Tips, ervaringen & aanraders #11

Haha ja dit is wel helemaal waar. Die muziekjes zijn echte oorwurmen. Vooral de kiiiepwagen in ons geval

Deze heks heeft me het leven flink zuur gemaakt voor zeker een jaar of 4. Gelukkig is ze inmiddels overleden.

4 likes

Ik ken een liedje van de Vtech afstandsbediening die we 1 week mee hadden op vakantie in 2016 (en daarna naar de kringloop gebracht heb) nogsteeds :face_with_spiral_eyes: geen grap helaas. Eerste en laatste vtech item dat ik ooit gekocht heb.

2 likes

Neuh, want ik heb geen beige interieur en vind kleur totaal geen probleem. De grimms regenboog staat ook te shinen in de kamer. Ik ben alleen meer van het open einde speelgoed en speelgoed dat past bij montessori, pikler en regio emilia. Dus vandaar dat ik liever geen Vtech in huis haal.

En herrie maakt ze toch wel, want met houten blokken op de vloer rammen is ook geen lekker geluid, haha.

Bij mijn ouders ligt er wel het een ander aan Vtech spul en dat is prima, zolang het maar daar blijft, haha.

6 likes

Kleur boeit me niet & koop juist kleurrijke dingen. Voor mij meer dat ik zulk speelgoed met veel geluid etc niet wil stimuleren, maar ‘simpel’ speelgoed meer waardeer qua ontwikkeling.

2 likes

Geen V-tech maar door deze Fisher Price puppy zal ik tot in lengte van dagen de kleuren van de regenboog in de juiste volgorde kunnen opzeggen.

7 likes

Omg deze is ook nog eens in het Duits. Is het dan “MUSIK!!!” Ipv gewoon liefjes

2 likes

Iemand enig idee bij wie je terecht kan om eens mee te laten kijken naar het eten van je kind. Onze tweejarige eet het afgelopen half jaar steeds minder en eet nu alleen nog boterhammen, banaan, aardbei en brintapap. We hebben al verschillende dingen geprobeerd maar krijgen hem verder niet aan het eten…

2 likes

Het CJG en dan eventueel een verwijzing naar een diëtist? Of zelf op zoek als je geen verwijzing nodig hebt

Logopedie kan ook helpen, en tandarts!
Bij ons bleek een gaatje voor eetproblemen te zorgen

Kinderdiëtisten kunnen daarbij helpen! Ze hebben methodes om op een kindvriendelijke manier kinderen te helpen met eten. Maar kijken ook of er niet iets onderliggends aan de hand is. Doorverwijzing is niet nodig. En je krijgt 3 uur vergoed uit de basisverzekering

1 like

Ik verwacht hier echt een moeilijke eter in combinatie met een sterke eigen wil… maar ga eens een kinderdietist hier in de buurt zoeken dan @Mexi

1 like

Wij hebben deze en ze vindt het fantastisch! We gebruiken hem met duwstang, op de boederij enzo oefent ze met een loopfiets. Maar wij gebruiken hem ook vaak ipv buggy voor een snelle boodschap ofzo

2 likes

Ik weet niet of je Rolinde Demeyer van Rolinde Op de groei kent? Is een Belgische kinderdiëtist die op haar instagram veel inzichten deelt rond eetgedrag bij kinderen. Zie dat ze ook online consultaties doet Instagram - Op de groei)

Van anderen gehoord, dus zelf geen ervaring mee maar:
Studio Anneloes heeft ook wat zwangerschapskleding, en je kunt ook eens bij costes of cotton club kijken en dan een maat groter dan normaal kopen van een reguliere broek. Ik denk alleen dat dat geen pantalons zijn.

Most Wanted heeft een maternity lijn met lengte maten.

1 like

Al eerder genoemd maar vond de broeken van atelier melon heel fijn ook qua band. Voor mij te lang dus denk zeker geschikt voor lange mensen

Ik wil wat oud speelgoed naar de kringloop brengen en vervangen voor nieuwe dingen, gezien mijn kind wel wat uitgekeken is op veel speelgoed.

Ze heeft alvast voor haar verjaardag wat geld gekregen, waar spelen (of speelden) jullie driejarige veel mee?

Duplo trein of houten treinbaan, blijft denk ik nog lang leuk. Mijn zoon is bijna 5 en volgens mij nog lang niet klaar met zijn treinbaan. Mijn dochter speelt ook regelmatig mee met de trein.

En mijn dochter houdt heel erg van sorteren, bij haar was een set houten dominostenen een grote hit. Met een theedoos erbij om in te sorteren :joy: en een tissuedoos om die domino’s door de gleuf te doen.

Muziekinstrumenten zijn ook altijd wel leuk. Xylofoon, trommel, van die schudeitjes.

Rond 3 jaar was mijn dochter ook al helemaal gek op my little pony. Wordt nog steeds heel veel fantasiespel mee gespeeld.

En verkleedkleren, doktersset enzo, blijft ook heel lang leuk.

4 likes

Hiermee kan onze driejarige zich uren mee vermaken: diertjes, verkleedkleren, pop en dokterset, Duplo, poppenhuis, tekenen en knippen/plakken

1 like