor ook nog wat te eten meegegeven? En houd je dat koel of niet?
andere tips omtrent dit onderwerp van eten koel houden ook welkom. Bijv zoân thermo pot?
Is eerlijk gezegd nog nooit in me opgekomen op normale schooldagen. Met een uitstapje en warm weer zorg ik wel voor een waterfles die voor de helft gevuld in de vriezer heeft gezeten en daardoor wat kouder is. Maar bij erg warme dagen pas ik trommeltje beetje aan, kaas voor eerste pauze en iets van jam ofzo voor tweede. Maar groentes enzo heb ik nooit commentaar op gekregen.
Bammetje met kaas die al uren in een tas zit is echt mn lievelings dus zou eigenlijk niet eens denken aan koelelementen oid. Deed je dat vroeger ook met je eigen eten?
Haha, ik vind het zelf idd niet zo lekker, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn dochter als een prinses wil opvoeden
Ik ging zelf vroeger altijd tussen de middag naar huis om te eten, en op de middelbare at ik idd mijn meegenomen boterhammen niet ![]()
Goed om (in ieder geval van 2 ouders nu) te horen dat dit allemaal niet nodig is. Weet niet zo goed hoe het er âtegenwoordigâ aan toe gaat op de basisschool en zag online bij de kinderbroodtrommels nu allemaal koel-opties dat ik ging twijfelen.
Maar dan wordt het gewoon classic rugtas, met classic broodtrommel en waterfles ![]()