Tips, ervaringen & aanraders #11

Uiteindelijk heeft het ons niet gebracht wat we gehoopt hadden. Misschien ook omdat de manier van coachen niet helemaal bij ons paste uiteindelijk (we moesten aan het eind vd dag updates geven van de dag via de mail, vond ik niet fijn werken)

Wij hebben wel geleerd om meer een slaapritueel aan te houden en dat geeft wel rust maar verder hebben we het losgelaten. Misschien niet wat je wilt horen maar we hebben geaccepteerd dat het soms goed gaat en soms minder. Heeft ons alle 3 wel meer rust gegeven.

1 like

De grootste maat doen! Mijn kind van 10 speelt ook vaak nog op de trampoline met vriendinnen en dan is een beetje ruimte wel lekker, zeker als ze trucs willen doen. Heb zelf 250 x 410, een maat kleiner was net te klein voor trucs

1 like

Haha ja ik zou zelf altijd de grootste maat doen. We hebben een 520x345 en echt, love de trampoline :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Springen er elke dag op, ikzelf ook met de kinderen

Edit; want die maat is niet het spring oppervlak, de rand gaat daar nog af natuurlijk. Dus de gaat nog 60-80cm af zegmaar

1 like

Heb de flexibath xl aangeschaft. Was toevallig vanochtend bij de Ikea en zag die wasmand staan, maar ik heb al een wasmand en ken mezelf dat dat erg in de weg gaat staan (en ook geen douchecabine maar gewoon met een gordijn). Dat hondenbadje is ook een goeie optie alleen past dat niet want die is 1,20 doorsnee en mijn badkamer is letterlijk 2 bij 1 waarvan 1 bij 1 de douche is en 1 bij 1 ruimte om te staan en de wastafel. Dus de flexibath gaat top zijn denk ik. Bedankt voor de reacties en het meedenken!

14 likes

Wij hebben een rechthoekige van 330x220 en met 2 kids van 5 jaar vind ik dat al klein. Voor 1 kind groot genoeg, maar het leuke van een trampoline is natuurlijk dat vriendjes altijd bij jullie willen spelen :stuck_out_tongue_winking_eye: Dus als je de ruimte hebt, zou ik voor 380 gaan!

1 like

Wij hebben voor hetzelfde probleem (niet zelfstandig in slaap vallen, niet doorslapen) Bureau van Slaap ingeschakeld. Die hadden wel goede tips, ook afgestemd op ons kind, maar vond het Slaaptraject Plus duur voor wat je krijgt. Ook omdat veel goede informatie al op hun instagram staat.
Uiteindelijk voelde het niet als een traject voor ons. We hebben 1 online gesprek gehad en hadden de mogelijkheid om te mailen als je nog iets wilde weten. Achteraf hadden we daar moeten kiezen voor een eenmalig gesprek, dat was nuttiger en minder duur geweest. En wij merkten ook dat we een slaapcoach nodig hadden die wat meer echt kon meekijken met ons kind.

2 likes

Je kan ook naar een slaapoefentherapeut. Dat gaat verder dan de standaard adviezen en kijkt ook mee naar meer dan alleen slapen. Dus alles dat invloed kan hebben op de nacht. Wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering.

Ik ben verder pro slaapcoach voor eerst de basis op orde krijgen hoor, en ook goede ervaring met bureau van slaap. Maar ik merkte ook dat er meer nodig was en ben tot nu heel tevreden over de slaapoefentherapeut.

1 like

Wij hebben een traject gevolgd bij Bureau van Slaap (de meest uitgebreide) omdat wij hetzelfde probleem hadden en ons kind was ook nog elke dag om 5:00u wakker. Ik ben wel heel tevreden, we zijn geholpen door Anneke en ze heeft echt heel erg de tijd genomen voor ons, meerdere video calls gehad en regelmatig mail contact, ze heeft ook een keer een video opname bekeken. Na het traject van 3 maanden kon ons kind zelfstandig in slaap vallen, sliep hij beter door of had hij onze hulp niet meer nodig met in slaap komen. Niet elke nacht/avond is perfect maar inmiddels slaapt hij ook regelmatig door tot 6:00/6:30.

1 like

Dit kende ik inderdaad nog niet, dankjewel voor de tip!

1 like

Ik heb hem hoor!!

3 likes

Oh super, ik stuur je een DM!

Ik maak me wel eens zorgen dat mijn kind teveel slaap nodig heeft (of niet effectief slaapt?). Hij is ruim anderhalf, en als hij rond 6 uur wakker wordt wil hij eigenlijk om 9 uur al weer naar bed. Hij heeft nu weer geslapen van 9:30-12:45. Op de opvang willen ze het altijd rekken tot de lunch (in ieder geval 11:30) voor één dutje, maar valt hij altijd aan slaap voor die tijd.

De wakkertijd rond deze leeftijd zou volgens mij al 5-6 uur zijn, maar dat redt hij nog echt niet. Meer die dit hadden?

(Ik maak me dan zorgen dat er iets medisch is waardoor hij zo weinig energie heeft en veel slaap nodig heeft, slaat waarschijnlijk nergens op he?).

1 like

Slaat wel ergens op dat je je zorgen maakt, daar ben je ook moeder voor haha. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon de huisarts/het cb bellen om het te laten nakijken, je wil ook niet dat er wel iets medisch speelt (vitamine tekort ofzo ik noem maar iets) en dat je niet je gevoel hebt gevolgd.

2 likes

@Indigo snap dat je je zorgen maakt, maar hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Is hij verder wel vrolijk en actief? Ken meerdere kinderen die op die leeftijd nog twee dutjes deden, de tweede dan vaak wel korter.
Onze ruim 2 jarige slaapt ook erg veel, s nachts 12 a 13 uur en dan overdag ook nog een dut van 2 a 3 uur. Is s ochtends zo’n 4 a 5 uur wakker en s middags 3 a 4. Toch medisch niks te vinden

1 like

Bureau van Slaap hanteert wakkertijden van 3-3-4 bij 14-18 maanden wat vanaf 18 maanden opschuift naar 5-5 bij 24 maanden dus dan is die wakkertijd van 3,5u misschien helemaal niet zo gek. Maar als je je zorgen maakt dan zou je het eens met de huisarts of CB kunnen bespreken, al is het maar om je te laten geruststellen.

1 like

Wij hadden dit bij eerste kind ook, heel vroeg wakker maar dan om 9 uur ook weer naar bed. Ze sliep dan weer niet zo heel lang maar deed heel lang nog drie dutjes. Ik had me verder niet echt verdiept in wakkertijden e.d. dus dat weet ik niet. Maar zoals anderen zeggen, als je je zorgen maakt inderdaad even bespreken!

1 like

Oh, dat stelt me wel gerust inderdaad! Misschien is hij gewoon wat later dan de gemiddeldes, maar verwacht ik ook een ander ritme.

Dank voor alle reacties, en de ruimte om die zorgen niet meteen weg te vegen. Onze eerste sliep zo extreem veel minder dat dit me gewoon erg opvalt (plus dat hij wat andere dingen heeft die me opvallen, waar ik inderdaad het consultatiebureau en de huisarts maar over ga spreken). Daarnaast gaan zijn amandelen er mogelijk uit binnenkort en wie weet dat hij daardoor ook meer uitgerust gaat zijn.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een ouderwetse mp3 speler voor kinderen? We hebben 2 kids en willen graag dat ze autonoom liedjes/luisterboeken kunnen opzetten - het liefst met bekabelde oortjes (via Bluetooth kan maar een kind tegelijk luisteren). Het is voor gebruik tijdens langere autoritten.

Geen tips maar ik zoek dit ook! Zag wel op Alie een soort namaak iPods maar vertrouw dat niet helemaal.

1 like

Ik zou een goedkope smartphone met audiojack doen, dan kun je alle kanten op ook met een kobo of bieb abonnement bijvoorbeeld, maar ook losse mp3 enzo

1 like