Tips, ervaringen & aanraders #11

Ja ik heb hem ook en vind het ook een aanrader. Mijn kind kan er lang in spelen. En nu, met het mooie weer zet ik hem ook wel eens buiten!

3 likes

Mijn badkamer is ook klein en ik ben echt fan van flexibath. Ik vind m fijn in gebruik en ruimen hem zo op en staat niet in de weg.

Je hebt ook nog een xl variant, voor 2 kinderen misschien fijner?

2 likes

Ja precies die grote zou ik dan doen!

1 like

Iedereen is altijd heel positief over dat Stokke Flexibath, maar wij hebben ook de XL versie en ik vind hem voor mijn dochter van 3 eigenlijk al wat te klein. Ik snap niet hoe mensen er 2 kinderen in doen.

Hij werkt verder wel praktisch, omdat je hem kan opvouwen, maar hij is laag en kort, dus niet ideaal als je hem nog jaren wilt gebruiken.

2 likes

Mijn dochter had een set met een voorbeeld van hoe je een unicorn moest maken gekregen voor haar verjaardag en op vakantie (we nemen het alleen mee op vakantie) kan ze daar best even mee spelen. Zijn denk ik 250 stukjes. Dat voorbeeld is wel plat zeg maar, dus dat is niet zo handig in de auto. Haar broertje bouwt ook meer 3d, maar lijkt me wel een risico dat al die kleine stukjes in de auto vallen.

1 like

Ik heb een stokke XL en vooral niet de verwachting dat het lijkt op een groot bad, dat scheelt. Ik zie het als een lekker laagje water om te spelen zonder dat de kraan hoeft te lopen oid. Mijn groot uitgevallen 3.5 jarige vermaakt zich er prima in terwijl ik zelf met zo weinig ruimte niet heel ontspannen zou zijn.

2 likes

Klinkt misschien gek, maar wij gebruiken een hondenbadje in onze badkamer. Opvouwbaar, makkelijk schoon te maken, diep genoeg en in verschillende formaten beschikbaar. (Op andere sites)
Wij hebben deze van de Lidl en gaat nu al 3 jaar mee. Kinderen zijn nu bijna 4 en 5,5 en kunnen allebei nog languit liggen.

Hondenzwembad 120 x 30 cm ZOOFARIĀ® Hondenzwembad 120 x 30 cm | Lidl

7 likes

Wij hebben een grote plastic doos die ook functioneert als wasmand. Van de ikea of hema ofzo. Perfect bad voor mijn 5jarige, al sinds ze 1 is

3 likes

Ik gebruikte vroeger een wasmand van ikea, als bad. Pasten er twee van naast elkaar in de douche (90*90) en mijn kinderen hebben er tot een jaar of 7 sowieso wel ingezeten. Ik heb er destijds zelf ook wel eens ingezeten haha.

Grote voordeel was vooral dat ik ze dus ook als wasmand kon gebruiken, en ze niet de hele tijd doelloos in de badkamer stonden.

Bekijk deze TORKIS van IKEA

Hier heb je wat meer informatie:

Flexi wasmand, binnen/buiten, groen, 35 l

https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--20579165--nl--nl

5 likes

Ik heb de stokke flexibath xl. Konden ze beiden best lang samen en nog alleen in.
Je kan hem plat opvouwen en ook meenemen en zomers buiten ook handig.

Bij mijn ouders hebben ze een opblaasbadje maar staat wel daarna in de weg. Een opvouwbaar hondenbadje is dan beter.

2 likes

Heb je een douchecabine met wanden? Want dan zou een badje/doos ook erop kunnen staan als je hem niet gebruikt

1 like

Wij gebruiken ook die IKEA wasmand @Junebug85 . Dochter is nu 4 en past nog prima.
Neemt nog minder opbergruimte in dan een stokke badje als je m tenminste ook als wasmand gebruikt :wink:

Maar stokke badje is ook heel fijn. Wij hadden alleen die kleine en dat werd op t gegeven moment wel echt krap. Dus zou dan wel de XL doen :+1:t3:

1 like

Wij zijn aan het kijken naar een trampoline in de tuin. We willen een ingegraven (flatground). Maar ik twijfel over de maat: 330 of 380 cm? Voor wie ook een trampoline heeft: wat hebben jullie?

Onze dochter is alleen thuis, maar zal vast wel eens met een vriendje/vriendinnetje willen springen in de toekomst. Is 330 dan groot genoeg? Ik denk t eigenlijk wel, maar wil ook niet net te veilig kiezen en dat er dan beduidend minder spring-plezier is.

Het past btw beide in de tuin, dus daarvoor maakt het niet uit. Maar ik geef zelf wel de voorkeur aan kleiner, zeker als het niet zo uitmaakt voor het speelplezier. En 330 lijkt me (als leek) nog steeds mega groot & every kid’s dream :crazy_face:

1 like

Kijk ook even qua ruimte er om heen of het past :relaxed:
Beide kan volgens mij met 2 kinderen tegelijk wel’

4 likes

Ja precies. Ik heb nu rekening gehouden met 1 a 1,5 meter gras rondom. Daar kan ik dan altijd nog wat zachte beplanting zetten als ik merk dat 1 bepaalde uithoek toch niet besprongen wordt :rofl: Maar iig geen stenen/schutting in de buurt.

Tot welke leeftijd wordt een trampoline veel gebruikt? Want 2 kinderen van 4 op een trampoline is natuurlijk anders dan 2 kinderen van 10, wie weet kun je dat ook meenemen in je beslissing?

Al zou ik voor de grootste gaan, maar dat is puur omdat ik vroeger heeeeeeeel graag een trampoline wilde en dat mocht niet. Paste ook niet in de tuin maar da’s bijzaak.

1 like

Ik wilde deze ook tippen. Echt een top ding.
Enige nadeel is dat de handvaten nogal snel afbreken door het gewicht van het water

330 bij 250 dus wij hebben een rechthoekige! Past makkelijk met 2 kinderen, met verjaardagen staan ze er ook wel eens met 4 op. Dat kunnen ze niet heel hoog springen natuurlijk, maar prima om een beetje rond te hupsen enz. Nu moet ik wel zeggen dat de oudste 8 is, dus hoe het in de toekomst gaat is even afwachten nog.

1 like

@Takkie ik las in een vorig topic dat jullie in januari een slaapcoach in hebben geschakeld, heeft dat geholpen?

Twijfel om er ook een in te schakelen, zelfstandig in slaap vallen en de nachten doorslapen in zijn eigen bed lukt niet meer en we weten niet meer zo goed wat we nog kunnen doen zonder hem lang te laten huilen.

Ik heb een ronde van 330. Kunnen genoeg kinderen op tegelijk. Familie heeft die ook met wat grotere kinderen en dan kunnen ook meer. Maar als ze trucjes gaan doen is het om en om. En denk dat dat sowieso wel is ongeacht welk formaat.

2 likes