Iemand enig idee bij wie je terecht kan om eens mee te laten kijken naar het eten van je kind. Onze tweejarige eet het afgelopen half jaar steeds minder en eet nu alleen nog boterhammen, banaan, aardbei en brintapap. We hebben al verschillende dingen geprobeerd maar krijgen hem verder niet aan het eten…
Het CJG en dan eventueel een verwijzing naar een diëtist? Of zelf op zoek als je geen verwijzing nodig hebt
Logopedie kan ook helpen, en tandarts!
Bij ons bleek een gaatje voor eetproblemen te zorgen
Kinderdiëtisten kunnen daarbij helpen! Ze hebben methodes om op een kindvriendelijke manier kinderen te helpen met eten. Maar kijken ook of er niet iets onderliggends aan de hand is. Doorverwijzing is niet nodig. En je krijgt 3 uur vergoed uit de basisverzekering
Ik verwacht hier echt een moeilijke eter in combinatie met een sterke eigen wil… maar ga eens een kinderdietist hier in de buurt zoeken dan @Mexi
Wij hebben deze en ze vindt het fantastisch! We gebruiken hem met duwstang, op de boederij enzo oefent ze met een loopfiets. Maar wij gebruiken hem ook vaak ipv buggy voor een snelle boodschap ofzo
Ik weet niet of je Rolinde Demeyer van Rolinde Op de groei kent? Is een Belgische kinderdiëtist die op haar instagram veel inzichten deelt rond eetgedrag bij kinderen. Zie dat ze ook online consultaties doet Instagram - Op de groei)
Van anderen gehoord, dus zelf geen ervaring mee maar:
Studio Anneloes heeft ook wat zwangerschapskleding, en je kunt ook eens bij costes of cotton club kijken en dan een maat groter dan normaal kopen van een reguliere broek. Ik denk alleen dat dat geen pantalons zijn.
Most Wanted heeft een maternity lijn met lengte maten.
Al eerder genoemd maar vond de broeken van atelier melon heel fijn ook qua band. Voor mij te lang dus denk zeker geschikt voor lange mensen
Ik wil wat oud speelgoed naar de kringloop brengen en vervangen voor nieuwe dingen, gezien mijn kind wel wat uitgekeken is op veel speelgoed.
Ze heeft alvast voor haar verjaardag wat geld gekregen, waar spelen (of speelden) jullie driejarige veel mee?
Duplo trein of houten treinbaan, blijft denk ik nog lang leuk. Mijn zoon is bijna 5 en volgens mij nog lang niet klaar met zijn treinbaan. Mijn dochter speelt ook regelmatig mee met de trein.
En mijn dochter houdt heel erg van sorteren, bij haar was een set houten dominostenen een grote hit. Met een theedoos erbij om in te sorteren
en een tissuedoos om die domino’s door de gleuf te doen.
Muziekinstrumenten zijn ook altijd wel leuk. Xylofoon, trommel, van die schudeitjes.
Rond 3 jaar was mijn dochter ook al helemaal gek op my little pony. Wordt nog steeds heel veel fantasiespel mee gespeeld.
En verkleedkleren, doktersset enzo, blijft ook heel lang leuk.
Hiermee kan onze driejarige zich uren mee vermaken: diertjes, verkleedkleren, pop en dokterset, Duplo, poppenhuis, tekenen en knippen/plakken
Beetje late reactie maar ik prop een klein koeltasje met koelelement (wat je overal kan kopen voor niks) in de rugzak van men kind. (Past net). Er moet toch niets anders in zijn rugzakje dan lunch en water. En dan blijft alles koel. Als ze een mapje meekrijgen (heel soms maar want is nog kleurerschool) dan heeft hij dat gewoon erbij gepropt (bso) of in zijn hand (als we hem aan school halen). Ik vind dat persoonlijk niet fris om vlees etc mee te geven zonder koelelement met deze temperaturen.
Ik heb voor de derde verjaardag een poppenhuis gegeven waar heel veel mee gespeeld wordt. Vooral in combinatie met een playmobil camper.
Verder veel:
- pop + poppenkleren, -bed en -wagen
- magnetische tegels, ook in combinatie met schleich
- met fases puzzelen, de djeco puzzels zijn echt mooie kwaliteit
- héél veel knutselen. Verven, kleien, kleuren, knippen en plakken, knutselpakketjes etc etc
Houten knikkerbaan vindt ze ook leuk. Ik heb een eenvoudige bij de kringloop gekocht maar een van Cuboro is echt heel mooi (en heel duur) speelgoed.
Weet iemand iets in de Kop van Overijssel (of daar in de buurt, Drenthe, Zuid-Friesland, stukje Groningen) om naar toe te gaan met een peuter van 2,5 jaar (+ een baby van 4 weken) en horeca erbij?
Ik heb deze week weer een dag alleen maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om voor de zoveelste dag van mijn verlof de hele dag thuis te zijn, dus ik zoek iets leuks. Maar ik vind alleen maar de grotere parken zoals Drentse Koe, Nienoord, Duinen Zathe maar dat lijkt mij leuker voor als de peuter wat groter is.
De kleine wereld!
https://dethijenkaampe.nl/info
Niet groot maar mijn kinderen vonden dit op die leeftijd erg leuk.
Smeren jullie je kinderen s’ochtends in voor ze naar school gaan? En zo ja, met welke spf/zonnebrand? Welke is fijn voor het gezicht?
Gewone zonnebrand is zo plakkerig, wat ik met name in het gezicht vervelend vind. Gebruik zelf een gezichts spf van Q+A waar ik tevreden over ben maar voelt gek om dat ook op de kinderhoofdjes te smeren. Ben benieuwd hoe anderen dit doen?
Spray van Naif. Heel fijn en smeert makkelijk uit. Ik vind m fijner dan de tube, die is nogal stroef.