Kijk ook even qua ruimte er om heen of het past ![]()
Beide kan volgens mij met 2 kinderen tegelijk wel’
Ja precies. Ik heb nu rekening gehouden met 1 a 1,5 meter gras rondom. Daar kan ik dan altijd nog wat zachte beplanting zetten als ik merk dat 1 bepaalde uithoek toch niet besprongen wordt
Maar iig geen stenen/schutting in de buurt.
Tot welke leeftijd wordt een trampoline veel gebruikt? Want 2 kinderen van 4 op een trampoline is natuurlijk anders dan 2 kinderen van 10, wie weet kun je dat ook meenemen in je beslissing?
Al zou ik voor de grootste gaan, maar dat is puur omdat ik vroeger heeeeeeeel graag een trampoline wilde en dat mocht niet. Paste ook niet in de tuin maar da’s bijzaak.
Ik wilde deze ook tippen. Echt een top ding.
Enige nadeel is dat de handvaten nogal snel afbreken door het gewicht van het water
330 bij 250 dus wij hebben een rechthoekige! Past makkelijk met 2 kinderen, met verjaardagen staan ze er ook wel eens met 4 op. Dat kunnen ze niet heel hoog springen natuurlijk, maar prima om een beetje rond te hupsen enz. Nu moet ik wel zeggen dat de oudste 8 is, dus hoe het in de toekomst gaat is even afwachten nog.
@Takkie ik las in een vorig topic dat jullie in januari een slaapcoach in hebben geschakeld, heeft dat geholpen?
Twijfel om er ook een in te schakelen, zelfstandig in slaap vallen en de nachten doorslapen in zijn eigen bed lukt niet meer en we weten niet meer zo goed wat we nog kunnen doen zonder hem lang te laten huilen.
Ik heb een ronde van 330. Kunnen genoeg kinderen op tegelijk. Familie heeft die ook met wat grotere kinderen en dan kunnen ook meer. Maar als ze trucjes gaan doen is het om en om. En denk dat dat sowieso wel is ongeacht welk formaat.
Uiteindelijk heeft het ons niet gebracht wat we gehoopt hadden. Misschien ook omdat de manier van coachen niet helemaal bij ons paste uiteindelijk (we moesten aan het eind vd dag updates geven van de dag via de mail, vond ik niet fijn werken)
Wij hebben wel geleerd om meer een slaapritueel aan te houden en dat geeft wel rust maar verder hebben we het losgelaten. Misschien niet wat je wilt horen maar we hebben geaccepteerd dat het soms goed gaat en soms minder. Heeft ons alle 3 wel meer rust gegeven.
De grootste maat doen! Mijn kind van 10 speelt ook vaak nog op de trampoline met vriendinnen en dan is een beetje ruimte wel lekker, zeker als ze trucs willen doen. Heb zelf 250 x 410, een maat kleiner was net te klein voor trucs
Haha ja ik zou zelf altijd de grootste maat doen. We hebben een 520x345 en echt, love de trampoline ![]()
Springen er elke dag op, ikzelf ook met de kinderen
Edit; want die maat is niet het spring oppervlak, de rand gaat daar nog af natuurlijk. Dus de gaat nog 60-80cm af zegmaar
Heb de flexibath xl aangeschaft. Was toevallig vanochtend bij de Ikea en zag die wasmand staan, maar ik heb al een wasmand en ken mezelf dat dat erg in de weg gaat staan (en ook geen douchecabine maar gewoon met een gordijn). Dat hondenbadje is ook een goeie optie alleen past dat niet want die is 1,20 doorsnee en mijn badkamer is letterlijk 2 bij 1 waarvan 1 bij 1 de douche is en 1 bij 1 ruimte om te staan en de wastafel. Dus de flexibath gaat top zijn denk ik. Bedankt voor de reacties en het meedenken!
Wij hebben een rechthoekige van 330x220 en met 2 kids van 5 jaar vind ik dat al klein. Voor 1 kind groot genoeg, maar het leuke van een trampoline is natuurlijk dat vriendjes altijd bij jullie willen spelen
Dus als je de ruimte hebt, zou ik voor 380 gaan!
Wij hebben voor hetzelfde probleem (niet zelfstandig in slaap vallen, niet doorslapen) Bureau van Slaap ingeschakeld. Die hadden wel goede tips, ook afgestemd op ons kind, maar vond het Slaaptraject Plus duur voor wat je krijgt. Ook omdat veel goede informatie al op hun instagram staat.
Uiteindelijk voelde het niet als een traject voor ons. We hebben 1 online gesprek gehad en hadden de mogelijkheid om te mailen als je nog iets wilde weten. Achteraf hadden we daar moeten kiezen voor een eenmalig gesprek, dat was nuttiger en minder duur geweest. En wij merkten ook dat we een slaapcoach nodig hadden die wat meer echt kon meekijken met ons kind.
Je kan ook naar een slaapoefentherapeut. Dat gaat verder dan de standaard adviezen en kijkt ook mee naar meer dan alleen slapen. Dus alles dat invloed kan hebben op de nacht. Wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering.
Ik ben verder pro slaapcoach voor eerst de basis op orde krijgen hoor, en ook goede ervaring met bureau van slaap. Maar ik merkte ook dat er meer nodig was en ben tot nu heel tevreden over de slaapoefentherapeut.
Wij hebben een traject gevolgd bij Bureau van Slaap (de meest uitgebreide) omdat wij hetzelfde probleem hadden en ons kind was ook nog elke dag om 5:00u wakker. Ik ben wel heel tevreden, we zijn geholpen door Anneke en ze heeft echt heel erg de tijd genomen voor ons, meerdere video calls gehad en regelmatig mail contact, ze heeft ook een keer een video opname bekeken. Na het traject van 3 maanden kon ons kind zelfstandig in slaap vallen, sliep hij beter door of had hij onze hulp niet meer nodig met in slaap komen. Niet elke nacht/avond is perfect maar inmiddels slaapt hij ook regelmatig door tot 6:00/6:30.
Dit kende ik inderdaad nog niet, dankjewel voor de tip!
Ik heb hem hoor!!
Oh super, ik stuur je een DM!
Ik maak me wel eens zorgen dat mijn kind teveel slaap nodig heeft (of niet effectief slaapt?). Hij is ruim anderhalf, en als hij rond 6 uur wakker wordt wil hij eigenlijk om 9 uur al weer naar bed. Hij heeft nu weer geslapen van 9:30-12:45. Op de opvang willen ze het altijd rekken tot de lunch (in ieder geval 11:30) voor één dutje, maar valt hij altijd aan slaap voor die tijd.
De wakkertijd rond deze leeftijd zou volgens mij al 5-6 uur zijn, maar dat redt hij nog echt niet. Meer die dit hadden?
(Ik maak me dan zorgen dat er iets medisch is waardoor hij zo weinig energie heeft en veel slaap nodig heeft, slaat waarschijnlijk nergens op he?).
Slaat wel ergens op dat je je zorgen maakt, daar ben je ook moeder voor haha. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon de huisarts/het cb bellen om het te laten nakijken, je wil ook niet dat er wel iets medisch speelt (vitamine tekort ofzo ik noem maar iets) en dat je niet je gevoel hebt gevolgd.