Tips, ervaringen & aanraders #11

Iemand ervaring met het superpoeperplan ?
Zag het op insta voorbij komen, maar vind het duur, 179euro.
Maar ben ook wel klaar met dat broekgepoep.
Maar als het is gebruik laxeer middel voor obstipatir en zet hem na eten op de wc vind ik het veel geld.

Vraag om een doorverwijzing naar de poep poli of een kinderbekkenfysiotherapeut

4 likes

Kan je via het CJG vragen of ze daar een programma voor hebben, of bijv een poeppoli bij het zh (of is dat voor complexe vragen?) Ik ken via werk een hulpverlener die bij het consultatiebureau werkt en kinderen (en ouders) helpt met deze vragen

3 likes

Huisarts vond niks aan de hand omdat het er wel uitkomt zeg maar.
Maar als cjg niet helpt dan weer terug.

@itakepictures binnenkort idd afspraak met cjg. Nu ander peraoon, de vorige persoon daar had geen tips anders dan standaard.

Ik heb hier al eerder gepost over m’n zoon die ineens in bed plaste sinds hij naar school ging terwijl hij juist snel nacht zindelijk was. Toen ging het een tijdje goed, maar sinds kort is het elke nacht weer raak. Denk dat de warmte in combinatie met veel drinken deels de oorzaak is. Een uur voor het slapengaan niet meer drinken/geen vocht is bijna onmogelijk op schooldagen omdat hij na het eten nog een ijsje mag. Wakker maken rond 23u als ik naar bed ga heb ik geprobeerd, maar hij is echt niet wakker/uit bed te krijgen rond dat tijdstip :smiling_face_with_tear:

Ik wil nu eigenlijk gewoon tijdelijk luierbroekjes proberen voor ‘s nachts, helemaal omdat ik volgende week met hem op vakantie ga en we samen in bed slapen en dat bed natuurlijk niet elke dag verschoond kan/gaat worden. M’n zoontje vind het natuurlijk helemaal niet leuk, want “luiers zijn voor baby’s”. Maar zie echt even geen andere oplossing. Doe ik met een luierboekje juist meer kwaad omdat hij het dan helemaal niet meer voelt als hij moet plassen? Hij wordt overigens niet wakker van het in bed plassen ‘s nachts, in de ochtend zien/voelen we het pas

4 likes

Als het goed is, kun je zonder verwijzing rechtstreeks bij de fysio terecht! Welke regio woon je? Misschien kan ik je een fijne aanraden.

1 like

Aii wat lastig ook. Ik zou het denk wel doen tijdelijk. Wij noemen het luierbroekje voor de nacht een ‘luieronderbroek’ en dat is dan totaaaaal wat anders dan een luier, misschien helpt dat

3 likes

Dat werkt denk ik niet zo, hij voelt dan niet/minder dat hij heeft geplast maar een luier stopt het plassignaal natuurlijk niet.

Hier gaat het 95% van de nachten goed met luier en dan komt ze ook zelf (ook midden in de nacht) uit bed om te plassen. Telkens als we denken te stoppen met de luier, heeft ze weer een ongelukje. Dus ik laat 'm lekker aan tot ze zelf aangeeft er klaar mee te zijn. Mijn dochter vindt de Mickey luierbroekjes van kruidvat heel leuk, misschien helpt zoiets? Overdag is ze al bijna een jaar 100% zindelijk, aantal ongelukjes is op een hand te tellen dus de luier s nachts werkt dat niet tegen ofzo.

Ik denk niet dat het kwaad kan, want hij merkt het nu ook niet. Hier ook nog steeds een luier in de nacht, want hij wordt gewoon niet wakker. Het is ook niet zo dat hij er lui van wordt, want als hij toevallig in de nacht wakker wordt en moet plassen dan gaat hij naar de wc. Hij zal nooit meer bewust in de luier plassen uit gemak.

1 like

Mijn dochter voelt het ook gewoon als ze in dr luierbroekje plast en geeft het sochtends en savonds ook aan. Soms wil ze snachts ook een nieuwe aan omdat er een plas in zit.
(ik heb hier in mei gepost dat ze nachtzindelijk wilde zijn maar het resulteerde alleen in dat ik er nog vaker uit moest en dat bed verschoonde dus heb d’r weer een luier aangetrokken.)

1 like

Hier tillen we hem (half)slapend op de wc, zijn lichaam gaat van de bekende handeling automatisch plassen. Misschien is dat een optie?

1 like

Je hebt ook luierbroekjes met print, paw patrol oid of vind hij dat niks?
Of oefenonderbroekjes.

Je zou ook een puppypad/kraammatje of zo’n dekje (ikea heeft dat) eronder doen.
Deken wordt misschien wel nat maar matras niet.
Als hier gebeurd is de deken vaak droog. Alleen daaronder nat.

Ik zet mijn dochter al slapend op het potje en dan hou ik haar vast. Het potje doen we omdat je die dan in de kamer gewoon kan zetten en dan zeg ik ga maar plassen en dan doet ze dat. Echt wakker maken is niet nodig.

2 likes

Heb je hem al gewoon eens slapend op de wc gezet om te zien wat er gebeurd? Ik til mijn kind uit bed en zet haar op de wc, en naar de Hema voor babykleertjes

1 like

Ik was vroeger een bedplasser tot laat in de basisschool leeftijd en op een gegeven moment was wel het advies: juist wakker maken anders leer je niet dat je wakker moet zijn om te plassen. Dus mijn moeder gaf me altijd een som die ik moest oplossen voordat ik mocht haha.

Toen was ik wel ouder hoor dan jullie kinderen denk ik, maar toch wel goed om in je achterhoofd te houden misschien

3 likes

Heeft iemand tips voor zwangerschapsbroeken met lengtematen of die gewoon lang vallen? Ik heb echt wat nette broeken nodig voor werk maar kan heel weinig vinden

Atelier Melon is écht lang en zijn hele fijne broeken.

2 likes

Thanks voor alle tips omtrent plassen! We hebben bij de Kruidvat leuke broekjes uitgezocht met Mickey Mouse print en iig afgesproken om deze tijdens de vakantie te gebruiken. Daarna gaan we gewoon weer oefenen met idd misschien een potje op de kamer en laten plassen terwijl hij slaapt bijvoorbeeld.

2 likes

Dit doen wij er inderdaad ook nog bij. Weet de volgende ochtend ook nooit dat hij naar de wc is geweest. Helaas doet hij meer dan 1 plas in de nacht, dus durf de luier nog niet weg te laten.

Wat vinden jullie (kinderen) echt leuk speelgoed voor in bad? Hij speelde eerst gewoon de hele tijd met een bakje en een dikkie dik en dingetjes met zuignapjes, maar dat wordt nu steeds minder dus we willen iets nieuws halen voor m.