Tips, ervaringen & aanraders #11

Playmobilpoppetjes en dieren. Er is ook een Playmobillijn speciaal voor in bad, maar die is voor peuters. Inmiddels gebruiken ze (3 en 5) de gewone poppetjes en ze zitten vaak wel een uur in bad, haha.

2 likes

Plaswekker een optie? Wij zijn daar sinds kort mee gestart en goede ervaring mee.

1 like

Lege potjes en flesjes van pillen, cosmetica en zeep. En wat van die figuurtjes zoals Bing oid.
De peribottle is ook geliefd hier.

6 likes

Gaat dat niet schimmelen? Ik ben hier best terughoudend met “normaal” speelgoed mee in bad nemen (ik heb een douche met bak maar oké haha) omdat ik bang ben dat er water in blijft en het gaat schimmelen

1 like

Eigenlijk niet, ik spoel na het bad wel altijd de zeep eruit en schud het leeg (voor zover mogelijk) en leg het op de rand. En eens in de zoveel tijd doe ik die peuterplaymobil in de afwasmachine. We hadden ook een tijdje vaak duplo in bad, dat ging ook prima.

1 like

Lege flessen douchegel, bakjes en foam letters (figuren vast ook prima, Zeeman heeft nu die van Nijntje).

Deze stapelbekers of gewoon een paar hiervan. Een speelgoed theekannetje en kopjes om in te schenken. Deze kun je weer makkelijk laten drogen.

Foam figuren zijn inderdaad ook leuk en te vinden bij hema. Little Dutch heeft ze volgens mij ook.

2 likes

Ik ben bezig om het lijstje voor de 1e verjaardag van mijn dochter te vullen, maar ik ben beetje inspiratieloos. Hebben jullie tips voor een kind van 1?

• bergstein laarsjes in leuk kleurtje maat 20-21 ofzo
  • badpakje / zwembroekje
  • holztiger dieren (vraag mensen bijv hun favo dier mee te nemen, kan ook met schleich als je dat liever hebt ipv hout natuurlijk)
  • duplo sets
  • grimms blokken (wel prijzig)
  • Smartmax
  • magnatiles
  • woody’s
  • als het je ding is: vtech
  • boeken van karton, zoals Nijntje aanwijsboek of bijv mijn 100 eerste woorden oid
6 likes

Watertafel!
Mijn kind heeft laatst dit voor zijn 1e verjaardag gehad
https://www.bol.com/nl/nl/p/stokroller-pinguin-h22cm-stok-l60cm-1/9200000034589777/?Referrer=ADVNLPPceea1c0076a1285d00bfc28a9a681000236&utm_source=1000236&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl
Hij kan nog niet los lopen maar vindt het heel grappig als wij er mee rollen
Fisherprice boerderij speelt ie ook de hele dag mee

2 likes

Een pop met een zacht lichaam en een poppenwagen of bedje erbij. Mijn dochter speelt nog elke dag met de pop die ze voor haar eerste verjaardag heeft gekregen. Een flesje dat ‘leeg’ loopt als je 'm kantelt is ook al snel leuk.

Duplo, Grapat seizoensset met sorteerbord, autootje van Grimms, houten bakjes van Grimms, een kleine set magnetische tegels (al leuk vanaf ca 18 maanden), stabilo Woody potloden of Bruynzeel dik krijt met een schetsblok, dikke stickers, houten muziekinstrumenten, kleding, regenlaarsjes, toilettas, zwemspullen (bandjes, slipstops, badpak/UV pak), zo’ zandijsjesspeelset, voorleesboeken, beker met rietje voor onderweg.

3 likes

Vooral niet alleen dingen kopen die nu leuk zijn, maar waar ze in het komende jaar mee kan spelen. Duplo blijft echt jarenlang leuk en kan niet kapot gaan, vind dat altijd het geld waard. Boeken (aanwijsboek met flapjes, eerste woorden boek, geluidenboek of voorleesboek). Eenvoudig buitenspeelgoed, zoals een bal, stoepkrijt of wat emmertjes en schepjes (voor water en zand leuk). Een loopfietsje (de 4wieler van puky is echt onverwoestbaar, gaat meerdere kinderen mee en tweedehands ook veel te koop)

5 likes

Als je een tuin hebt, een glijbaan.

Watertafel
Vtech picknickmand
Magnatiles
Pittenzakjes
Kleurboek op water ipv stiften

En hier in huis was de scoot&ride my first loopwagen exht een hit. Nu een jaar later word hij nog elke dag gepakt door mijn dochter.

2 likes

Misschien niet het leukste omdat het meer een meubel is, maar een learning tower is ook wel echt leuk vanaf 1

10 likes

Je hebt ook isolerende potjes, lunchtrommels enz.
Ik RUIK zelfs verschil tussen yoghurt van kinderen die een thermosbeker hebben en kinderen die yoghurt in een mepal pot hebben … Ik zou eerlijk gezegd wel in de zomer en lente eigenlijk ook rekening houden met etenswaren die van 7 tot 12 soms in kamertemperatuur liggen. Zeker yoghurt is dan niet zo lekker meer … Boterhammen weet ik niet zeker eigenlijk.

2 likes

Jaaa Duplo is zo’n goeie! Ook al kunnen ze nog niet bouwen, ik vind dat ze dat echt snel leren zolang ze er maar blootstelling aan hebben. De PM’ers van mijn jongste waren altijd verbaasd over wat hij al bouwde toen hij 2 was, maar dat was vooral omdat hij steeds met de Duplo van de oudste speelde en we het echte babyspeelgoed hadden laten verstoffen op zolder.

4 likes

Thanks voor alle tips! Hoop dingen op het lijstje gezet. Van ons krijgt ze waarschijnlijk de 4-in-1 fiets van Little Dutch.

Duplo ook groot fan van, maar mijn ouders hebben al mijn duplo bewaard en ik heb nog 3 zakken van een nicht gekregen, dus daar hebben we voorlopig wel genoeg van, haha. Zelfde met magnatiles, van dezelfde nicht 2 zakken vol gekregen. Doordat we op deze manier ook nog veel andere dingen gekregen hebben, maakt dat het maken van een lijstje wel lastiger, haha. Keukentje en spullen hebben we bijvoorbeeld ook al klaar staan.

@Ludo Leertoren was het eerste wat ik op het lijstje gezet heb, haha. Ik wil dat zo graag.

@Fishing Hard gelachen gister om

Het is absoluut niet mijn ding en net op het moment dat ik dat van jou las, kwam mijn man met iets van Vtech.

2 likes

Deze, en dan schept ze met een lepel het schuim in een bakje. En dat ‘voert’ ze dan aan de badeend

4 likes

Misschien iets van een abonnement op een dierentuin/strippenkaart voor muzieklessen/dreumesgym of een 10-rittenkaart voor het zwembad?

4 likes

Mijn kinderen hebben heel lang met de vtech theeset gespeeld. Of de trein.
Maar moet net je ding zijn.

Treinset van little dutch is ook echt een hit.

1 like