Mijn oudste had dit ook precies. Hij werd rond 6 uur wakker en rond 9 uur soms half 9 al wilde hij weer naar bed. Dit deden wij ook altijd. Hij gewoon een wat ander ritme als gemiddeld. Mocht je je zorgen maken kan je altijd contact opnemen met cb of je huisarts.
Hebben jullie nog tips voor kleding als je borstvoeding geeft? Ik zoek praktische tops of jurken die het makkelijk maken in het openbaar te voeden. Of is het toch gewoon het handigste je shirt omhoog te doen?
Ik vind shirt omhoog doen het handigst. Met wikkeldingen opzij trekken en van die schuine tops van een jurk voel ik me naakter dan shirt omhoog, omdat je dan de bovenkant bedekt hebt met je shirt en baby tegen je buik. En zeker als ik er een hemdje onder draag. Ik draag wollen hemdjes of voedingshemdjes eronder of gewoon niks.
Ik heb ook zo’n influencer populaire borstvoedingstrui gehad maar doorverkocht omdat ik een rits aan de zijkant echt onhandig (en onnodig preuts) vond.
Voedingshemdje met blousje eroverheen heb ik veel gedaan en heb twee basic voedingsshirts van kiabi die vind ik ook best prima! Die waren een tientje dus ik dacht voor dat geld kan ik het best proberen. Ben er tegenwoordig wel een stuk handiger in, trui/shirt omhoog werkt natuurlijk ook wel prima maar in het begin met aanhappen ging dat net niet soepel bij mij.
Ik had altijd een ‘millenial’ hemdje onder mijn gewone kleren. Mijn gewone trui/shirt kon gewoon omhoog en mijn borst boven het topje (zodat niet mijn hele buik ontbloot was).
Ik heb ook vaak shirt/blouse met top combinatie maar laatst heb ik bij de HEMA hemdjes gekocht met ingebouwde Voedingsbh en dat werkt ook echt top. De witte schijnt wel wat door dus is beter ergens onder maar ik vind ze heel fijn. Met warm weer scheelt het gevoelsmatig weer een laag en de cups zijn voorgevormd (zonder uitneembare pads, wat een ellende is dat haha). Dat vind ik ook wel prettig als ik buitenhuis ben ;)!
Deze dus:
https://www.hema.nl/bestsellers/voedingshemd-met-ingebouwde-cups-zwart-21500604BLACK.html
Ik vind het ook zoeken met kleding! Vooral als ik strakke t-shirtjes of truitjes wil dragen, die trek je niet zo gemakkelijk omhoog. Maar draag nu maar vaak een voedingshemdje en een overhemd.
Zouden jullie een stokke Newborn set nog aanraden als je baby al 4 maanden is? Ik begreep dat je hem tot ong. 6 maanden kan gebruiken. Dus misschien niet meer de moeite waard?
We hebben ook een wipstoel die we op tafel kunnen zetten.
Wij hebben hem bij ons zoontje gebruikt totdat hij zelfstandig kon zitten, een maand of 8 ofzo. Maar zou het alleen doen als je hem goedkoop kan oveenemen ofzo
Nee, zonde van het geld (en de ruimte in je huis) voor die paar maanden. Zeker als wipstoel op tafel kan.
Als je hem moet kopen zou ik het niet doen, maar als je hem kan lenen, dan kan je altijd proberen of het wat is.
Ik heb hem gebruikt (en had hem geleend) tot 6.5 maand, had ook prima zonder gekund en met alleen de wipstoel gekund.
Dank!
Ik zou hem dan via marktplaats kopen (€50).
Ik denk dat we het bij de wipstoel houden en als hij wat ouder is en kan zitten de peuter inzet halen.
Zoals al gezegd, zeker als je alternatief hebt, zou ik dit niet doen op 4 maanden. Hebben het inderdaad maar tot 6m gebruikt. Wel heel veel plezier gebruikt die eerste paar maanden. Via vinted inderdaad gemakkelijk gescoord.
@Moskou
Ja, dit deed ik ook. En ik had een paar shirts van Zipster, ik vond dat ook wel fijn werken. Of de combi voedingshemd + blousje, maar ik had dan wel zo’n voedingshemd met een flap, niet zo een die je naar beneden doet want dan vond ik het alsnog wat te bloot.
Een vraag aan jullie. Mijn kind is 15 maanden en ik ben op zoek naar wat vermaak voor in de auto. Ik las hier over activiteitenboeken, maar ik zie die vooral voor wat oudere kindjes. Maakt dat uit of gaat dat gewoon prima? Bv deze: Eco Toys Blauw Busy Board Activiteitenboek | MamaLoes, die is officieel voor 3+.
heb de hele zwangerschap gedacht dat mijn baby aan de kleine kant zou zijn, maar nu bleek op de laatste echo dat hij een flinke groeispurt heeft gemaakt en vermoedelijk 3,7 kg bij geboorte zal wegen. Zijn beentjes zijn wel nog steeds kleiner dan gemiddeld (p11). Ik was er dus vanuit gegaan dat hij in het begin vooral maat 50 zou dragen (heb ook heel veel kleertjes tweedehands cadeau gekregen van een vriendin wiens baby lang maat 50 gedragen heeft), maar twijfel of hij die nu wel überhaupt zal dragen. Niet dat het nu nog veel uitmaakt, maar wat denken jullie met dit gewicht? Vind het zo lastig in te schatten ![]()
Als geboortepakje heb ik nu een newborn set van Zara “maat 56 (0-1 maanden)” of een pakje van Petit Bateau maat 54.
Mijn kinderen waren meer dan 4 kg en hadden nog wel 50 aan in het begin. Na de geboorte vallen ze ook wat af.
Helaas zijn die schattingen qua gewicht super slecht, waardoor het helemaal moeilijk voorbereiden is! De meeste kinderen hebben wel maat 50 bij geboorte.
Ik heb 2x dunne baby’s (niet klein, want gewone lengte) van 2,6kg en 2,8kg gekregen en zij hebben allebei heel kort (ik denk alleen de eerste 2 weken als ik foto’s terugkijk) in 50 gezeten. Kan me wel herinneren dat ik zo nu en dan een pijpje of mouw omrolde van 56, maar ik had vrijwel geen maat 50. Ondanks dat ik bij de 2e al wist dat het weer een dun kind zou worden.
Mijn baby was 3770 bij de geboorte en heeft denk ik 3 dagen maat 50 aan gehad. Vond sowieso 56 fijner omdat dat gewoon makkelijker is met aankleden. Ligt ook erg aan het merk, bijv Zeeman vind ik groter vallen dus daarmee zal een 50 wel wat langer passen, maar Wibra is smaller dus dat past dan minder lang. Zou gewoon van alles klaar hebben liggen, er past altijd wel iets.
Het komt echt niet vaak voor dat een kind meteen in maat 56 zit hoor. Ik had een baby van 4,2 kg en die zat alsnog een week in maat 50. Ik zou als newborn pakje gewoon maat 50 doen in ieder geval.