Tips, ervaringen & aanraders #11

Beetje late reactie maar ik prop een klein koeltasje met koelelement (wat je overal kan kopen voor niks) in de rugzak van men kind. (Past net). Er moet toch niets anders in zijn rugzakje dan lunch en water. En dan blijft alles koel. Als ze een mapje meekrijgen (heel soms maar want is nog kleurerschool) dan heeft hij dat gewoon erbij gepropt (bso) of in zijn hand (als we hem aan school halen). Ik vind dat persoonlijk niet fris om vlees etc mee te geven zonder koelelement met deze temperaturen.

2 likes

Ik heb voor de derde verjaardag een poppenhuis gegeven waar heel veel mee gespeeld wordt. Vooral in combinatie met een playmobil camper.

Verder veel:

• pop + poppenkleren, -bed en -wagen
  • magnetische tegels, ook in combinatie met schleich
  • met fases puzzelen, de djeco puzzels zijn echt mooie kwaliteit
  • héél veel knutselen. Verven, kleien, kleuren, knippen en plakken, knutselpakketjes etc etc

Houten knikkerbaan vindt ze ook leuk. Ik heb een eenvoudige bij de kringloop gekocht maar een van Cuboro is echt heel mooi (en heel duur) speelgoed.

3 likes

Weet iemand iets in de Kop van Overijssel (of daar in de buurt, Drenthe, Zuid-Friesland, stukje Groningen) om naar toe te gaan met een peuter van 2,5 jaar (+ een baby van 4 weken) en horeca erbij?

Ik heb deze week weer een dag alleen maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om voor de zoveelste dag van mijn verlof de hele dag thuis te zijn, dus ik zoek iets leuks. Maar ik vind alleen maar de grotere parken zoals Drentse Koe, Nienoord, Duinen Zathe maar dat lijkt mij leuker voor als de peuter wat groter is.

De kleine wereld!

5 likes

https://dethijenkaampe.nl/info

Niet groot maar mijn kinderen vonden dit op die leeftijd erg leuk.

1 like

Smeren jullie je kinderen s’ochtends in voor ze naar school gaan? En zo ja, met welke spf/zonnebrand? Welke is fijn voor het gezicht?
Gewone zonnebrand is zo plakkerig, wat ik met name in het gezicht vervelend vind. Gebruik zelf een gezichts spf van Q+A waar ik tevreden over ben maar voelt gek om dat ook op de kinderhoofdjes te smeren. Ben benieuwd hoe anderen dit doen?

1 like

Spray van Naif. Heel fijn en smeert makkelijk uit. Ik vind m fijner dan de tube, die is nogal stroef.

1 like

Ik smeer gewoon Nivea (of wat we op dat moment dan gebuiken). Kinderen zijn dat gewend en vinden dat prima.

1 like

Gewoon zonnebrand voor kinderen van huismerk action of kruidvat, ze zijn er idd aan gewend. Ik vergeet het soms wel, maar soms herinneren ze me inmiddels zelf. Mijn dochter heeft ook zo’n rolzonnebrand mee naar school om eventueel bij te smeren.

3 likes

En smeren jullie dan elke dag voor het naar school gaan? Gebruik zelf dagelijks spf dus voelt gek om mijn kinderen dan zonder naar buiten te laten gaan. Maar herinner me van vroeger dat ik nooit ingesmeerd werd voor school. Enkel als we naar het strand gingen of de hele dag buiten waren. Maar gezichts spf voor kinderen is volgens mij niet echt een ding?

1 like

Zeker wel een ding. Dat het vroeger niet gebeurde is toch geen argument? Vroeger was overal roken ook gewoon.
Ik gebruik voor haar gezicht een fluĂŻde van la roche-posay, die brengt makkelijk aan en plakt niet.
Op school moeten ze zich voor ze in de middag buiten gaan spelen zelf weer insmeren (daar heeft ze dan wel een plakkerige roller voor mee).

11 likes

Ja inderdaad met het warme weer standaard een berichtje van school en van de bso met de vraag of wij sochtends willen insmeren. Ik vind t niet erg als ik het oversla als ze de heel dag naar de bso moet, want er is daar alle tijd om zelf zonnebrand op te doen en ze hebben zonnebrandcreme die de kinderen voor het naar buiten gaan nog een keer smeren. Maar op school wordt daar niet aan gedaan, dus vind ik extra belangrijk dat ze goed worden ingesmeerd thuis.

1 like

Ik smeer iedere ochtend haar benen, armen en gezicht in.
Gewoon met kruidvat huismerk.

Op school wordt de middagpauze door pedagogisch medewerkers begeleid, dan smeren ze ook weer een keer.

Maar ze spelen s ochtends al buiten dus daarom smeer ik zelf al, dat vraagt school ook.

Ja hoor, met dit weer elke dag. Gebruik Biodermal. Het is 's ochtend wel een gedoe om twee kinderen in te moeten smeren maar ik vind het wel belangrijk.

Op de BSO worden ze ook nog eens ingesmeerd / smeren ze zelf. Volgens mij hebben ze een soort instructie gekregen want zelfs mijn jongste kan zichzelf nu best asrdig zelf insmeren.

Ja en vroeger was het geen ding, maar toen vervoerden we ook nog kinderen los in de achterbak na een feestje.

3 likes

Ik heb vorig jaar deze roller gekocht en die vul ik nu steeds bij met zonnebrand. Mijn kinderen kunnen goed overweg met die roller dus ze smeren zichzelf grotendeels in 's ochtends, heel handig :grin: en ik smeer dan bij op plekken waar ze niet bij kunnen.

4 likes

Krijg jij hier niet 100 berichtjes over van school/opvang? :sweat_smile:

Wij smeren ze in de ochtend helemaal in als het een zonnige dag is en de zonkracht stijgt, dus vanaf de lente ergens.
P20 op hun lichaam, en dan mijn spf voor hun gevoelige gezichtjes. Is van Biodermal geloof ik.

Ik vind het dus ook best kut dat dit vroeger niet normaal was en ik best wel eens verbrande als kind. Mijn ouders hebben zichzelf ook nooit goed ingesmeerd en mijn vader heeft nu best wat zonneschade in zijn gezicht. Als ze voor hun gevoel ‘de zon in gingen’ dan smeerden ze wel, maar niet als ze gewoon de hele dag buiten waren :sob:

2 likes

Hier de hele zomer standaard voor het aankleden alles insmeren wat in de zon komt. Onlangs was mijn snel verbrandende tiener op een heel zonnig kamp en kwam als 1 van de weinige terug zonder verbrand te zijn. Dat hebben we er goed in gekregen haha

1 like

Ben ook zeker blij dat de tijden veranderd zijn. Ik smeer mijn kinderen dus ook altijd in en doe petjes op bij felle zon. Maar was benieuwd of anderen dat ook doen. Vooral voor school is het soms haasten en als we dan nog moeten insmeren vinden ze dat niet altijd leuk. Vooral het gezicht is gedoe, dus dacht misschien bestaat er een fijne gezicht spf voor kinderen die ik nog niet ken. Bij de BSO smeren ze hier gelukkig ook in. Maar op school niet. Wordt ook niet gevraagd, tenzij ze een dagje weggaan naar het bos of een speeltuin oid.
Vooral mijn zoon speelt veel in het zand en icm plakkerige zonnebrand ziet hij er elke dag als ik hem ophaal uit als een dalton. Dus tips voor niet plakkerige zonnebrand voor een gevoelige huid ook welkom. Heb al kruidvat eigen merk, balea, Jetske Ultee en naĂŻf geprobeerd, maar nog geen holy grail gevonden.

1 like

Mijn kind rolt het ook het liefst meteen in de zandbak. Laatst in “nood” die we van hema gekocht en sindsdien veel minder last van al het plakkerige gedoe. Het trekt heel goed in. Er staat op dat het voor een gevoelige huid is, maar dat heeft mijn kind niet dus ik weet niet of dat ook goed werkt.

1 like

Haha ja. Mijn jongste dochter is sowieso als het evenbeeld van Annie M.G. Schmidt’s ‘Floddertje’, maar met zo’n laag zand en zonnebrand mengsel (letterlijk tot in haar oren) al helemaal.

3 likes